Archief - Koeling voor PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ByTEsPaWn

Legacy Member
Kijk, het zit zo:
Onlangs stuurde ik een mail naar de support van Guild Wars, vanwege een error die enorm vaak voorkwam, na een DirectX-log, en een EVEREST-rapport te versturen kreeg ik deze mail:

Thank you very much for contacting the Guild Wars Customer Support.Your CPU isn't running too cool in idle (50 degrees) but your fan is running way too slow at 900 rpm, we would recommend that you upgrade your PC’s cooling equipment by adding additional system fans, or upgrading your CPU-fan. There are CPU-coolers available that are especially designed to provide the best possible cooling for your CPU. There is also no sensor for your GPU and due to the other temperatures in you PC I suspect this also may be overheating we also would recommend that you upgrade your PC’s cooling equipment by adding additional system fans.

Please see with your hardware’s manufacturer for more details on how to improve your system’s cooling.

This should help resolving the problem you are experiencing.
Regards,

GM Ian

Nu het zit zo, dat mijn pc komt van de Aldi, en dat de case redelijk klein is.
Hier is een fragment uit het EVEREST-rapport, om je een idee te geven van van mijn pc:
Code:
Computer:
			Operating System  	Microsoft Windows XP Home Edition
			OS Service Pack  	Service Pack 2
			DirectX  	4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
			Computer Name  	P4 (Pentium 4)
			User Name  	Kasper
 
		Motherboard:
			CPU Type  	Intel Pentium 4, 2666 MHz (20 x 133)
			Motherboard Name  	MSI MS-6701 (Medion OEM) (3 PCI, 1 AGP, 2 DIMM, Audio, LAN)
			Motherboard Chipset  	SiS 648
			System Memory  	512 MB (DDR SDRAM)
			BIOS Type  	Award (09/11/02)
			Communication Port  	Communicatiepoort (COM1)
			Communication Port  	ECP-printerpoort (LPT1)
 
		Display:
			Video Adapter  	NVIDIA GeForce4 Ti 4200 with AGP8X (128 MB)
			3D Accelerator  	nVIDIA GeForce4 Ti 4200 with AGP8X
			Monitor  	Medion MD1998LK [19" CRT] (235440171)
 
		Multimedia:
			Audio Adapter  	SiS 7012 Audio Device
 
		Storage:
			IDE Controller  	SiS PCI IDE-controller
			SCSI/RAID Controller  	SCSI/RAID-hostcontroller
			Disk Drive  	Medion Flash XL SM USB Device
			Disk Drive  	Medion Flash XL MS USB Device
			Disk Drive  	Medion Flash XL CF USB Device
			Disk Drive  	Medion Flash XL MMC/SD USB Device
			Disk Drive  	ST3120023A (120 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
			Optical Drive  	JA5431K VCD394W SCSI CdRom Device
			Optical Drive  	JLMS DVD-ROM LTD-165H (16x/48x DVD-ROM)
			Optical Drive  	LITE-ON DVDRW SOHW-1633S (DVD+R9:2.4x, DVD+RW:16x/4x, DVD-RW:8x/4x, DVD-ROM:16x, CD:48x/24x/48x DVD+RW/DVD-RW)
			SMART Hard Disks Status  	OK
 
		Partitions:
			C: (NTFS)  	57231 MB (7401 MB free)
			D: (NTFS)  	47991 MB (19788 MB free)
			E: (FAT32)  	9239 MB (5567 MB free)
			Total Size  	111.8 GB (32.0 GB free)
 
		Input:
			Keyboard  	Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
			Mouse  	PS/2-compatibele muis
 
		Network:
			Network Adapter  	SiS 900-Based PCI Fast Ethernet Adapter (192.168.1.3)
			Modem  	Creatix V.9X DSP Data Fax Modem
 
		Peripherals:
			Printer  	\\http://192.168.1.1:1631\Epson_zolder
			Printer  	Canon Bubble-Jet S400
			Printer  	CAPTURE FAX BVRP
			Printer  	EPSON Stylus Photo RX420 Series
			USB1 Controller  	SiS 7001 PCI-USB Open Host Controller
			USB1 Controller  	SiS 7001 PCI-USB Open Host Controller
			USB1 Controller  	SiS 7001 PCI-USB Open Host Controller
			USB2 Controller  	SiS 7002 USB 2.0 Enhanced Host Controller
			USB Device  	Samengesteld USB-apparaat
			USB Device  	USB-apparaat voor massaopslag
			USB Device  	USB-audioapparaat

Wat raad je me aan om te -doen met/kopen voor- mijn pc? Als je meer info nodig hebt is dat geen probleem.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Andere case zal al veel doen. Eventueel kijken voor paar fans. (een intake en outtake van 120mm en je case zal op z'n minst al 10 à 15° koeler zijn)

the_vee

Legacy Member
ik heb mijn Medion ook 'herkast'

Van een case zonder casefans naar een Thermaltake met intake en outtake van 120mm en 80mm op de zijkant ook nog eens.

De temps gingen idd 10 à 15° naar beneden

Gunstn

Legacy Member
andere kast zou ik je ook aanraden, heb paar maten die pc van de aldi hebben, en hebben ook altijd veel problemen met warmte, dus gewoon andere case kopen en genoeg fans insteken ;) en u probleem zou moeten opgelost zijn
ik ben wel niet zeker als de mobo's van meidon gewone atx moederborden zijn the_vee zou dit moeten weten

ByTEsPaWn

Legacy Member
OK, bedankt voor de replies. Als ik een redelijke case wil hebben voor mijn pc, in welke prijscategorie zou ik best mikken? Voor mij gaat het vooral om functionaliteit, het moeten geen aluminium kunstwerken te zijn. Kun je bepaalde cases aanraden?

-=MAD=-Phoeni^X

Legacy Member
koop gewoon een 12cm fan en een fanduct. een kast met alles erbij zal lekker in de kosten lopen

Kenshi

Legacy Member
Koopt u een antec slk3000B case.
Zit achteraan al ene 120mm fan bij, volledig gesilenced. Ook met zo een air duct over de CPU zoals waarschijnlijk ook het geval is in uw Medion case.

Ik heb de mijne vorige week afgehaald op bestelling bij itware voor 42€ dus das geen geld voor zo een case hoor.

Davion

Legacy Member
Of als het wat meer mag kosten: Antec Sonata 450W (120€), Antec SLK3800 500W, ook rond die prijs, en dan zit er direct een goede voeding in.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan