Archief - Medion MD 20144 23" LED

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ThE BuGGeR

Legacy Member
hey,
dit 23" LED full HD scherm staat deze week in den aldi.
heb momenteel een ViewSonic VA2448-LED, heb deze een 2 tal weken nu maar het probleem is elke keer als ik een game opstart is alles scherm gesteld op de game maar na het afsluiten is de tekst op internet en op het bureaublad zeer onduidelijk en moet ik dus auto image adjust toepassen.
had een VX2453mh-LED besteld maar de leverancier heeft een verkeerd scherm geleverd en wil het terug pakken en vergoeden, ookal zou ik liever het betere scherm hebben, hij zegt dat hij het nooit heeft gehad maar verkoopt ze nog steeds...
zou het medion scherm hier beter zijn want qua specs zijn ze ongeveer gelijk (gebruik nooit dynamisch contrast dus 10m of 5m:1 maakt niet veel uit)

mvg

kelvin

Legacy Member
Op een ander forum las ik dit:
Ik heb nl net twee weken geleden de een Medion Akoya X55000 (MD 20144) 23,6" gekocht (5milj dynamisch contrast, 1000 statisch, 16/9 verhouding, 2ms respons en 1920x1080 edge-lit backlight), maar deze bevalt niet 100%, en aangezien je bij de aldi een maand bedenktijd hebt, heb ik nu de 2433bw gekocht om deze ernaast te zetten en te vergelijken.

Onwijs mooi beeld die medion, alleen óf te helder, óf te donker. Heb het dynamisch contrast uit gedraaid, maar scenes in films (of games) die voorheen donker waren, maar niet zo donker dat ik geen gezichtsuitdrukkingen meer kan lezen, kan ik nu dus niet meer zien.

Jammer, want als ik brightness en contrast mega hoog draai, helpt het íetsje binnen films/games, maar dan is het echt niet te doen zo fel wanneer je terugkeerd naar je bureaublad of wilt browsen. Zonde van verder eigenlijk een heel mooi ding, superdun en ziet er prachtig uit, zowel qua kleuren als uiterlijk.

gStar

Legacy Member
heb deze monitor ook opt oog.

Maar zou zijn voor de PS3 op aan te sluiten. Zou dit een goede keuze zijn of beter een bekender merk nemen ?

ThE BuGGeR

Legacy Member
kelvin zei:
Op een ander forum las ik dit:
Ik heb nl net twee weken geleden de een Medion Akoya X55000 (MD 20144) 23,6" gekocht (5milj dynamisch contrast, 1000 statisch, 16/9 verhouding, 2ms respons en 1920x1080 edge-lit backlight), maar deze bevalt niet 100%, en aangezien je bij de aldi een maand bedenktijd hebt, heb ik nu de 2433bw gekocht om deze ernaast te zetten en te vergelijken.

Onwijs mooi beeld die medion, alleen óf te helder, óf te donker. Heb het dynamisch contrast uit gedraaid, maar scenes in films (of games) die voorheen donker waren, maar niet zo donker dat ik geen gezichtsuitdrukkingen meer kan lezen, kan ik nu dus niet meer zien.

Jammer, want als ik brightness en contrast mega hoog draai, helpt het íetsje binnen films/games, maar dan is het echt niet te doen zo fel wanneer je terugkeerd naar je bureaublad of wilt browsen. Zonde van verder eigenlijk een heel mooi ding, superdun en ziet er prachtig uit, zowel qua kleuren als uiterlijk.
okay bedankt :)

gStar zei:
heb deze monitor ook opt oog.

Maar zou zijn voor de PS3 op aan te sluiten. Zou dit een goede keuze zijn of beter een bekender merk nemen ?

as ge samsung pakt zit ge voor nen 21" al aan 145e, quality has his price...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan