Archief - Lenovo T61 vs T400

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Pedroo

Legacy Member
Hey

Ben reeds een tijdje op zoek naar een betere variant op mijn T60, waar ik dus uitermate tevreden van ben. Het enige probleem is dat mijn T60 maar een resolutie heeft van 1024 x 768, wat het "problematisch" gaat maken bij photoshoppen, multitasken e.d.. Ik heb een T61 gevonden met volgende specs:

Core 2 Duo T7700 (2,4 GHz 4 MB L2 cache, 800 MHz FSB)
2 GB DDR2 (2x1) ram-geheugen
500 GB SATA2 harde schijf
14" 1440x900 scherm (mat)
nVIDIA Quadro NVS 140M
6 cell batterij (+-2 uur)
qwerty toetsenbord met azerty stickers (kan verwijderd worden)
ori lader

De persoon in kwestie vraagt hier 290 euro voor.
Ik zou mijn 3gb ram overzetten, alsook mijn SSD.
Daarna verkoop ik mijn T60 gewoon.

Mijn vraag(enkel prijsbewuste mensen aub): Is het die 290 euro waard? Ik ga nog proberen er iets af te krijgen alleszins...

Voordelen;
Veel betere resolutie
CPU is een pak beter (niet dat ik die kracht nodog heb, mr enfin)
GPU is immens sterker dan mijn INtel GMA950 (EIndelijk minecraft op laptop dan :D)

Update:
Of ik kan voor 295€ een Thinkpad T400 kopen met volgende specs:
P8400 2.26 ghz
Mét HDD wordt hij 350 euro (maar daar ik een SSD heb...)
4096 mb ram
14.1 wxga lcd
webcam
biometric security
wifi/lanpoort
2 usb poorten

Zou de T400 voor 295(incl. verzending) euro een betere keuze zijn
of de T61 voor 315 met een tweede (nieuwe) 6-cell batterij?

Yank

Legacy Member
In plaats van een volledig andere laptop al eens gedacht aan gewoon een nieuw scherm op je laptop te steken? Voor +-100 euro vind je WSXGA+ (1680x1050) LCD's voor T60/61(p) op ebay. Installatie is wel iets moeilijker dan geheugen/hdd vervangen, maar heel doenbaar, zeker als je gewoon de service manual van IBM/Lenovo volgt.

290 voor die T61 lijkt me niet onredelijk, maar nu ook niet meteen een koopje.

Pedroo

Legacy Member
Die resolutie vind ik nét iets té extreem (gaat 'pieren' worden op zo'n 14").
Installlatie is verrevan een probleem.
't voordeel is dat ik de mijne voor ongeveer nog 200 euro kan verkopen (320gb HDD, 2 batterijen enzo), dus uiteindelijk betaal ik dan 100 euro extra voor : beter scherm, betere cpu en betere gpu. Ik dénk dat het het wel waard is. Maar wil toch nog een tweede opinie ;)

Yank

Legacy Member
Als je effectief iemand vindt die jouw T60 wilt overkopen voor die prijs is het zeker niet slecht, maar als er een kans is dat je er blijft mee zitten en dat die gewoon stof ligt te vangen, heb je nog altijd 290 betaald natuurlijk.

Pedroo

Legacy Member
Inderdaad. Op tweedehands.be is 200 voor de mijne ne goeie prijs (door die 2 'nieuwe' batterijen, nogal grotere HDD t.o.v. gelijk geprijsde thinkpad's).

Heb zelfs waarschijnlijk al iemand van waar ik weekendwerk doe. Voor 100 euro "bijbetalen" is dat dan echt niet slecht.
Nog niet aan gedacht; Die 500Gb HDD gaat er ook uit, kan ik ook verkopen omdat ik een SSD heb.. Dus wordt wel erg cheap dan Ö

Update: (info zie beginpost)
Zou de T400 voor 295(incl. verzending) euro een betere keuze zijn
of de T61 voor 315 met een tweede (nieuwe) 6-cell batterij?

Yank

Legacy Member
Die T400 lijkt me dan ook wel interessant. WXGA is wel maar 1280x800 dacht ik. En hoe zit het met de batterij van die laptop, of is dat niet vermeld?

Voor die batterijen kun je trouwens ook eens kijken of die van je T60 niet compatibel zijn.

Pedroo

Legacy Member
Mja, heb wat geïnformeerd. Batterij is ook bijna nieuw, zit er maar eentje bij, resolutie is iets minder (niet slechter in mijn ogen) en de gpu (GMA4500HD) is veeeel slechter als de NVS140M (die gelijkend is aan de GT8400M). DUs ik denk dat mijn keuze toch bij de T61 blijft. (al is de T400 recenter offcourse).

EN jammer genoeg zijn de batterijen niet compatibel. Echt jammer... (had met 35 euro uitgespaard op de extra batterij, wat ik absoluut nodig heb)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan