Archief - Jullie gedacht hierover? Tips welkom.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Krulle

Legacy Member
Ik ben van plan een nieuw mobo, cpu, mem en graka te kopen.

Hier mijn winkelwagen van op alternate.nl: http://www.alternate.nl/html/tu.html?sc=887607675

Athlon64 3700+ @ €239
Asus A8n SLI-Premium @ €179
XFX 7800GT Extreme @ €299
2x Kingston HyperX 1GB modules 2-3-2-6 1T @ 2x €129

Totaal van €975

Is dit goed kwa prijs kwaliteit?
Ik zit een beetje met twijfels over die ram... iemand ervaring mee? Zouden die nog overklokken met de beloofde timings?

Alle tips zijn welkom.

grtz

Krulle

-[DTT]- Jumpy

Legacy Member
oc'en op die timings zal denk ik nie echt hoog gaan
standaard gaat dat een pracht systeem zijn :)
voor oc'en gaat OCZ of corsair beter zijn :)

neomitochondria

Legacy Member
mooie config, maar alternate is wel nog een relatief dure winkel vind ik. in duitsland zal je veel goedkoper vinden.

Jense777

Legacy Member
Zou je in zo'n toekomstgerichte machine geen Dual Core steken? Ietsje meer uitgeven aan de 3800 X2, dat zou ik doen. Voor de rest wel top.

EDIT: prijs zou dan op 1065 EUR komen.

Krulle

Legacy Member
@ Jumpy

OCZ platinum was mijn eerste keuze maar ik las dat er problemen waren om het geheugen met de beloofde strakke timings op 1T te laten lopen.
Aan Corsair heb ik ook gedacht maar die komen een stuk duurder uit dan de Kingston (op alternate toch, ik zoek mss best wa verder zoals neomitochondria zegt).

Krulle

Legacy Member
@ Jense777: Dual Core ok maar doe ik met de 3800 x2 die jij voorstelt geen verlies in de meeste toepassingen en maar af en toe winst in dual core geoptimaliseerde toepassingen? correct me if i'm wrong.

Ik was van plan nog een jaartje te wachten en er dan een dual core in te pluggen.

Jense777

Legacy Member
Krulle zei:
@ Jense777: Dual Core ok maar doe ik met de 3800 x2 die jij voorstelt geen verlies in de meeste toepassingen en maar af en toe winst in dual core geoptimaliseerde toepassingen? correct me if i'm wrong.
Ja, nu misschien wel. En dan nog. Maar dit zal volgens mij wel heel snel veranderen (zoals altijd in de informatica-wereld). De games die gaan uitkomen zullen bijna allemaal dual-core-supported zijn hoor.

Krulle zei:
Ik was van plan nog een jaartje te wachten en er dan een dual core in te pluggen.
Mja, dat zou ik zeker niet doen. Eerst (veel) geld geven aan een gewone single-core (goeie) CPU, en dan overschakelen? Da's een beetje geldverspilling imo.

Ik zou ofwel:
- wachten met nieuwe PC (tot januari volgend jaar)
- nu Dual Core nemen

Davion

Legacy Member
Goede config, DualCore gaat echt direct toch nog niet gebruikt worden hoor. Gewoon bestellen, RAM lijkt me goed, overklokken kan wel, maar op die timings gade niet veel hoger geraken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan