Archief - [laptop] Turion vs Centrino

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

keybern

Legacy Member
Beste mensen,

ik ben dus van plan me een laptopje aan te schaffen rond de €1000.
Doel: surfen, filmpjes bekijken, maar vooral de iets zwaardere apps en frameworks draaien à la Netbeans 5.0, Jdeveloper, Visual Studio, enz (ben informatica-student).
Gamen doe ik niet. Batterij-duur vind ik wel belangrijk, ik wil niet al te vaak een stopcontact zitten zoeken.

Nu twijfelde ik tussen een Aspire 5002/5003 WMLI (het verschil tussen de 5002 en 5003 zal wel niet dik zijn zeker?)
en een Centrino'ke (zeg bijvoorbeeld de Aspire 1652WMLI)

Ik ben niet echt vertrouwd met die Turion-cpu'kes, of 64bit technologie in het algemeen, daar ligt eigenlijk de twijfel. En ja, over die Centrino's hoor ik niets anders dan lof.

Graag wat meer info...

ComputerVISTA

Legacy Member
Neem maar centrino, kan ook dual ram aan wat een turion niet kan. Ik heb zelf turion en had ik er wat langer over nagedacht der stak nen pentium M in. Ze worden minder warm, verbruiken minder stroom en zijn ietwat sneller.

keybern

Legacy Member
ah leuk :)
enneuuh, die ati mobility radeon x300 (128MB), is ie goed?

sneax

Legacy Member
intel centrino is inderdaad het 'beste' das de combinatie van een intel chipset met pentium m processor en intel wireless

ik heb dit ook en ben zeer content van de snelheid (heb 1.7gighz centrino)

intel staat voor mobile solutions op deze moment echt wel het verste ;)

keybern

Legacy Member
maar toekomstgericht ben ik miss beter af met een Turion? Neerwaarts compatibel en met de opkomende Vista, 't is nimeer zo veraf...

FEW

Legacy Member
wacht nog heel even. dan zijn er AMD turion X2's (dual core dus), die ook DDR2 ram ondersteunen :)

keybern

Legacy Member
en wat is heel even? Op dit vlak ben'k echt een klein kind die zn speelgoed zo snel mogelijk wil hebben :-D

Davion

Legacy Member
Centrino is goed, maar Turion is zeker niet slecht.

X300 suckt wel bigtime, X600 is beter, maar als je kan zou ik voor een X700 gaan.

LSDsmurf

Legacy Member
Een Radeon X300 is voldoende, het heeft weinig zin om daar een betere grafische kaart in te steken als je toch zeker bent dat je er niet veel mee gaat gamen. Een betere grafische kaart kost meer en verbruikt ook iets meer stroom zodat je batterij een beetje minder lang meegaat.

Zelf heb ik in mijn laptop ook een Radeon X300. Ik gebruik mijn laptop vooral voor te werken en films te zien. Ik heb er al een paar games mee gespeelt zoals LOTR: BFME2 en dat ging vlotjes.

keybern

Legacy Member
zo, bedankt voor de reactie allemaal! (echt waar, tegenwoordig is games.telenet-forum het eerste waar ik aan denk als'k met een vraagje zit). M'n laptopje is besteld, tis een Centrino geworden ^^
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan