Archief - Homecinema set

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

fikkie

Legacy Member
Hey,

Na een tijdje hier weer bijgelezen te hebben over homecinema sets kan ik alleen maar uitmaken dat je altijd beter bent met zelf een versterker en luidsprekers te kopen.
Nu is er een budget van +/-800 euro beschikbaar en ben ik op hificorner.nl de dagdeals aan het bekijken. Helaas weet ik niet echt welke merken ik beter niet in het oog houd en welke ik best wel wat meer aandacht geef.
Ik dacht hier gelezen te hebben dat warfedale luidsprekers goed waren maar na wat gelezen te hebben zijn deze blijkbaar veel van hun vroegere pluimen verloren door vele overnames ed.

Nu je voelt hem al aankomen en ik zou dus graag weten wat de betere merken zijn en wat de verschillen zijn binnen het vooropgestelde budget.
Ik zou graag warm en diep geluidservaring hebben zonder dat er een overload aan subwoofer bassen door je broek worden gejaagd.

Indien nog meer info nodig is, zou niet weten welke ik achter moet laten, zullen jullie me zonder enige twijfel het wel vragen zeker! Domme vragen bestaan niet en hoop dan ook dat de mijne niet al te dom overkomt.

Alvast bedankt, Hans

Mr.Hankey

Legacy Member
Ben zelf ook al enige tijd op zoek naar een home cinema systeem en zoals je misschien al gemerkt heb zijn er heel wat merken waaruit je kan kiezen.
Site die mij wat geholpen heeft.
Best maak je ook eens een topic op hifi forums zoals HTForum.nl want hier zul je niet zo veel reacties krijgen.

Eerste vraag die je jezelf moet stellen:
Kies ik voor 5.1 (surround ) of 2.0 ( stereo ) ?
Surround geeft je het gevoel dat je als het ware in de film zelf zit maar werkt enkel optimaal bij blu ray of films die dit ondersteunen. Surround geeft zo goed als geen bijdrage bij gewone zenders. Stereo klinkt beter voor muziek.
Als je dus films of programma's bekijkt die geen surround ondersteunen, kies je beter voor een stereo opstelling.

Wat je allemaal nodig hebt:
*5.1:
-Receiver/versterker
-4 speakers
-center speaker
-subwoofer
-eventueel blu ray speler

*2.0
-Receiver/versterker
-2 speakers
-eventueel blu ray speler

2. Wil je satteliet ( kleine ) speakers of stands ( grote speakers die op de grond staan ) ?
Stand zijn in het algemeen beter in kwaliteit maar dus ook duurder. Aangezien uw budget niet echt hoog ligt, zullen het dus eerder sattelietjes worden.

Ook lijkt het me moeilijk om met uw budget een systeem van verschillende merken samen te stellen. Om binnen uw budget te blijven zal je waarschijnlijk een systeem van eenzelfde merk moeten zoeken.
Een speaker set ( center en sub incl ) van bv. Denon kan wel gecombineerd worden met bv. een receiver van Onkyo. Onkyo heeft een goede prijs/kwaliteitsverhouding en heeft relatief lage prijzen.
Weet ook dat blu ray spelers toch zeker minstens 100 euro kosten...
Best begin je met zoeken van volledige systemen bij Onkyo of Jamaha, er zijn echter nog heel wat merken.

Hopelijk heb ik je al ietwat kunnen helpen ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan