Archief - In-Ear oortjes met bass

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

King of rs14

Legacy Member
Heey,

Ik ben op zoek naar een paar in-ear oortjes van kwaliteit.

Mijn eerste paar was een Philips SHS8100/10 ( Philips - Ear hook Headphones SHS8100/10 - Headphones - Headphones - Sound and vision )
Nooit problemen mee gehad, steeds perfecte kwaliteit, maar deze zomer zijn ze stuk gegaan op pukkelpop. De linkerkant is nu veel stiller dan de rechterkant, en klinkt ook vervormd. (Tips over hoe ik deze kan maken zijn altijd welkom!)

Daarna heb ik op iBood de Sony MDR-EX35LP kunnen bestellen. ( MDR-EX35LP (MDREX35LP, MDREX35LPR.AE) : Draagbare audio : Sony )
Deze kostten ongeveer hetzelfde als mijn vorige, kregen betere reviews, en toch vind ik ze niet kunnen tippen aan de Philips' . Bij Philips kreeg je min of meer een subwoofer gevoel bij de lage tonen, en deze kon ook een 30Hz toon spelen terwijl de Sony's dat niet kunnen.

Zodus ben ik op zoek naar nieuwe oortjes van max. 40€ (als kerstkado). Een vereiste is dat ze weer zo'n subwoofer-gevoel kunnen geven zoals mijn oude Pfilips, zonder dat de hoge tonen daaronder moeten lijden.

Enige tips? :)

Alvast bedankt!

Michster

Legacy Member
Kijkt op amazon.co.uk of ge een paar Klipsch image S4-oortjes kunt vinden onder 40 euro.

Michster

Legacy Member
King of rs14 zei:
Die vind ik inderdaad :) ( Klipsch Image S4 In Ear Headphones White / Chrome: Amazon.co.uk: Electronics )

Goede ervaringen mee? Heb je hetzelfde bass-gevoel zoals ik het beschrijf in mijn eerste post?

Zeer gedetailleerd geluid en accurate bass. De laatste keer dat ik veel geld had uitgegeven aan Philips-oortjes was de bass ook in orde, maar de overall geluidskwaliteit kwam bijlange nog niet in de buurt van deze pareltjes.^^ Ik heb hier ook nog een Sennheiser HD555 liggen en ik vind regelmatig zelfs dat mijn S4's beter klinken.

Bovendien: 2 jaar fabrieksgarantie, mooi meegenomen

King of rs14

Legacy Member
Leuk om te horen! Ik heb me onlangs een Sennheiser HD518 aangeschaft, en die is ook super, maar soms verlang ik inderdaad naar de gedetailleerdheid van mijn vroegere in-ear oortjes. 100% wat jij beschrijft!

Klein vraagje: Geldt die garantie ook bij Amazon? Of is het beter van wat meer geld uit te geven aan de oortjes en ze in een lokale winkel te kopen?

Heel hard bedankt voor je post!

Andere suggesties nog steeds welkom :)

Michster

Legacy Member
King of rs14 zei:
Leuk om te horen! Ik heb me onlangs een Sennheiser HD518 aangeschaft, en die is ook super, maar soms verlang ik inderdaad naar de gedetailleerdheid van mijn vroegere in-ear oortjes. 100% wat jij beschrijft!

Klein vraagje: Geldt die garantie ook bij Amazon? Of is het beter van wat meer geld uit te geven aan de oortjes en ze in een lokale winkel te kopen?

Heel hard bedankt voor je post!

Andere suggesties nog steeds welkom :)

Zolang je de oortjes opstuurt met een betalingsbewijs van de legale verdeler, sturen ze u zo snel mogelijk een nieuw paar op. Nu ja, ik heb ze in mijn oneindige lompigheid aan 79 euro besteld bij coolblue, toen ik me nog niet bewust was van amazon.co.uk hun in-ears prijzen. :doh:

mdgf

Legacy Member
Veel beter dan de S4 ga je niet vinden voor die prijs.

25£ (nog geen 30€) is echt wel een immens mooie prijs, normaal gaan die voor 45-50€ of meer.

King of rs14

Legacy Member
Nja, zo wil ik er dus geen meer, aangezien mijn (iets lagere versie) op niet veel trekt ...

King of rs14

Legacy Member
Nog andere suggesties buiten de Klipsch Image S4? :) Kwestie van te kunnen vergelijken

Obscurax

Legacy Member
Ik heb de Sennheiser CX300 en Sennheiser CX300 II, ik kan moeilijk vergelijken aangezien ik de Klipsch niet geprobeerd heb.

Maar ik ben wel tevreden van mijn aankopen en ze gaan lang mee. De CX300 heb ik al een jaar of 5 en doen het nog steeds, ik heb de CX300 II gekocht omdat ik dacht dat ik de CX300's verloren had. Dit is slecht enkele maanden geleden.

King of rs14

Legacy Member
Lol, wou de Klipsch oortjes vandaag bestellen; blijkt dat ze plots met 20€ gestegen zijn in prijs -.-

Michster

Legacy Member
King of rs14 zei:
Jep :D Wat is het verschil eigenlijk? :p

die "i" staat voor "iPod/iPhone control". Dus er zitten van die play/pause/volume-knopkes op, maar dan zijn ze wel beduidend duurder.

Lamsednav

Legacy Member
Ik heb de Sennheiser CX 300-II Precision, is exact wat je nodig hebt.
Heb deze op mijn HTC en ben daar zeer tevreden over. Fantastische weergave van de bass zonder hierin te overdrijven.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan