Archief - Mini game pc; Silverstone SG04B-F worth it?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Pedroo

Legacy Member
Mijn pa gaat mijn desktop overkopen, en ik zou graag overschakelen op een "mini game pc"

Eerst wou ik deze config:

ASRock H61M-ITX
i5-2500
XFX 450W Core Edition V2
Corsair 8 GB DDR3-1600
Lian Li PC-Q11B

Dat icm. een GTX560Ti Twin Frozr OC of evt. wachten tot de nieuwe HD7000 reeks..

Het probleem: Kan niet overclocken door limitaties van h61 chipset..
Ik wil uiteraard gewoon het meeste uit een cpu halen, wat hier dus niet gaat.

Tweede setup

SilverStone SG04B-F (ik wil een zo klein mogelijke case)
ASRock Z68/USB3 (goedkoopste Z68 µATX bordje)
i5-2500K
Corsair H60
XFX 450W Core Edition V2
Corsair 8 GB DDR3-1600

2e case optie: SilverStone TJ08B-E

Voordelen; ik kan overclocken
Ik vind de case echt vet (jammer dat ie niet in't zwart is, mr enfin)
Deze silverstone is momenteel de kleinste in afmetingen die ik kan vinden..

Wat ik dus eigenlijk zoek is een zo klein mogelijke pc, en waar ik zo min mogelijk prestaties moet inboeten t.o.v. mijn huidig systeem.

Mijn budget ligt rond de 700, want dat is de prijs die m'n pa betaald voor mijne pc :D

phate_13

Legacy Member
Ik zou eerder kijken naar deze case :
ALTERNATE - HARDWARE - Behuizingen - Mini Tower - SilverStone TJ08B-E

1cm hoger en 4 cm dieper. Maar dit houd wel in dat je oa. veel meer plaats hebt voor de GPU's ed. Bij de case die jij aanhaalt is er 10.5" (26.67cm) clearance voor de GPU, in die TJ08-E is het 33.6cm. Alsook is deze reeds uitgerust met USB 3.0 poorten, en zal de koeling wellicht beter zijn door het gebruik van (grote)front en exhaust fan. Zeker voor de CPU dankzij het speciale interieur.

Pedroo

Legacy Member
phate_13 zei:
Ik zou eerder kijken naar deze case :
ALTERNATE - HARDWARE - Behuizingen - Mini Tower - SilverStone TJ08B-E

1cm hoger en 4 cm dieper. Maar dit houd wel in dat je oa. veel meer plaats hebt voor de GPU's ed. Bij de case die jij aanhaalt is er 10.5" (26.67cm) clearance voor de GPU, in die TJ08-E is het 33.6cm. Alsook is deze reeds uitgerust met USB 3.0 poorten, en zal de koeling wellicht beter zijn door het gebruik van (grote)front en exhaust fan. Zeker voor de CPU dankzij het speciale interieur.

Stond er bij als tweede case optie :)
Ga die idd nemen. Is zelfs 10 euro goedkoper, en idd veel meer opties voor GPU's.
Decision is made I guess :D

Die usb 3 poorten dienen wel aangesloten te worden op het moederbord, en voor zover ik weet heeft het moederbord niet die connectors..?

Eerst wou ik écht voor mini-Itx gaan, maar omdat ik daar gelimiteerd ben :(
Dacht ook eerst om evt. dit te nemen:

ASRock A75M-ITX
A8-3870K

Maar ik denk dat ik dan qua prestaties wél ga inboeten... (daarmee kan ik dan wel oc'en..? Of ook niet? (vind niets specifiek over dat mobo)

Twinturbo

Legacy Member
Een Silverstone SG05 is toch nog een pak kleiner dan beide (mini ITX), met de interne 450W 80 plus voeding kan je er zelfs een GTX 560 Ti insteken, maar dat zal wel de grootste kaart zijn dat je daar in kan krijgen kwestie van lengte.

Pedroo

Legacy Member
iDD een betere optie als die Lian Li, maarja, dan kan 'k ni overclocken :p
Dan ben ik idd wel erg gelimiteerd qua gpu's ..

*Twijfel twijfel*

phate_13

Legacy Member
Hmmm, die SG05 kunnen GPU's tot 9" in. De GTX560 Ti is 9".

I'm skeptical.

*Edit*: Ah neen, derboven staat der bepaalde kaarten van 9.5" in gaan.

Welja, je moet zien wat je het belangrijkste vindt. Absoluut het compactste of nog wat upgrade mogelijkheden ed.

Pedroo

Legacy Member
Maar dan draait ie op +- 4.6Ghz, wat niet echt nodig zal zijn. Wil 'm rond 4.2 hebben dan..

Twinturbo

Legacy Member
Kijk is op newegg, daar staan een hele reeks ervaring met OC met dat bord.

Best dan ook kijken naar een Scythe Shuriken, Big Shuriken, Thermalright axp140 koelers ect. Ideaal voor zulke HTPC formaten.

Pedroo

Legacy Member
Merci voor die tip, op Newegg staan idd veel reviews.

Heb besloten om toch maar voor het µATX platform te gaan.
Welk µATX mobo moet ik nemen? Wat zijn de voordelen van die pro?
ALTERNATE - HARDWARE - Moederborden - Intel - Socket 1155 - ASRock Z68 PRO3-M

en

ALTERNATE - HARDWARE - Moederborden - Intel - Socket 1155 - ASRock Z68/USB3

Voor de usb3 in de frontpanel aan te sluiten, moest dit op een 17-pins aansluiting ofzoiets gebeuren. Zit die op een van beiden er op? (nog nooit met usb3 gewerkt, daarmee..)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan