Archief - hulp nodig.. Gaming pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

AskinSavascisi

Legacy Member
Hallo iedereen,

ik zou graag een goede pc opstellen (gaming pc).

ik weet niet zo veel over pc's, eigenlijk weet ik niks =).
ik beschik wel over een 64bit win7.

ik beschik over een budget van 1200 euro en zou liefst de beste pc hebben voor dat bedrag.

(heb hier zelf wel scherm, muis, toetsenbord liggen.. dus enkel da kastje heb ik nog nodig :D)

Alvast bedankt voor uw hulp.

groetjes,

romeo

phate_13

Legacy Member
Wat is je huidige pc? Zou je eventueel onderdelen van je huidige pc (kast, voeding, harde schijf, dvd-schrijver, ...) kunnen behouden? Andere doeleinden buiten gaming?

Zou je eventueel kunnen wachten? Er komen immers in de komende 3 maanden een hele hoop nieuwe dingen op de markt.

AskinSavascisi

Legacy Member
mijn huidig pc is naar de vuilbak =))) (gfx gaf het op en vond dit dan de gelegenheid om een nieuwe te aanschaffen).

Buite gamen, ben ik ook nog een hogeschool student... ik moet sommige programmas kunnen draaien. (Inventor, plc programmas etc.)

ik kijk ook graaf films etc...

kort en bondig: games, films, en sommige programmas voor school.

als het wachten waard is.. dan kan ik wel 3 maanden wachten :D


ps: bedankt voor je reply

mdgf

Legacy Member
Je hebt de herbruikbare onderdelen der toch eerst uitgehaald mag ik hopen? :wtf:

Lan

Legacy Member
Voorbeeld op alternate:
- kast antec 300: 55 €
- voeding xfx 550W: 65 €
- 2 extra 120x120 ventilatoren, superstil: 16 €
- dvdrw: 19 €
- asrock z68 pro3 gen3: 110 €
- i5-2500k: 205 €
- scythe mugen III: 40 €
- 8Gb DDR3-1600: 43 €
- crucial M4 64Gb: 100 €
- 1Tb HDD: 120 €
- ATI 6970 2Gb: 319 €

totaal: 1.092 €

AskinSavascisi

Legacy Member
@mdgf neen vriend, ik heb er niks uitgehaald :D

ik wil echt een Compleet nieuwe pc,, een zeeerrrrr goede (gaming) pc! :))

zoals ik al zei, heb 1200 euro en wil voordat geld het beste dat ik kan hale =)

en als het moet dan wacht ik wel 3 maanden :D

groetjes

AskinSavascisi

Legacy Member
eerste keer dat ik zo iets raadpleeg...

zal voor de volgende alles bijhoude :D

alle ideetjes zijn welkom,

groetjes

Vic 40+

Legacy Member
Nog een voorkeur voor waar die nieuwe pc gekocht moet gaan worden?

ATI

Legacy Member
Goeie shops in België alternate,power4pc,jaha en nederland azerty,alternate.nl etc

phate_13

Legacy Member
Een HD6970 is wel totaal niet interessant hoor, voor de rest legt Lan wel een mooie basis.

Maar dus : Begin januari komen de HD7970 en HD7950 uit. Met zo'n budget zal de HD7950 wellicht een zeer interessante kaart zijn voor jouw. (Eind februari komen de nog iets goedkopere GPU's uit.) In Maart zouden nieuwe Ivy Bridge processoren moeten uitkomen.

Vooral de GPU's zijn de moeite waard om te wachten. Op GPU vlak gaat het altijd een stuk harder vooruit dan op CPU vlak.

AskinSavascisi

Legacy Member
@vic maakt niet uit zolang dat ik kwaliteit heb
@Ati bedankt voor de shops
@phate dus het word dan wachten tot eind maart???

bedankt voor reply's

groetjes

phate_13

Legacy Member
Hangt er vanaf hoe lang je kunt wachten natuurlijk. Wacht zeker op de HD7950. Voor de rest moet je wat naar je eigen voorkeuren/noden/dringendheid kijken.

AskinSavascisi

Legacy Member
phate_13 zei:
Hangt er vanaf hoe lang je kunt wachten natuurlijk. Wacht zeker op de HD7950. Voor de rest moet je wat naar je eigen voorkeuren/noden/dringendheid kijken.


ik heb geen flauw idee wat te doen... jij (jullie) zegt (zeggen) het en ik doe het :p

phate_13

Legacy Member
Welja, ik vind het gewoon ook gek dat je zegt dat je pc "rijp is voor het stort", maar dat je wel 3 maanden kunt wachten. Ik weet dat het bij mij toch zeer hard zou knagen zou mijn desktop pc kapot zou gaan. :)

Het is ook natuurlijk zeer moeilijk de toekomst te voorspellen. De Sandy Bridge processoren (voor laptops zeker, voor desktops ben ik niet 100% zeker) zouden zo'n 10-15% in prijs moeten dalen ook de komende maanden, om de huidige stock weg te werken om plaats te maken voor ivy bridge. Dus misschien is het wel interessant om toch nog zo'n (goedkopere) sandy bridge (huidige) processor te kopen dan. Maar dit is zeer moeilijk zeker te weten zonder de exacte prijzen van de processoren die moeten uitkomen ed.

Vic 40+

Legacy Member
Wacht inderdad even op de nieuwe radeon's en kom dan hier terug dan kan er een systeem in elkaar gedraaid worden.Wil je zolang niet wachten dan moet je het ook zeggen,het gaat om jouw pc en wanneer jij 'm wilt hebben.

AskinSavascisi

Legacy Member
beste vrienden,

bedankt voor al jullie hulp.

zo te zien moet ik eventjes nog wachten...

begin/eind maart zien we elkaar wel terug.

groetjes,

romeo
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan