Archief - laptop nodig

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

slimr

Legacy Member
tijdens de vakantie heeft mijn pc zijn laatste adem geblazen (7 jaar oud en werkte nog deftig) en omdat ik ben blijven zitte moet ik zelf voor een nieuwe sparen.
ik wil een laptop.
mijn budget is 500 euro(kheb daar al 350 van).
hij hoeft geen webcam te hebben.
liefst een groot scherm(voor films).
hij moet minecraft kunnen draaien.
en ik heb ook nog een vraagje: wat voor games kan je op zo een laptop spelen?
ik vraag jullie advies want ik weet niet zoveel over pc's de welke raden julie aan.
mvg slimr

phate_13

Legacy Member
Voor games zou ik sowieso een vaste pc aanraden. Veel goedkoper EN performanter. Verlies dit zeker niet uit het oog!

slimr

Legacy Member
is een voledige desktop (egt alles muis, beeldscherm, tower, toetsenbord) goedkoper dan een laptop met dezelfde performance?

phate_13

Legacy Member
Hmmm, incl. monitor ed. is het al wat moeilijker. Ik denk zodra dat je aan 600 euro zit je gegarandeerd iets fatsoenlijk voor te gamen kunt samenstellen incl. scherm ed.

slimr

Legacy Member
welke pc raden julie dan aan? ik kan wel een maandje extra sparen. kan ik op een desktop van 600 euro al games spelen ik dacht dat je daarvoor min. 1000 euro voor nodig had.
ik ga dan tog maar voor een desktop aangezien het prijsverschil niet groot is

phate_13

Legacy Member
Antec NSK 4480 : 89 euro (Met een aparte kast en voeding kan het nog een beetje goedkoper, maar hier moet je goed mee oppassen.)
AMD Phenom II X4 955 : 105 euro
4GB ram : 21 euro
ASRock 770 Extreme3 : 65 euro
AMD HD6850 : 135 euro

Totaal : 416 euro.
Dan betaal je nog ongeveer :
110 euro voor 22" scherm met HD-resolutie
15 euro toetsenbord
En dan heb je nog de muis en de harde schijf. De muis is iets persoonlijks, hangt er wat vanaf hoeveel geld je hier aan wilt uitgeven.
Harde schijf valt wat moeilijk tegenwoordig, de prijzen zijn tegenwoordig heel hard gestegen. Op sommige plaatsen vind je nu zelfs goedkoper laptop-harde schijven, terwijl deze kleiner zijn (en daardoor normaal een stuk duurder), dan gewone harde schijven. Maar hangt er dus ook vanaf van hoeveel opslagruimte je moet hebben.

slimr

Legacy Member
Moet ik die zelf laten samenstellen? waar doe ik dat of moet ik die zelf samenzetten en mijn laatste vraag kan ik daarop de nieuwste games spelen?

phate_13

Legacy Member
Je kunt die zelf samenstellen. Of je kunt deze laten samenstellen (kost 30 à 50 euro afhankelijk van waar).

Je kunt daar alle nieuwste games op spelen. De nieuwste natuurlijk wel niet op het allerhoogste, het blijft een budget gamepc.

slimr

Legacy Member
ff nog een vraagje is dat moeilijk om zelf een pc samen te zetten?

phate_13

Legacy Member
Als je met een schroevendraaier kunt werken en bijvoorbeeld zelf een ikea-kast in elkaar zou kunnen steken, dan zou je ook geen grote problemen mogen hebben met een pc in elkaar te steken.

Hier vind je een guide van hoe het moet :
http://hardware.4gamers.be/specials/1796/1/Hoe-bouw-je-een-eigen-gaming-pc

Als je dan ook eens youtube kijkt voor wat filmpjes waarop je het kunt zien, ben je normaal goed genoeg voorbereid om er aan te beginnen. En als je vragen hebt, kun je ze nog altijd stellen.

Destiser

Legacy Member
Je vergeet een HD en waarschijnlijk ook nog een OS (of ik zie scheel dat kan ook), en geluid (boxen dan) is ook wel leuk om te gamen denk ik

edit: Ok, HD wordt vermeld, sorry, ik kijk scheel :(

slimr

Legacy Member
als os windows 7 of windows 8 die tog bijna uitkomt?
ik vind windows 8 er maar raar uitzien en zo een os is dat gewoon met een cd?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan