Archief - Laptop voor op kot

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Balsaus

Legacy Member
Ik ga vanaf dit jaar verder studeren en ik ga op kot. Nu heb ik dus een laptop nodig om op kot te kunnen gebruiken , voor school en ontspanning (internet , games , maar grote zware games is niet echt noodzakelijk). Het mag ook niet overdreven duur zijn maar wel een deftige laptop die niet te traag is. Ik heb ook liefst niet een te klein scherm

Laptop moet trouwens van deze site komen : Laptop-specialist: Laptopshop.be - HP, Asus, Acer

Mijn pa kan daar wat korting verkrijgen.
Dus welke laptop zou ik best kopen? Ik heb niet veel kennis over al die specificaties , daarmee dat ik advies nodig heb. Wat is trouwens het verschil met een Mac? Ik heb gehoord dat het beter is.

MaximV

Legacy Member
Wat is het budget?
Een Mac is gewoon een laptop van Apple die op een ander besturingssysteem draait, dus niet windows, zoals meestal het geval is.
Sommige vinden dit OS beter, andere weer niet. Het kan ook zijn dat dit voor je studies handiger is. Een feit is wel dat je in vergelijking met andere laptops veel meer betaald.

Balsaus

Legacy Member
MaximV zei:
Wat is het budget?
Een Mac is gewoon een laptop van Apple die op een ander besturingssysteem draait, dus niet windows, zoals meestal het geval is.
Sommige vinden dit OS beter, andere weer niet. Het kan ook zijn dat dit voor je studies handiger is. Een feit is wel dat je in vergelijking met andere laptops veel meer betaald.

Niet boven de 1000. Iets rond de 800 zou ik zeggen

MaximV

Legacy Member
Voor die prijs kan je al zeker een leuke laptop vinden. Ik ken er niet zoveel van dus ga ik je geen concrete laptops noemen (die zijn mss dan slecht).
Je kan altijd is bij bto kijken en daar je eigen laptop configureren.

Morgen is het uitverkoop van laptops in de Tones-winkels, dus kan je daar mss ook is gaan zien.

moehaa!

Legacy Member
Hoeveel is "wat" korting? Want zelfs als je daar 10% korting krijgt ben je daar niet per se beter af.
Als je school is ingeschreven bij campusshop.be kan je daar ook iets deftig kopen, met 2 jaar aan huis garantie.

thecoon

Legacy Member
hey

ik heb wat specificaties aan geduid Laptops (azerty) Keuzehulp - Acer , Asus , Sony

ik heb deze specificaties aangeduid

0-800 eur
15.5-15.6 schermdiagonaal(groter zou ik niet gaan wegens te groot op moment heb ik dit probleem)
acer, Asus, Sony als merken (ben geen fan van toshiba dus weg ge vinkt)
dual core processor
ja voor numeriek keypath ( altijd handig als ge taken of teksten moet maken)
pick up garantie en 4 sterren van intel

mac zou ik enkel nemen als je audio-visuele studierichting gaat doen.
reden: in veel technologische richtingen en sommige andere moet je soms software installeren die niet op mac kan draaien.
je kan dan wel virtueel Windows draaien of dual booten met Windows maar ik dit jaar veel gezien dat die tijdens computer toetsen die Windows crash en dan zijn ze gebuisd.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan