Archief - Laptop Dell Xps 15

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Style_Z

Legacy Member
Hey allemaal,

ik zou graag jullie opinie willen over deze laptop van Dell. Het gaat om de Xps 15. De laptop moet vooral goed zijn voor Autocad, Photoshop en ook om af en toe eens te gamen (max detail hoeft niet voor mij).

- 2nd generation Intel® Core™ i7-2670QM processor 2.20 GHz with Turbo Boost up to 3.10 GHz
- 6GB1 Dual Channel DDR3 SDRAM at 1333MHz
- 750 gb (7200rpm)
- 1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M Grafische kaart

Is dit een goede keuze of niet? Kan ik hier 3-4 jaar mee verder of zal dit moeilijk worden? Zullen bv de volgende games erop draaien en welke gfx: Elder Scrolls V, de nieuwste Assassin's Creed, Diablo3?

Dank bij voorbaat

Style_Z

Legacy Member
Hebben jullie verder ook goede of slechte ervaringen met Dell? Levertijd, retourneren, garantie, herstel... (noem maar op)

dask

Legacy Member
Style_Z zei:
Is dit een goede keuze of niet? Kan ik hier 3-4 jaar mee verder of zal dit moeilijk worden? Zullen bv de volgende games erop draaien en welke gfx: Elder Scrolls V, de nieuwste Assassin's Creed, Diablo3?

Dank bij voorbaat

Voor de nieuwste games zal deze zeker te kort komen. Een GT540-555 is tegenwoordig toch wel het minimum.

Destiser

Legacy Member
Ik heb een dell (2 jaar oud) en geen klachten. Maar zoals gezegd is die graka idd te low, een 540 zou beter zijn.

Style_Z

Legacy Member
Die 525 draait de games dus totaal niet meer? Er is ook wel een 540 2gb waar ik uit kan kiezen. Hoe goed draait deze de nieuwste games dan? En hoe lang kan je hier meer voort?

verreckie

Legacy Member
Alleszins geen klagen over levertijd van Dell.
Ik heb onlangs een Vostro besteld, en 4 dagen na betaling had ik de laptop al in mijn bezit, 10 dagen vroeger dan hun geschatte tijd. :)

Ook qua garantie etc. nooit geen klagen gehad vroeger.

nunji

Legacy Member
is er een groot verschil tussen die i5 en die i7 dat ge kunt kiezen voor u dell xps 15?

moehaa!

Legacy Member
Style_Z zei:
Hey allemaal,

ik zou graag jullie opinie willen over deze laptop van Dell. Het gaat om de Xps 15. De laptop moet vooral goed zijn voor Autocad, Photoshop en ook om af en toe eens te gamen (max detail hoeft niet voor mij).

- 2nd generation Intel® Core™ i7-2670QM processor 2.20 GHz with Turbo Boost up to 3.10 GHz
- 6GB1 Dual Channel DDR3 SDRAM at 1333MHz
- 750 gb (7200rpm)
- 1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M Grafische kaart

Is dit een goede keuze of niet? Kan ik hier 3-4 jaar mee verder of zal dit moeilijk worden? Zullen bv de volgende games erop draaien en welke gfx: Elder Scrolls V, de nieuwste Assassin's Creed, Diablo3?

Dank bij voorbaat

Skyrim zou op medium moeten kunnen draaien, wel niet op full HD. In youtube zoeken op Skyrim+GT525M

Style_Z zei:
Hebben jullie verder ook goede of slechte ervaringen met Dell? Levertijd, retourneren, garantie, herstel... (noem maar op)

Ik heb men XPS15 ergens eind oktober besteld en een week later had ik hem :). En ik had zelfs een paar aanpassingen gemaakt, hij was zelfs (veel) vroeger dan de verwachte levertijd aangekomen. Qua garantie ben ik tot nu toe ook tevreden, ik had een adapter die een knetterend geluid maakte en na dat via de telefoon gemeld te hebben (wel paar keer doorverwezen) gingen ze mij een nieuwe opsturen, zonder kosten en ik moest de oude niet terugsturen. Ik had gelezen over dit probleem en veel mensen gebruiken de knetterende adapter al maanden zonder problemen, dus ik heb daarmee nu een reserve adapter.

dask zei:
Voor de nieuwste games zal deze zeker te kort komen. Een GT540-555 is tegenwoordig toch wel het minimum.

Een GT525M is dezelfde kaart als de GT540M, alleen lager geclocked. Je kan dus perfect de GT525M overclocken naar een GT540M, de koeling kan dat ook aan want ze leveren de XPS 15 ook met GT540M. Zelfs als je dat niet zou willen doen, het verschil tussen de 2 is 10% ongeveer, niet fenomenaal veel. Let op: ik zeg hier niet dat dit nu een zware gamingkaart is, het draait voorlopig de huidige games nog op medium (of iets lager bij echt zware/slecht ontworpen games).

nunji zei:
is er een groot verschil tussen die i5 en die i7 dat ge kunt kiezen voor u dell xps 15?

Hangt van het gebruik af, bij gewoon dagdagelijkse taken en gamen ga je geen verschil merken tussen een i5 en een i7. Zwaardere cpu intensieve taken als compilen of weet ik wat zal je het wel merken.

Jammer dat je geen maand vroeger was btw, prijzen zijn laatste weken fors gestegen bij Dell. Ik had nog een XPS 15 met i7-2670, full HD scherm (aanrader trouwens! Het is echt prachtig, een vd beste schermen op een laptop verkrijgbaar in België), GT540M en 3 jaar aan huis garantie voor €917.
Ik had wel via de Dell.be/EPP site besteld waar werknemers van bedrijven die bij Dell bestellen en leden vh gezin korting krijgen op Dell producten. Daarboven heb ik ook nog een 10% kortingsbon gebruikt die hier te vinden is.

PRQPHET

Legacy Member
Style_Z zei:
Zou het voor Autocad veel uitmaken of het een i5 of i7 is?
Sinds een kleine week heb ik een XPS17 gekocht. Ik had die besteld en op 4 dagen vanaf de bestelling was die geleverd. Enorm snel! Ben hier ook zeer content over, want heb geen standaard config genomen. Over de service ben ik ook content, desondanks een miljonairsbedrijf wordt je hier zeer goed geholpen doorheen het bestellingsproces. Had eerst een ander setupje genomen (kwam duurder uit, voor minder). En dat werd direct gecancelled zonder al die poespas.

Ik draai ook Autocad en Vectorworks en heb bewust voor een i7 gekozen. Binnenkort zet ik hier ook Photoshop en Illustrator op (zodra ik de software binnenkrijg).
Bekijk de verschillende configuraties/prijzen eens, ik denk dat je met een i7 meer zal kunnen doen, als je in de toekomst denkt. Je kan ook altijd een 10% kortingsbon gebruiken, wat het totaalbedrag een stuk doet dalen.
De keuze is natuurlijk geheel aan jou :).

Ik ben alvast content met mijn setupje :applause:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan