Archief - Hoofdtelefoon muziek

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Thomas_VL

Legacy Member
Dag jongens en meisjes,

Mijn HD202 heeft pas (weeral..) de geest gegeven.
Nu ben ik uiteraard op zoek naar een snelle vervanger.

Gezien ik het wel kotsbeu ben om bij kabelbreuk een hele hoofdtelefoon nutteloos te maken is een verwisselbare kabel een must.
Verder ook een gesloten model, isolatie is zeker belangrijk.
Het zal vooral voor muziek op van een ipod en laptop zijn.
Qua genre hoofdzakelijk ambient en experimentele elektronische muziek, was wel een heel breed spectrum is kan ik me voorstellen.. Zijn ook allemaal 320kbps dus heldere koptelefoon zal wel z'n nut hebben.

Ik denk momenteel aan de HD215, maar wou toch even wat second opinions, zoveel ken ik er niet van en deftig headphones uitkiezen lijkt me wel complex.
Budget ong max 100€.

Alvast bedankt!

mdgf

Legacy Member
Dus voor on-the-road gebruik?
Shure SRH440 is degelijk/goed isolerend (voor isolatie ben je echt wel veel beter af met in-ear's!), 80€, opplooibaar en heeft een heel allround geluid.
Kabel is vervangbaar, maar heeft wel een speciale kop, waardoor die duurder is dan een gewone kabel (20€ ofzo). En hij is goed aan te drijven met mobiele apparaten.

p.s. qua kabelbreuk: met een soldeerbout kun je dat in 95% van de gevallen wel (laten) herstellen ze, hangt er natuurlijk vanaf wat er precies mis is.

Thomas_VL

Legacy Member
Jup hoofdzakelijk on the road;)
En het breekt nu weeral vlak aan de ingang in de oorschelp.. lijkt me weinig aan te doen:(

In-ears twijfel ik wat nog ook.. nooit zulke dingen kunnen proberen van een deftige kwaliteit.
Leeft zoiets lang? Ik sleur die dingen overal mee naar toe..
En puur geluidskwaliteit, hoe doet een in-ear het tegenover een headphone in zelfde budget?

ALF 2.0

Legacy Member
De suggestie van mdgf is een goeie. Wat de verhouding tussen koptelefoons en in-ears betreft zou ik schatten dat je dubbel zo veel moet betalen voor een in-ear om een gelijkaardige geluidskwaliteit te bereiken.

Massie

Legacy Member
k wou beats by dre solo hd voorstellen, maar gezien da budget ni van toepassing. Misschien de Sony MDR-XB700, die kan je wel niet inklappen

JorisL

Legacy Member
Ik heb vorige maand een Shure SRH440 aangeschaft en ik heb er nog geen enkele minuut spijt van gehad. 80 euro via Pixmania, twee dagen later was ie er al. Het feit dat ie opplooibaar was voor mij de doorbraak aangezien ik die zo goed als elke dag zal gebruiken op de trein naar Leuven. Het geluid is subliem, dus dat valt echt heel goed mee voor zijn prijs!

mdgf

Legacy Member
k wou beats by dre solo hd voorstellen, maar gezien da budget ni van toepassing. Misschien de Sony MDR-XB700, die kan je wel niet inklappen
Zie:
Qua genre hoofdzakelijk ambient en experimentele elektronische muziek, was wel een heel breed spectrum is kan ik me voorstellen.. Zijn ook allemaal 320kbps dus heldere koptelefoon zal wel z'n nut hebben.
Dat zijn wel de ALLERlaatste headphones die hij wil hebben, dat zijn er met niets anders dan bass... en ook enkel goed daarin, de beats kosten 80€ te veel en de xb700 is ook niet super in vgl met andere hp's van 75€.

Thomas_VL zei:
Jup hoofdzakelijk on the road;)
En het breekt nu weeral vlak aan de ingang in de oorschelp.. lijkt me weinig aan te doen:(
http://lifehacker.com/5870985/hack-headphones-to-add-removable-cables
Er is altijd wel wat aan te doen als je wat handig bent en graag prutst :).

Thomas_VL

Legacy Member
Ik heb de geluidskwaliteit van de SRH440 niet deftig kunnen testen, maar deze zit wel helemaal niet stevig vind ik.. viel wat tegen eigenlijk.
Net de Pioneer HDJ-500 wel deftig kunnen testen, deze zit erg stevig en geluid leek me dik in orde. Spijtig dat ik die HD215 nog niet heb kunnen testen so far..

Tnx voor de pruts-tip! Maar wil nu sowiso wel een deftigere hoofdtelefoon;)
Damn ik zou er zoveel eens naast elkaar willen horen, al die twijfels:D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan