Archief - Hulp bij keuze tussen 2 videokaarten a.u.b.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

matthiasvdb

Legacy Member
Welke van volgende is het beste ? Of voor welk gebruik is welke het beste?

Radeon 9600 XT 128 Mb
of
Radeon 9600 Pro 256 Mb

Xt is normaal iets beter dan pro, maar nu met dat verschil in RAM weet ik het niet...

stormsman

Legacy Member
Xt is sneller (beste keus), ik dacht zelf dat door die 256 MB dat die pro kaart trager is dan een 128 MB versie.

matthiasvdb

Legacy Member
stormsman zei:
Xt is sneller (beste keus), ik dacht zelf dat door die 256 MB dat die pro kaart trager is dan een 128 MB versie.

Een kennis zei me dat 256 beter is voor films te bekijken ? klopt dat ?

Hoe dan ook, meer meningen altijd welkom...

Ironpole

Legacy Member
LOL, beter voor films te kijken :rofl: . Da maakt juist niks uit, zelfs mee een videokaartje van 4Mb kunde film kijken :lol: .

Davion

Legacy Member
Idd, maakt geen bal uit, zeker voor de 9600XT gaan, doch wat zijn u specs en u budget eigenlijk? mss zijn er nog betere kaarten.

Hoort ook in Aankoopadvies, moved.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Moet zelfs nie eens een apparte videokaart zijn, onboard is goed genoeg.

Maar aj ook wil gamen volg ik de rest.. 9600XT is beste.

matthiasvdb

Legacy Member
Davion zei:
Idd, maakt geen bal uit, zeker voor de 9600XT gaan, doch wat zijn u specs en u budget eigenlijk? mss zijn er nog betere kaarten.

Hoort ook in Aankoopadvies, moved.

pentium 4, 2,8 GHz
512 MB RAM (denk 2x 256MB 400Mhz)
Moederbord asus p4pe-x 800fsb,agp 4x
160 GB harde schijf

Ik had in de winkel eigenlijk gevraagd om een 9600 Pro 256 MB.
Ze hebben die Xt erin gestoken (en ook aangerekend volgens mij).
Dus moest die 9600 pro 256 MB beter zijn dan een 9600 xt 128 MB zou ik ze vragen om die erin te steken die ik gevraagd had.

Tis eigenlijk kiezen tussen die 2.
Ik ben geen echte gamer, speel af en toe wel eens een spelletje , maar dat stoort mij niet om dat op resolutie 800*600 (of 1024*...) te spelen.
Voor de rest kijk ik veel divx'en en xvid's, maar dat is geen probleem zeggen jullie.

//edit : nog een klein vraagske, is da normaal dat er aan een (in principe) nieuwe videokaart al stof hangt dat ge er met uwe vinger kunt afwrijven. Ze zou toch in in de winkel proper uit de doos moeten komen.

Davion

Legacy Member
Ik zou de kaart houden, echter ik denk dat ze u een al gebruikte kaart hebben gegeven, want dat is zeker NIET normaal dat daar al stof op ligt, test u kaartje eens met 3DMark2005 ofzo dat ze goed warm word, als ze dan raar doet moet ge toch terug gaan.

matthiasvdb

Legacy Member
Davion zei:
Ik zou de kaart houden, echter ik denk dat ze u een al gebruikte kaart hebben gegeven, want dat is zeker NIET normaal dat daar al stof op ligt, test u kaartje eens met 3DMark2005 ofzo dat ze goed warm word, als ze dan raar doet moet ge toch terug gaan.

Die 3dmark05 zegt dat ik 256 mb heb, terwijl windows ze herkent als 128 mb kaart.
Ook geeft 3dmark05 als VGA clock frequentie 270 MHz en dit staat ook in catalyst control center, terwijl in het boekje staat +352 Mhz en op internet vind ik voor de xt ook waarden boven 300 MHz. Is da juist of is er geprutst met de kaart ?

Zijn deze scores in orde ?

3DMark Score 1866 3DMarks
GT1 - Return To Proxycon 8,4 FPS
GT2 - Firefly Forest 5,4 FPS
GT3 - Canyon Flight 9,2 FPS

Fill Rate - Single-Texturing 878,5 MTexels/s
Fill Rate - Multi-Texturing 2001,2 MTexels/s
Pixel Shader 34,6 FPS
Vertex Shader - Simple 25,0 MVertices/s
Vertex Shader - Complex 18,4 MVertices/s

Davion

Legacy Member
Hmz 3DMark2005 score lijkt me wel in orde, over die clocks: Dat zijn 2D clocks, das normaal dat die wat lager zijn, nja aan te tonen, je kan er eens achter vragen, maar voor de rest.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan