Archief - LCD TV als pc scherm gebruiken?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Reborn

Legacy Member
Hey

Ik wil sowieso een LCD tv kopen van 81 cm en heb zoiets van ik heb ook een nieuwe pc scherm nodig dus wrm ni 2 in 1? Maar dan hoor ik hier en daar verhalen van "da's ni goe tv gebruiken als pc scherm ....." maar wrm ni?

Ik ken veel vrienden die dat wel als pc scherm gebruiken en het beeld daarop is prachtig, vooral als ze gamen ....

Dus kan iemand mij verklaren wrm er negativiteit is daaromtrent?

Mvg

Flatline

Legacy Member
ik heb het al bij mij geprobeerd en het trekt op niets, resolutie komt niet overeen, kleuren zien er maar raar uit. ne maat van mij heeft hier geen problemen mee, ik denk dat het gewoon van de tv zelf afhangt

Yank

Legacy Member
Voor te gamen en films te kijken gaat dat natuurlijk perfect, maar bij gewone taken waar je tekst leest/schrijft (surfen, chatten, programmeren,...) is het imo niet echt aangenaam.

Reborn

Legacy Member
Yank zei:
Voor te gamen en films te kijken gaat dat natuurlijk perfect, maar bij gewone taken waar je tekst leest/schrijft (surfen, chatten, programmeren,...) is het imo niet echt aangenaam.

Awel ja ik was het enkel van plan om te gebruiken voor films/games he en dan mijn huidige LCD pc scherm te gebruiken voor internet/office ....

Bij deze dan :) welke TV raden jullie mij aan als pc monitor? Bij welke zaken moet ik letten? Speelt ms een rol? 1:1 beeldtoepassing noodzakelijk of ni?

Tribal

Legacy Member
Voor het beste resultaat heb je een Tv nodig die 4:4:4 chroma ondersteunt in pc modus.

KnightOfCydonia

Legacy Member
Yank zei:
Voor te gamen en films te kijken gaat dat natuurlijk perfect, maar bij gewone taken waar je tekst leest/schrijft (surfen, chatten, programmeren,...) is het imo niet echt aangenaam.

Same here, voor gamen is het beter dan een "normaal" scherm. Voor office en browsing raad ik het eveneens af.

Reborn

Legacy Member
Tribal zei:
Voor het beste resultaat heb je een Tv nodig die 4:4:4 chroma ondersteunt in pc modus.

Beste

Welke tv is dan ideaal hiervoor? Ik ken daar niks van ... Welke merk en type raad u mij aan?

janman

Legacy Member
Ik heb een cheap-ass Samsung 32'' Full HD LED tv'tje waar ik mijn macbook air op aansluit om te surfen, office, film, ... Bij mij werkt het perfect.

Pro-tip:

1. Ik zet mijn tv als ik via macbook erop werk in 'spaarstand' waardoor het scherm minder fel is en je ogen minder vermoeid.

2. Zorg dat je een grote bureau hebt zodat je niet op 30 cm van je scherm zit.

iTrader9

Legacy Member
Flatline zei:
ik heb het al bij mij geprobeerd en het trekt op niets, resolutie komt niet overeen, kleuren zien er maar raar uit. ne maat van mij heeft hier geen problemen mee, ik denk dat het gewoon van de tv zelf afhangt


Nee, dit hangt enkel af van jouw onkunde om de instellingen juist te zetten. No pun intended. 't is ff zoeken en je moet het weten.

Dat fenomeen van rare kleuren en wrong resolution is een typisch hdmi overscan - underscan issue.

Manueel in standaard display settings 1920x1080 selecteren en dan in CCC of het Nvidea equivalent de underscan - overscan balk op 0 % zetten.

En als het echt niet wilt lukken of je bent te lui om alle opties af te gaan gebruik je een gewone dsub15 VGA kabel. Dan heb je zowiezo altijd correcte resolutie en kleurenweergave. Beeld zal dan wel "iets" fletser zijn doordat dit analoog is.

Reborn

Legacy Member
Kan er mij iemand zeggen welke tv's ideaal zijn die je kan vinden in bv mediamarkt? Of als ik er ene zou bestellen online via redcoon, dewelke moet ik dan nemen? De tv's zijn daar redelijk goedkoop, ik zelf wil 1 van deze 2 kopen maar weet niet of het goe is als pc scherm?

LG ELECTRONICS 32LK450 - LCD Televisie, Full HD, DVB-T/C - LG ELECTRONICS *| redcoon België Dat is de die toch die Tribal aanraadde? Zeer toevallig want die had ik al een paar dagen in de gaten :) dus de deze is goed als pc scherm?

http://www.redcoon.be/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B286580/cid/15018/Samsung_LE32D550/ Ah lol ik zie nu pas dat je deze tv ook aanraadde Tribal :D hehe blijkbaar hebben we dezelfde smaak ;) deze had ik ook al een paar dagen in de gaten :)

Als ik moest kiezen tussen die 2, dewelke is dan het beste als pc scherm?

Tribal

Legacy Member
Beide goed, de LG heeft ips scherm en de Samsung een s-pva paneel. Voordeel van de ips : ietsje betere kijkhoek en kleurweergave de samsung heeft dan weer een beter contrast en zwartwaarde.

Flatline

Legacy Member
iTrader9 zei:
Nee, dit hangt enkel af van jouw onkunde om de instellingen juist te zetten. No pun intended. 't is ff zoeken en je moet het weten.

Dat fenomeen van rare kleuren en wrong resolution is een typisch hdmi overscan - underscan issue.

Manueel in standaard display settings 1920x1080 selecteren en dan in CCC of het Nvidea equivalent de underscan - overscan balk op 0 % zetten.

En als het echt niet wilt lukken of je bent te lui om alle opties af te gaan gebruik je een gewone dsub15 VGA kabel. Dan heb je zowiezo altijd correcte resolutie en kleurenweergave. Beeld zal dan wel "iets" fletser zijn doordat dit analoog is.

idd, heb niet niet echt naar de instellingen gekeken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan