Archief - koeling moederbord

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dr.luv

Legacy Member
hey,
zoals je ziet in mijn sig, heb ik een asus sli mobo.
maar ik ben het irritant lawaai meer dan moe..
nu had ik gedacht om de zalmann pasieve koeler te installeren..
maar is dit wel verstandig ? - temperatuur ...

iemand die tips heeft of hervaring, laat maar horen


mvg, luvieh

SMa

Legacy Member
als je een goede airflow hebt in je case zal die wel goe zijn

ander voorstel: Coolermaster Blue Ice II €22.00 @ Jacobshans-it.be

hangt natuurlijk af van hoeveel je ervoor wil geven
die Zalman: €6.00
die Coolermaster: €22.00

Sergeant_bob

Legacy Member
ik heb die en t zelfde moederbord de max temp van mijn chipset is 35°C :)
en t kost maar 5 € dus veel kwaad kan je niet doen :D

Davion

Legacy Member
Zeer veel mensen hebben op de ASUS A8N-SLI Deluxe de Zalman NB47-J koeler gezet, mits wat caseflow is dat de beste koeler die je derop kan kopen, die Coolermaster is ook goed, maar wat duur en overdreven imo.

LethPhaos

Legacy Member
kzou ok voor de zalman gaan, de coolermaster is wa overdreve van prijs ze

dr.luv

Legacy Member
buiten een 120mm outtake is er niets van airflow..
maar ik zou mezelf ook direkt zalmann cpu en graka cooler kopen.

verder heb ik geen slots vrij voor cooler..

Davion

Legacy Member
Kunde eens het exacte type van u kast geven? (bvb Antec SLK3800 ofzo), dan kan ik es zoeken, ik dacht dat ge in die Antec kasten altijd 2 fan's kon plaatsen.

dr.luv

Legacy Member
Davion zei:
Kunde eens het exacte type van u kast geven? (bvb Antec SLK3800 ofzo), dan kan ik es zoeken, ik dacht dat ge in die Antec kasten altijd 2 fan's kon plaatsen.

heb et even snel opgezocht

Cooling capacity: up to 2 120mm fans
- 1 rear (standard) 25mm thick
- 1 front (optional) 25mm thick

kdenk da front voor dien stofzuigerfilter steekt :D

Mich

Legacy Member
Zorg idd voor wat koeling bij die zalman. Ik heb btw ook een dergelijk passief blokje en dat doet perfect z'n werk :).

SMa

Legacy Member
kheb de Coolermaster Blue Ice II besteld
kzal dan es zeggen of hij overdreven is of niet ;)

ComputerVISTA

Legacy Member
Die zalman northbridge passieve koeling is zeker intressant ter vervanging van dat luidruchting ding dat er standaard op zit, wel zorgen voor een goeie airflow en dat wil zeggen van voor 1 of meerdere fans de de koelere lucht van buiten naar binnen trekken en vanachter 1 of meerdere koelers die de warme lucht van in de kast naar buiten duwen. (intake en outtake noemt men dit)

dr.luv

Legacy Member
het probleem is .. kheb nog maar 1vrij slot ..
en das vanvoor zoals alle antecs hebben..

Wietskie

Legacy Member
Het ventilatorke wat op mijn SLI-chip zit (Asus A8N sli deluxe mobo) sleept constant bij het opstarten van de PC. :(
Kan ik 't tot dusver oplossen door het ding ff herrie te laten maken tot de PC volledig gestart is en 't dan met een bus airduster te lijf te gaan.....het ding in gang blazen dus.
Na een paar keren blazen vliegt de fan dan uiteindelijk toch in hoogste versnelling. (methode McGyver zal ik maar zeggen) :)

Kan ik die "herrieschopper" eruit zwieren en vervangen door een passieve koeling (Zalman).........'t is alleen kut dat ik daarvoor het ganse mobo uit de PC moet halen (de bevestiging van de SLI-koeling zit aan de onderkant van het mobo). :oink: (Antec Sonata case, btw)

Zou het te riskeren zijn van gewoon een andere fan over de heatsink heen te knutselen ??? :unsure:

Davion

Legacy Member
Kzou een Zalman blokje nemen, wordzeer veel gedaan, zie andere threads.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan