Archief - i5 2500k of amd 1090t

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

wardnica

Legacy Member
  • Sharkoon*T9 Value green edition*(Retail) --54,9€
  • Kingston ValueRAM*DIMM 6 GB DDR3-1333 Tri-Kit**(Retail, KVR1333D3N9K3/6G) --22,9€
  • ASRock*P67 Pro3 SE**(Retail, RAID, Gb-LAN, Sound, ATX) --86,9€
  • Intel®*Core™ i5-2500K**(Boxed, FC-LGA4, "Sandy Bridge") --204,9€
  • XFX HD6870 Dual Fan (HD-687A-ZDFC) --159,9€
  • Thermaltake*Smart M650W Bronze**(Retail, 4x PCIe) --74,9€
totaal : 604,4€
of
  • Sharkoon*T9 Value green edition*(Retail) --54,9€
  • Kingston ValueRAM*DIMM 6 GB DDR3-1333 Tri-Kit**(Retail, KVR1333D3N9K3/6G) --22,9€
  • ASRock 970 Extreme4 (Retail, Sound, G-LAN, SATA3, eSATA, FW, USB3) --92,9€
  • AMD*Phenom II X6 1090T*(Boxed, OPGA, "Thuban", Black Edition) --184,9€
  • XFX HD6870 Dual Fan (HD-687A-ZDFC) --159,9
  • Thermaltake*Smart M650W Bronze**(Retail, 4x PCIe) --74,9€
totaal : 590,4€
ja, voeding is nogwel overkill wss, maar plan om een 6870 in crossfire bij te steken

dusja.. ik weet het echt nimeer welke te kiezen, zonder advies zou ik voor die x6 1090t gaan :x ik game eigelijk niet veel, maarja, heb bf3 en wil het wel deftig kunnen spelen. Ook doe ik veel met 3D programma's (voor school enzo), waarbij multitasken van de processor veel meespeeld...
dus, voor welke setup moet ik gaan? ^^
alvast ne merci :p

gunnie

Legacy Member
I5-2500K hands down, op alle vlakken sneller behalve op paar dingen als rendering waar meer cores nodig zijn maar algemeen gaat die I5 sneller en zuiniger zijn.

Het hangt dus beetje af welke programma's ge gaat gebruiken voor school.

wardnica

Legacy Member
heb momenteel SolidWorks Professional (Premium | 3D Design Software | SolidWorks)
zit in mijn 5de jaar industriele wetenschappen, en ga volgende jaren wss nog meer werken met 3d software (zoek er in verder te studeren..)
maar achja, mss ga ik toch voor die I5, want als die dan toch sneller is op de meeste vlakken...
dat moederbord is ook goed genoeg voor eventuele OC? (zit nogal met klein budget momenteel..)

Vic 40+

Legacy Member
Hoi,ik zag dat je een tri kit voor je ram had uitgezocht,de reden om te reageren,deze zal als je die zou kopen/plaatsen in single channel gaan draaien,wat de prestaties niet zal helpen.Ik denk dat je dan beter 1 van de volgende drie setjes kan kopen als je een paar extra euro's er voor over hebt.Kies anders voor een 4gb kit.
ALTERNATE - HARDWARE - Geheugen - DDR3 - DDR3-1333 - G.Skill 8 GB DDR3-1333 Kit
ALTERNATE - HARDWARE - Geheugen - DDR3 - DDR3-1333 - GeIL 8 GB DDR3-1333 Kit
ALTERNATE - HARDWARE - Geheugen - DDR3 - DDR3-1333 - GeIL 8 GB DDR3-1333 Kit
Ik heb even bij alternate gekeken.overigens de nederlands versie,omdat je daar zelf ook aan het kijken was.
Ook zou ik het volgende moederbord nemen als je dat extra geld hebt,ik heb er wat reviews over gelezen en denk dat deze een betere overklokker zal zijn je zal wel in een dual graka set-up de x1 pcie sloten niet kunnen gebruiken.Je zal weer wel de igp kunnen gebruiken van de processor.
ALTERNATE - HARDWARE - Moederborden - Intel - Socket 1155 - ASUS P8Z68-V LX
Asus info:
ASUSTeK Computer Inc. - Motherboards- ASUS P8Z68-V LX

Koop als je gaat overklokken wel een behoorlijke koeler.;)

Groet Vic.

phate_13

Legacy Member
Een betere overclocker maakt weinig uit imho, hoe groot was het verschil en met welke koeler? Enkel wanneer je extreem wilt gaan overclocken moet je naar zulke features kijken.

Ook geeft hij aan zeker crossfire te willen gaan, dus het lijkt me niet erg logisch dat je een moederbord aanraad dat dit niet kan.

Vic 40+

Legacy Member
Wat dat overklokken betreft,vraagt wardnica daar naar.Ja hij zou op het moederbord van zijn keuze ook wel een goede overklok kunnen krijgen,maar ik weet dat als je er eenmaal mee bezig bent dat je toch wilt kijken waar de limiet ligt en die ligt bij die asus volgens wat ik gelezen heb hoger(zo'n 400mhz op waterkoeling,corsair h80 uit mijn hoofd).Is wardnica tevreden met 4.5 ghz (weer uit 't hoofd) of minder dan is zijn keus ook prima.

Wat de crossfire betreft,had je die link naar die asus aan kunnen klikken en zien dat ie het wel ondersteunt,het volgende staat alleen op de asus site,
"*1: The PCIe x16_2 slot shares bandwidth with PCIe x1_1 slot, PCIe x1_2 slot".Ik neem aan dat je de 2 pciex1 sloten dan niet kunt gebruiken in het geval van crossfire.
Het eventueel kunnen gebruiken van de igp is imo al genoeg reden om die asus aan te schaffen,maar die keuze is geheel en al aan wardnica.

phate_13

Legacy Member
Mijn excuses, ik had naar de foto in de link gekeken, en had het 2de full pci-e slot niet gezien met zijn zwarte kleur. :)

Vic 40+

Legacy Member
:niceone: Geen punt,kan gebeuren.We hebben deze discussie om wardnica te helpen met zijn aankopen en als hij er maar beter van word vind ik het goed.:)

AwesomTNT

Legacy Member
Bij welke winkel koop je dit?
Misschien ook wel een goede setup voor mij namelijk. (met een hd6950 2gb)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan