Archief - Laptop rond de 350€

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ivodc

Legacy Member
Hallo, ik zoek een laptop waarmee ik World of Warcraft op medium settings kan spelen.
Mijn budget is ongeveer 350€ (maximaal 400€)
welke laptop kan ik dan het beste kiezen?
alvast bedankt!

oja, ik moet hem ook voor studie kunnen gebruiken

Zarnikon

Legacy Member
bijna geen enkele kan dit, slechts enkele onder de 400 euro hebben een GPU goed genoeg om WoW op medium te spelen.

Laptops | Core | Tweakers.net Pricewatch Prijzen

Beide kosten onder de 400 euro en hebben een AMD Mobility 5650HD GPU, goed genoeg dus om WoW op medium te spelen, geen idee waar je ze kan kopen

Yank

Legacy Member
Een 2dehandse imo.

Want ik betwijfel dat die dat Zarnikon voorstelt, leverbaar gaan zijn, misschien die bij Amazon.de, maar die andere 90% zeker niet.

phate_13

Legacy Member
Pas op, voor WoW heb je echt niet veel nodig hoor. Op de 4500MHD (echt een belachelijk onboard gpu'tje van intel) kun je WoW draaien op min., het lijkt me dus heel straf dat hedendaagse onboard gpu's (welke vele malen sneller zijn) WoW niet op medium aan zouden kunnen?

Ik ga er wel mee akkoord dat je je budget best ietsofwat optrekt. Iets in deze aard is volgens mij zeer interessant voor jouw:
http://tweakers.net/pricewatch/286607/lenovo-thinkpad-e525-(nz62hmh).html#tab:info

Zarnikon

Legacy Member
phate_13 zei:
Pas op, voor WoW heb je echt niet veel nodig hoor. Op de 4500MHD (echt een belachelijk onboard gpu'tje van intel) kun je WoW draaien op min., het lijkt me dus heel straf dat hedendaagse onboard gpu's (welke vele malen sneller zijn) WoW niet op medium aan zouden kunnen?

Ik ga er wel mee akkoord dat je je budget best ietsofwat optrekt. Iets in deze aard is volgens mij zeer interessant voor jouw:
Lenovo Thinkpad E525 (NZ62HMH) prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch

Kijk eens op Notebookcheck:

Computer Games on Laptop Graphic Cards - Notebookcheck.net Tech

EDIT:

xJ3as.png


FPS voor WoW.
Low, Mid en High

phate_13

Legacy Member
Dan zie ik dat de Intel HD3000 (de onboard GPU van alle nieuwe mobiele Intel processoren) vlotjes 40 fps haalt op medium. :)
Alsook weet ik dat de onboard GPU's van de AMD Llano processoren nog sneller zijn.

Zarnikon

Legacy Member
phate_13 zei:
Dan zie ik dat de Intel HD3000 (de onboard GPU van alle nieuwe mobiele Intel processoren) vlotjes 40 fps haalt op medium. :)
Alsook weet ik dat de onboard GPU's van de AMD Llano processoren nog sneller zijn.

Maar als je dan de HD3000 opzoekt zie je dat ze 3 scores hebben:
med.: 32 39 48
Adhankelijk van de processor, en aangezien hij een nog slechtere processor zal hebben dan bij de score van 32 zal hij bvb 30fps halen, gemiddeld en mss frame drops hebben tot 20fps

phate_13

Legacy Member
Jij veronderstel dat het dan nog trager zal zijn en ten tweede, ik raad een nog performantere GPU aan, dus dat zou toch geen probleem mogen zijn? Daarmee zit ik al boven zijn budget. Mag je ook niet uit het oog verliezen. :)

En neen, dat is een GMA 3000 dat is nog een andere GPU denk ik? Edit: Ah neen, het is zo'n pentium sandy bridge, met inderdaad de Intel HD3000, echter weet ik niet of dat wel zo'n goede laptop is. En die site trek ik al helemaal wat gek uit, al kan ik me daar in vergissen.

Zarnikon

Legacy Member
Deze 2 zouden ook nog goed genoeg moeten zijn:

Acer Travelmate 5742ZG-P613G32MN prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch

Asus K52JU-SX114V prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch

phate_13 zei:
Jij veronderstel dat het dan nog trager zal zijn en ten tweede, ik raad een nog performantere GPU aan, dus dat zou toch geen probleem mogen zijn? Daarmee zit ik al boven zijn budget. Mag je ook niet uit het oog verliezen. :)

En neen, dat is een GMA 3000 dat is nog een andere GPU denk ik? Edit: Ah neen, het is zo'n pentium sandy bridge, met inderdaad de Intel HD3000, echter weet ik niet of dat wel zo'n goede laptop is. En die site trek ik al helemaal wat gek uit, al kan ik me daar in vergissen.

Er staat nochtans bij videokaart "GMA 3000"

phate_13

Legacy Member
Zarnikon zei:
Er staat nochtans bij videokaart "GMA 3000"

Daarmee dat ik ook in de war was, wat staat die "GMA" daar te doen. Dat is normaal de aanduiding voor de veel goedkopere intel gpu's.

Ik geloof overigens wel dat die A4 processor een langere batterijduur heeft, indien dat belangrijk zou zijn.

Zarnikon

Legacy Member
ivodc zei:
die zien er heel goed uit!
de Asus lijkt iets beter maar is nergens op voorraad, zal ik er op wachten tot die ergens op voorraad komt of is dat meestal niet het geval?

Aangezien de leverancier ook geen meer in voorraad heeft heb je idd een grote kans dat er geen meer komt, dus kzou gwn die andere bestellen van kijkshop.nl

Het is wel een QWERTY toetsenbord aangezien het een Nederlandse webshop is.

Zarnikon

Legacy Member
Jeroen_HD zei:
Ik draai wow met mijn Asus 1215N netbook goed :)

Hij moet ook voor z'n studies gebruikt worden dus kdenk dat een netbook iets te klein is.

ivodc

Legacy Member
Oke dan koop ik morgen de Acer Notebook TRAVELMATE 5742ZG-P613G3 van kijkshop!
tenzij iemand nog iets beters weet?

bedankt voor de hulp allemaal!:bow:

P.S. weet iemand welk toetsenbord, muis en laptoptas ik daar het beste bij kan kopen?
liefst zo goedkoop mogelijk

daFour

Legacy Member
Omdat je dan niet voor je latop hoeft te zitten en je een monitor kan aansluiten?(dat was mijn reden)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan