Archief - laptop alienware

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Berepoot

Legacy Member
ik zou me graag een alienware laptop aanschaffen maar nu vroeg ik mij af
of dat die sentia reeks of die goeikoopste ook goed games afspeelt?
en is er veel verschil tussen die sentia en die m5500?
en alsk die m5500 draait die vlot games zoals wow en battlefield en cod2 of is dit pas als ik die video card geforce 6600 er laat insteken.
ik zou dees games toch graag met ongeveer alles op high kunnen spelen.
ik ken niet zoveel van laptops dus pls wa uitleg.
want kzie er iedere week in de gb staan voor 900€ ma draait da wel goe games denkek dan.
ik ken iemand en die heeft een sony vaio die in november is uitgekomen maar die zegt dat die niet zo goed games speelt want wou er eerst zo 1kopen van 1100€ bij excell of fnac.

FEW

Legacy Member
met geen enkele laptop op de markt gaat ge COD2 op het hoogste kunne draaien, dat lukt al nauwelijks met desktops.
alienware laptop zou ik ni kopen. ge kunt gelijkwaardige laptops kopen voor de helft van de prijs ofzo. kijkt maar is bij acer.

dieje sentia heeft ne intel celeron-m processor. een van de slechtste cpu's ooit gemaakt ofzo. en die grafische kaart is ook al niks
die m5500 heeft ook weer een celeron cpu en een slechte graka.

deze 2 latops zijn TOTAAL NIET voor gaming. als ge ne laptop om te gamen wilt, dan zult ge uw budget toch ook wel serieus mogen opdrijven ze

bij excell of fnac is alles te duur.
koop bij een echte pc winkel: loveno, hofline,...


edit:
als ik naar uw budget kijk, en als ge toch nog wat wilt gamen, dan is deze laptop wel geschikt:
http://www.loveno.be/product/8682
(ik heb een AMD turion genomen omdat mijn voorkeur daarvoor gaat)

dit is ongeveer dezelfde laptop met intel:
http://www.loveno.be/product/9404

Berepoot

Legacy Member
welke van de 2 is in principe het beste die few geplaatst heeft? en is het ook mogelijk om hier een videocamera op aan te sluiten?
en is er veel verschil tussen het ram geheugen ddr sdram of ddrII sdram? en hoevel kost het om zo latjes van 1g te kopen?

FEW

Legacy Member
scre@mer zei:
welke van de 2 is in principe het beste die few geplaatst heeft? en is het ook mogelijk om hier een videocamera op aan te sluiten?
en is er veel verschil tussen het ram geheugen ddr sdram of ddrII sdram? en hoevel kost het om zo latjes van 1g te kopen?

eerste laptop:
- graka: x700pro
- cpu: AMD turion (presteert ongeveer gelijk al die centrino)
- ram 512 mb DDR
- HD: 80gig (5400rpm)
- scherm: gelijk als de andere

2de laptop
- graka: x700pro
- cpu: intel centrino (presteert ongeveer gelijk al die turion)
- ram 1024 mb DDR II (sneller als die van de eerste laptop en verbruikt minder)
- HD: 100gig (4200rpm) (20 gig meer als de eerste laptop maar wel een stuk trager)
- scherm: gelijk als de andere

besluit: uiteindelijk is het voor u mss beter om de 2de laptop te kopen door de grotere hd, ma die is dan wel weer trager, wat kut is. (ma das ni echt een probleem ze). de 2de heeft ook meer ram is, wat beter is om te gamen en nog voor veel meer

ik zou voor de eerste kiezen omdat ik niet van intel moet hebben (en dus ook niet van de 2de laptop). maar als het voor u geen verschil maakt, kies de 2de dan maar, die pc is zeker zo goed, die is zelfs beter

welke ge ook koopt, een miskoop zal het zeker niet zijn

jannick werckx

Legacy Member
Als ge laptop toch niet overal mee naartoe zou nemen, dan is het beter om desktop te kopen met dat budget, gade grafisch veel meer kunnen uithalen.

Jannick

FEW

Legacy Member
jannick werckx zei:
Als ge laptop toch niet overal mee naartoe zou nemen, dan is het beter om desktop te kopen met dat budget, gade grafisch veel meer kunnen uithalen.

Jannick
second that :)

Yank

Legacy Member
Nee, voor gaming is een X700 nog altijd een stuk beter dan een 6200.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan