Archief - Laptop voor achitectuur.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dimsim

Legacy Member
Beste 9lifers,

Mijn vriendin wilt graag een laptop voor haar richting binnenhuisarchitectuur.
Nu was mijn vraag of jullie misschien een aantal ideetjes hebben.

Programmas die ze vooral zal draaien zijn
1. Artlantis
2. Vectorworks
3. Photoshop
4. En andere renderingprogrammas...

Laptops zijn nu niet mijn beste kant, daarom dat ik hier om advies kom.
Hebben jullie misschien een paar laptops in gedachten?
Waar moet ik voor zulke progs vooral naar kijken? Cpu, ram of graph. Card?
En meer van zulke vragen.

Alvast bedankt!

johanegg

Legacy Member
simpel

macbook pro met een scherm van 15". Hierop doe ik hetzelfde en kleiner is volgens mij moeilijk. Neem er één met SSD dit scheelt wel veel.
Een air kan ook maar deze heeft spijtig genoeg enkel 13". Hier kan je eventueel een scherm bijnemen dan werk je op twee schermen en dat is super.
Een 17" is te omslachtig tenzij je hem laat staan maar dan neem je beter een volwaardige mac.

Dimsim

Legacy Member
En buiten de apple-reeksen gekeken?
Ze wilt liever geen apple, anders was het zo simpel geweest dat ik het hier niet eens kwam vragen :p

PRQPHET

Legacy Member
Ik doe ook zo'n richting en draai dezelfde programma's + Illustrator buiten Artlantis op mijn Dell XPS 17.
Als ze die vaak verplaatst, is het misschien beter het kleine broertje te nemen (XPS 15).
Verschillen nagenoeg niet, buiten de afmetingen en het gewicht natuurlijk, enkel heeft de 15 geen numeriek klavier, wat voor mij toch nodig was als je met VW werkt :). Je kan altijd een extern num. klavier aansluiten..

VW heeft geen zware specificaties, werkt al op een dualcore en minimum 2GB werkgeheugen.
Ik heb de laptop gekocht met 6GB werkgeheugen en een i7 quad-core processor.
Een i5 volstaat zeker ook al, maar toekomstgericht kan je met een i7 meer :).

Mocht je voor Dell gaan, er zijn altijd 10% kortingscodes te vinden die de aankoopprijs een stuk doen slinken.

Dimsim

Legacy Member
Ze volgt dit nu op artesis antwerpen. Momenteel gaat ze voort met mijn laptop, MSI gx700 die ondertussen ook al rond de 5-7 jaar is en kuren begint te vertonen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan