Archief - Laptop voor FS en andere

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kunlun

Legacy Member
Binnenkort mag ik me een eigenaar van FS 1.5 noemen. Echter moet ik nog een laptop vinden, budget speelt een grote rol! Kan er maar max. 300 euro voor geven.

Is het verstandig om een gebruikte laptop te kopen en er eventueel RAM-latjes bij te steken?

Wat zouden jullie alleszinds aanraden qua processor ed? Iemand die reeds in het bezit is van FS en zijn mening kwijt wilt?

Laptop zal gebruikt worden voor FS maar ook voor surfen/chatten/teksten typen ed

Is er een markt voor gebruikte laptopjes voor < 300 euro ? Verstandige keuze ?

FEW

Legacy Member
voor 300&#8364;gaat ge geen deftige nieuwe laptop vinde (als dat wel te vinden is).
ik zou voor 2de hands gaan. wel zien of die dan in goede staat is.

Kunlun

Legacy Member
Uiteraard, eventueel voorkeuren naar bepaalde processoren ed ?
Minimum voor 512 mb gaan? En recenter dan een Pentium 3 ?

Is een iBook G3 eventueel een goede keuze ?

skampy

Legacy Member
Gebruik Serato :p

Heeft een pák minder pc power nodig (P3 700 MHz en 256 ram is al voldoende, en dan kom je er wel met 300 € 2de hands)

Kunlun

Legacy Member
:p hebk overwogen :)
Ik weet dat jij het wilt hebben, iemand heeft me gecontacteerd edn die vertrekt in een week naar de USA. Hij gaat er SSL kopen en hij wou der een voor mij meepakken. 500 euro nieuw, interesse? :p

Volgens specs heeft de 1.5 ook een P3 700 Mhz en 256 Ram nodig :) (aanbevolen specs)

Jense777

Legacy Member
Voor FS deftig te runnen zou ik toch een 7900GO, 1024 MB RAM en een goeie Centrino (of dual core) nemen was ik van u. FS is véél zwaarder dan de meeste gamers denken en wordt fameus onderschat!

Kunlun

Legacy Member
Jense777 zei:
Voor FS deftig te runnen zou ik toch een 7900GO, 1024 MB RAM en een goeie Centrino (of dual core) nemen was ik van u. FS is véél zwaarder dan de meeste gamers denken en wordt fameus onderschat!


gamers? :unsure: :unsure:

Jense777

Legacy Member
Sorry was vergeten dat het om FS 1.5 ging... Voor 300 EUR wordt het moeilijk, maar zoals eerder al gezegd voor een deftige 2e hands gaan. Als je een koopt, check of alles nog ok is: laat hem een uurke ofzo draaien en doe wat testjes.

Kunlun

Legacy Member
Het is alleszinds niet de bedoeling om te gamen en veel zware toepassingen te runnen (FS uitgezonderd)

Enkel voor dagdagelijks gebruik: surfen, chatten, teksten typen ed + FS 1.5 :)
Het is alleszinds niet voor professioneel gebruik, het is echter om te experimenteren. Ik zal wel blijven platen kopen maar ik kan altijd wel een laptop gebruiken, daarom wil ik zien wat het beste zou zijn.

Als ik mijn budget een beetje zou verhogen, zou een gebruikte iBook G4 eventueel in aanmerking komen?

simpele duif

Legacy Member
aaaaaaaaaah final scratch :p
ik zat al te zoeken voor welk spel FS de afkorting kon zijn :p
nuja het lijkt me zeer moeilijk om een geschikt systeem te vinden onder de 300 euro, neem het dubbel en je raakt er al veel makkelijker

skampy

Legacy Member
weiqin zei:
:p hebk overwogen :)
Ik weet dat jij het wilt hebben, iemand heeft me gecontacteerd edn die vertrekt in een week naar de USA. Hij gaat er SSL kopen en hij wou der een voor mij meepakken. 500 euro nieuw, interesse? :p

Volgens specs heeft de 1.5 ook een P3 700 Mhz en 256 Ram nodig :) (aanbevolen specs)

Ah ja, tuurlijk, ik was efkes in de verondertselling dat het om FS 2.0 ging, my bad.

Wat uw aanbod betreft, het klinkt heel aanlokkelijk moet 'k zeggen. Als ge 't meent, moogt ge mij eens pm'en ofzo.

Kunlun

Legacy Member
simpele duif zei:
aaaaaaaaaah final scratch :p
ik zat al te zoeken voor welk spel FS de afkorting kon zijn :p
nuja het lijkt me zeer moeilijk om een geschikt systeem te vinden onder de 300 euro, neem het dubbel en je raakt er al veel makkelijker


Idd :) Maar de 1.5 heeft toch niet zo'n 'zware' systeemeisen. Is het misschien dan toch verstandig om een oudere iBook G3 te kopen? Zal juist voldoen denk ik maar MAC OSX staat toch bekend om z'n stabiliteit :unsure:

simpele duif

Legacy Member
bwoa heel wat DJ's durven toch live draaien met finalscratch op iBooks (ik kan nu ff niet op de naam komen, maar er is alleszins een internationale DJ die enkel finalscratch gebruikt, dus zo gevaarlijk kan het toch niet zijn denk ik

Kunlun

Legacy Member
Het is niet echt dak volledig 100 % digitaal gaan ofzo :unsure: Daarom dat hem ni zo duur moet zijn
Ik wil er gewoon ne keer mee experimenteren :) Dan vooral thuis of bij vrienden maar op een feesje hou ik het wel liever bij de real thing :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan