Archief - Keuze voeding & Moederbord

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Timotiza

Legacy Member
Ok even uitleg,

ik ga eind deze maand / begin volgende maand stilaan een game-pc beginnen in elkaar zetten. Nu was ik aan het denken aan een systeem dat ofwel:

A) 2x GTX 680 heeft.

B) 2x HD7970 heeft.

Even de vraag nog, welke zou ik hiervan het beste nemen?

Ook wil ik weten welk moederbord ik dan het beste neem. Zowiezo wil ik dat nieuwe pci-e 3.0 hebben maar welke is hier al van uit en is goed?

+ Laatste bijkomende vraag: Welke voeding ga ik hier het beste voor nemen om die kaarten zowel als al de rest in je pc te kunnen voeden?

Alvast mercikes aan iedereen die me wil verder helpen!

phate_13

Legacy Member
Wat voor doeleinden? Een CF/SLI opstelling van dergelijke kaarten neem je niet zomaar.

Timotiza

Legacy Member
Gaming vooral.
Alle laatste nieuwe (en toekomstige) games maxed out te spelen en zelfs te streamen op internet (sites als twitch en justin tv).
Budget is 2000euro +-
Wil echt voor een heeeel lange tijd verder kunnen en niet te moeten klooien op het randje van 30 / 40 fps maar te kunnen spelen.

phate_13

Legacy Member
Als je geen eyefinity setup of dergelijke gaat zetten, dan zou ik toch echt bij 1 kaart blijven hoor. Anders ben je toch geld aan het weggooien.

Giovanny

Legacy Member
Mja, je zal zelf wel al beseffen dat één van die 2 kaarten al genoeg is maar bon :)

Met zo'n setup zou ik echt opteren voor de Corsair AX850. Met dat budget zal dat wel lukken.

phate_13

Legacy Member
Overigens moet je voor PCI-e 3.0 wachten op de ivy bridge processoren. Opdat je je hier zeker niet aan zou vergissen.

Timotiza

Legacy Member
Dat alleen ivy 3.0 had dat had ik al opgezocht.
Daarom dat het ook eind deze maand begin volgende maand pas ging zijn dat ik alles zou aanschaffen. Als ik maar voor 1 kaar zou gaan kan ik mss beter een 590 pakken of een 6990?
Wat is op dit moment de beste "enkele" game-card op de markt?
Ik had toch graag zo een SLI of crossfire gedaan gehad. Grafisch mag het echt wel bom zijn in mijn pc'ke wat ik wil bouwen.

phate_13

Legacy Member
Een 590 is reeds SLI, een 6990 is reeds CF... ;)

Het is juist dat je als je een GTX680 neemt, en deze ook nog eens overclockt, dat je al boven de prestaties zit van een HD6990. En dat met slechts één kaart. En steekt dan over een jaar (of 2) zo'n kaartje bij. Maar het lijkt me heel straf als je niet zou toekomen met één kaart nu.

fortuneke

Legacy Member
GTX 680, GTX 670Ti (zou deze maand of mei moeten verschijnen ) / HD 7970 , 7950 , 7870 , 7850 , lager dan deze kaarten zou ik echter niet meer gaan als het aankomt op een nieuwe pc en met een hoog budget


Afuture.nl

linkje naar pci-e 3.0 moederborden

mdgf

Legacy Member
Maar je moet nog altijd een ivy bridge cpu hebben (pci-e controller zit on-die op de cpu), dus dan kun je evengoed nog wat wachten op nieuwere mobo's ook.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan