Archief - Makro duo core notebooks vanaf 17 mei...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Davyke

Legacy Member
Wat vinden jullie van de nieuwe HP en Amilo Laptops in de makro?

Pavilion dv5176EA
Processor: Intel® Core™ Duo Processor T2400 1.83 GHz, Level 2 cache 2 MB, 667 MHz: de gebundelde kracht van 2 processoren
Geheugen: 1024 MB DDR2 533 MHz (2 x 512 MB)
Harde schijf: 80 GB SATA 5400 rpm
DVD schrijver dubbellaags en +-
Geluidskaart 3D Sound Blaster Pro compatibel 16-bits geluid geïntegreerd - Altec Lansing® luidsprekers
Aansluitingen: 3 USB 2.0, FireWire IEEE1394, S-video uitgang, hoofdtelefoonuitgang met SPDIF, microfooningang, RJ11, RJ45
Videokaart: Intel® Graphics Media Accelerator 950 - tot 128 MB gedeeld videogeheugen
Klavier: Belgian Azerty
Communicatie: Draadloos 802.11a/b/g, Bluetooth, afstandsbediening (formaat kredietkaart)
Software: Microsoft® Windows® XP Home Edition - Microsoft Word 2002, Works 8.0, HP Photosmart Premier, DVD Play, Quickplay, Norton Internet Security 2006 met 60 dagen Live Update
Scherm: 15,4" WXGA 1280 x 800 met Bright View
Garantie: 2 jaar (in plaats van de gebruikelijke 1 jaar p&r bij HP).

€1199

Wat me enkel nog een beetje tegenhoud om hem de 17e onmiddelijk te gaan halen is het feit dat hij geen deftige grafische kaart heeft. Maar momenteel staat deze hoog aangeschreven. Wat is jullie mening?

Dan nog even deze Amilo voorstellen...

Amilo Pi 1536
Platform: Intel® Core™ Duo processor T2300 (2 MB level 2 cache, processor speed 1,66 GHz - 677 MHz FSB) - Intel® 945PM + ICH7-M chipset - Intel® Pro/Wireless 3945 ABG netwerkconnectie
Gigabit LAN en Intel® PRO/Wireless 3945 ABG
Geheugen: 1024 MB DDR2 533 MHz
DVD-brander Dual Layer - Dual Format DVDRW - opname tot 8,5 GB
Aansluitingen:FireWire - 3 x USB 2.0 - S-video 4 pins - DVI-I - 1 x Express card slot (36/54 mm) - 4-in-1 kaartlezer - modem - LAN - micro - lijningang - hoofdtelefoonuitgang + SPDIF support
120 GB S-ATA - 5400 rpm
Communicatie: 56 Kbps V92 modem - Intel Pro 3945BG WLAN a/b/g snelheid tot 54 Mbps
Scherm: 15,4" TFT WXGA Crystal View technologie - 1280x800
Software: Windows XP met MS Works 8.0 (MULI BE) - Nero Burning Rom 6 – PowerDVD 6 – Adobe Photoshop Elements 3 UK – Recovery DVD's voor alle software & utilities meegeleverd
Mobility Radeon X1400 tot 512 MB HyperMemory
Keyboard: Belgian Azerty
Garantie: 2 jaar collect & return

€1299

Duidelijk betere grafische kaart, maar wat zijn de andere grotere verschillen nu juist????

HP iets betere processor
HP heeft bluetooth (handig voor de GSM of zo)
Amilo betere graka
Hp maar 80 GB ipv 120 GB van de Amilo

Dus voorkeur gaat uit naar?
__________________

Davion

Legacy Member
1) Kzou NOOIT in de Makro ne laptop kopen ma soit.
2) Kzou de Amilo pakken als ik echt moest kiezen.

Davyke

Legacy Member
Davion zei:
1) Kzou NOOIT in de Makro ne laptop kopen ma soit.

Waarom niet? Die HP is gewoon goedkoper ginder dan bij de plaatselijke pcboer. Voor de rest zijn die niet minder in kwaliteit hoor. En bij de Makro is er 2 jaar garantie bij, wat standaard niet zo is.


Davion zei:
2) Kzou de Amilo pakken als ik echt moest kiezen.

Ja is natuurlijk het beste systeem, alleen zit ik met die HP al lichtjes over budget. :p En kvind de HP wel een stuk mooier (men vorige was ook een HP en meer dan drie jaar geen problemen mee gehad). En echt gamen met dat ding doe je niet he... En toch... voor maar €100 meer kan je dat wel... aargh die tweestrijd :crazy:

Davyke

Legacy Member
Yankee zei:
Wat wil je doen met laptop?

Internet
Videobewerking
Dreamweaver
DVD'tje zien

(niet noodzakelijk allemaal tegelijk :p )

Ik kom ook met 80GB toe denk ik... (khad nu maar 40GB en die was nog niet vol) Leve de externe HD's!

Yank

Legacy Member
Als je toch niet echt de extra's van de Fujitsu nodig hebt, zou ik die van HP nemen, maar (beter) alternatief is mss de ACER Aspire 5612_1024WLMI. Qua specs gelijkaardig, maar wel wat goedkoper ('k zou wel voor 100€ de 3j garantie ipv 1j overwegen)

Davyke

Legacy Member
Yankee zei:
Als je toch niet echt de extra's van de Fujitsu nodig hebt, zou ik die van HP nemen, maar (beter) alternatief is mss de ACER Aspire 5612_1024WLMI. Qua specs gelijkaardig, maar wel wat goedkoper ('k zou wel voor 100€ de 3j garantie ipv 1j overwegen)

Nee Acer wil ik niet... kwaliteit/prijs zeker goed die dingen, maar het lijkt wel of iedereen er al eentje heeft :) En HP is qua kwaliteit bij mij toch nog een trapje hoger hoor...

str0ntj3

Legacy Member
Waarom zou iedereen er zo al eentje hebben denk je?
Die laptops van acer zijn gewoon goed :)
zelf zou ik voor een Apple MacBook Pro gaan maar dat ligt dan ook weer uit je budget ;)

GhO$T

Legacy Member
je kan ook een dell overwegen (i6400), die kan je op hun site helemaal naar je wensen samenstellen en met de huidige promoties (oa. gratis thuislevering) zal die niet duurder uitkomen.

het enige verschil is dan dat je maar 1 jaar garantie kan nemen als je binnen budget wil blijven, volgende optie is 3j en schandalig duur (bijna 300€ extra)

Trip

Legacy Member
heb exact dezelfde amilo alleen met kleinere HD , fantastische laptop , snel , mooi , niet te duur , prachtig scherm , DVI , svideo , firewire .. noem maar op ;)

minpunten : - batterijduur = 2 uur
- klein beetje flex links bovenaan keyboard

die ati is niet fantastisch voor de laatste games te spelen , alhoewel half life 2 op 1280*800 4AA en AF perfect soepel loopt , maar ik gebruik mijn laptop dan ook niet voor spelletjes

Lashknife

Legacy Member
amilo owners be warned

als ge daar ooit gewoon klakkeloos format op wilt doen, bereid u dan al maar eerst voor door via nLite ofzoiets de sata drivers van dien amilo te mergen in uw windows cd want anders vind winxp ni eens de hdd bij inladen :p

usb floppy zou je zeggen? best, maar dan zorg je maar dat je echt wel een fujitsu floppy drive hebt, want da's de enigste die bij windows boot herkend wordt (maw: fluit er maar achter als ge een iomega of whatever usb floppy drive hebt met uw sata driverkes van die laptop eh)

kzeg het maar.....


on the side: "iedereen heeft al een acer" over snobisme gesporken :ironic: belachelijk statement.

Davyke

Legacy Member
Lashknife zei:
on the side: "iedereen heeft al een acer" over snobisme gesporken :ironic: belachelijk statement.

Geen snobisme, maar gewoon objectieve observatie mijn vriend. Als er al 7/10 van de collega's en vrienden er eentje hebben mag ik dat zeggen denk ik. Maar toch... exclusief zal je er zeker niet mee zijn. Op mijn werk (Hogeschool) hebben bijna alle studenten een Acer heb ik ook al gemerkt. Omdat het ook voor hen zeer prijsvriendelijk is.

MetalG

Legacy Member
Als je een Laptop in een grootwarenhuis koopt a la aldi, lidl, makro zit je nooit goed

die laptop hebben ofwel een goede processor en slechte graka, ofwel goede graka en slechte processor.


voor 1300 € zijn er al laptops met Goede graka en goede cpu (vaio en acer)

weet model net niet maar ik zal eens zoeken deze middag, nu niet veel tijd.

mvg
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan