Archief - Kwalitatief 19" TFT scherm

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ducdevil

Legacy Member
Hey,

ik ben op zoek naar een kwalitatief 19" TFT scherm waar ook goed op gegamed kan worden en max 300 euro kost. Heb al eens gekeken bij samsung, neovo en philips. Ook twijfel ik of een widescreen ook niet goed zou zijn. Geeft dit geen problemen om op te gamen of om foto's op te bekijken enzo? Hier had ik een redelijk goedkope voor gevonden:
http://mirai.demo.allset.nl/ProductDetails&product_id=30&cat_id=39

Wat raden jullie mij aan?

Dank u

Yank

Legacy Member
- neovo is niet slecht, zelf al paar keer met de 17" versie gewerkt en zeker niet slecht, met andere merken nog niet echt ervaring
- zelf heb ek acer 19" breedbeeld. Voor foto's is dat allemaal geen probleem, games zijn erger. Slechts weinig games ondersteunen standaard een breedbeeldresolutie, dus is het altijd zoeken naar een methode om die zo in te stellen (op www.widescreengamingforum.com vind je wel als de mogelijkheid er is) en sommige games ondersteunen gewoon helemaal geen breedbeeld, bvb WC3.

ZyphO

Legacy Member
de neovo 19" is een vettig schermke :) is zeker aan te raden voor de gamen.

bij ons is hij al niet meer leverbaar.. Dit product is gestopt met de productie

RealFlub

Legacy Member
kben ook eventueel op zoek naar TFT'tje, maar lieft ne gewone ;)

ook iets van max 300€ mag iets erboven zijn. (liefst nie teveel)

iemand aanraders? (vooral gamen dan :))

Bengie

Legacy Member
samsung heeft goeie screens. als t voor te gamen is pak dan altij schermen die < 8ms hebben. en die zitten binnen je budget

Mijn volgende TFT zal prolly ne Samsung zijn

RealFlub

Legacy Member
BENQ FP91GX Black AND Silver 19INCH LCD 4MS GTG

zou dit een goed scherm zijn? voor +- 335&#8364;

Natsu

Legacy Member
Als het toch wa meer mag kosten
Acer 1951CS +-419&#8364; , crystalbrite, 4ms, speakers, dvi
Zalig schermke :)

RealFlub

Legacy Member
das beetje teveel, 400&#8364;.. m'n budget kan het aan, maar tzal waarschijnlijk niet mogen van ouders :s (die gaan zeggen: da goedkoper scherm is evengoe, neem da maar)

boostah

Legacy Member
ehm, als ge dan echt 400euro kunt uitgeven (en ge wilt het) neem dan pva of mva scherm, kleuren zijn pak beter, contrast is hoger, reactietijd is iets hoger, ma tis ni alsof ge der ghosting gaat op zien

btw:
TN: 16.2 mil kleuren, waar het eigenlijk slecht 256k kleuren zijn, die door smerige trucjes wordt opgetrokken naar 16.2 miljoen
kijkhoek is slecht (140graden en dan is het amper nog leesbaar + der komt zo'n schijn op in een bepaalde kleuren, wat ik persoonlijk erg irri vind, andere dan weer ni
contrast lager, dus zwart is iets lichter
en TN paneel heeft praktische elk scherm onder de 400 euro
de enigste 2 met mva/pva scherm zijn belinea en acer al 1923
mva: 16.7mil echte kleuren, zonder trucjes
kijkhoek: leesbaar totdat uw armatuur van het scherm in de wegstaat (kijkhoek dus bijna 180graden)
contrast=hoger

maar tn is iets sneller (alhoewel ik nog niemand ken die bij een scherm onder de 8ms ghosting kan zien, en ja daar zitten die overdrive mv/pva's ook al op, maja dees is puur persoonlijk, of je het ziet of niet), en ook mva/pva heeft meestal wat blacklight bleeding in de hoeken, kan je enkel zien bij een volledig egaal gekleurd scherm, maar sommige mensen storen er zich mateloos aan

mijn conclusie, probeer ze te bekijken, naast elkaar, en ziet of het u aanstaat, tis allemaal nogal vrij persoonlijk wat u stoort of ni, maar ik raad zeker aan ook eens een mva of pva scherm naast een tn te bekijken, ik vond het verschil dermate groot dak gerust 100euro meer wou dokken, maja das ni bij iedereen

VelloCet

Legacy Member
ik ben van plan om dit scherm te kopen, zal dat werken op een geforce2? enkel in windows, niet in games.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan