Archief - Laptop ter vervanging van desktop (2000€)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

apekrul

Legacy Member
Hoi iedereen,

Ik ben eens aan't rondzien naar een nieuwe laptop die mijn zwaar verouderde desktop moet gaan vervangen. Het budget is maximum 2000€ incl. BTW.

Nu ben ik voorlopig aan't twijfelen tussen de Dell 9400 en de nieuwere Dell Precision M90. Heeft er iemand hier ervaringen mee? Ik zou de laptop eigenlijk hoofdzakelijk gebruiken om wat te spelen en te internetten.

De grafische kaart van de M90 is blijkbaar een nVidia Quadro FX 2500M met 512mb geheugen. Ik heb hier echter nog nooit van gehoord dus kan er mij misschien iemand iets vertellen over deze kaart? Zoals bv. de vergelijking met de gewonere kaarten als de GeForce 6600, 6800 en 7***?


Alvast bedankt!

DPL

Legacy Member
Quadro is voor de meer professionele gebruikers ni echt bedoelt om mee te game denkek

Bigbuddha

Legacy Member
De Quadro kaarten zijn geoptimaliseerd voor OpenGL en minder geschikt voor DX spellen.

Heb net een weekje de 9400 met Ati X1400. Is wel een leuke laptop. Wat lompt(groot), maar allez. Voor games ga ik toch aan m'n desktop zitten. Daar is bijna geen enkele laptop echt geschikt voor. Buiten de XPS. Je kan gerust een spelletje spelen, maar voor in de toekomst mee te kunnen, ga je beter naar desktop.

apekrul

Legacy Member
Alvast bedankt voor de reacties!

Die XPS heb ik ook juist zien staan. Is die qua processor niet minder snel dan de Dual Core van de 9400? En zou die XPS naar de toekomst toe nog langer meegaan?

apa

Legacy Member
Niemand kan je een fatsoenlijk advies geven zuiver op basis van je budget... Kan je ons uitleggen wat je met die computer wil aanvangen? Als je immers geen 3D games wil spelen, dan is een snelle GPU overkill en zou je, bijvoorbeeld, beter af zijn met een groter scherm of een grotere harde schijf...

Davion

Legacy Member
Wat bedoel je met 'wat spelletjes spelen' ?, Als je maar af en toe gaat gamen is een Laptop met X700/X1400/Go6600 in meer dan voldoende (en kom je met een pak minder geld ook toe), als je echt zwaar wilt gamen moet je naar Go6800/Go7800GTX etc..

apekrul

Legacy Member
Goei vraag: vroeger (vróeger vroeger) speelde ik veel Quake 2, Unreal Tournament en Counterstrike maar door mijn hopeloos verouderde desktop (PIII 900Mhz) heb ik de laatste 3 jaar zo goed als niets meer gespeeld. Bovendien ben ik ondertussen ook weeral iets ouder en behoor ik tot de economisch actieve bevolking dus echt hard-core gaming zal er op de machine niet gebeuren. Maar toch zou ik graag terug wat Counterstrike spelen, misschien Doom 3 eens proberen en ben ik zeer benieuwd naar World of Warcraft.
Voor de rest zal't neerkomen op wat internetten, een tekstje typen, mijn vakantiefoto's ordenen en een DVD'ke zien...

apekrul

Legacy Member
'k Heb ondertussen wat opgezocht en ik denk inderdaad dat dat voldoende moet zijn. Ik heb mij een Dell 9400 samengesteld met 2Gb geheugen, een 7200rpm harde schijf, nen Dual 1,83Ghz processor en het TrueLife display. De X1400 met 256Mb zal voor mijn noden waarschijnlijk wel genoeg zijn.

Stre@mus

Legacy Member
Dat zal zeker voldoende zijn, en ook heel toekomstgericht. Deze laptop zal je feilloos door Windows Vista kunnen loodsen als het ooit zover komt. :D
Ook de grafische kaart zal geen problemen hebben met de games die je wil spelen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan