Archief - Heel goede switch/router

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

yannick

Legacy Member
Ik heb hier nog zo een oude sitecom(heel oude, verkopen ze zelfs niet meer) en die begint VEEL kuren te krijgen.

Nu was mijn vraag welke router/switch ik zou moeten kopen om heel goed te zitten (ik wil echt wel kwaliteit deze keer). Tis maar voor 4 pc's (waarvan er maximum 2 tegelijkertijd opstaan).

Alvast bedankt :).

Grtzzz

Peeceefobie

Legacy Member
Ik eb linksys routerke -> WRT54G

Geestig dingske, werkt goed en goeie kwaliteit. Ben er content van :cool:

EagleEye

Legacy Member
stomme USR routers :p kheb hier 2 exemplaren liggen die ik elke paar uur moet verwisselen omdat ze om de beurt uitvallen :ironic:

een stokoude 8000 en een splinternieuwe 8001 :/ die nieuwe gaat terug voor RMA en dan hopen :/

CobraX

Legacy Member
Linksys WRT54GL. Waarom? Daarom.

Is wel een Wireless G router dus waarschijnlijk meer dan je nodig hebt, maar soit.

yannick

Legacy Member
Nee, die is eigenlijk perfect sinds er ook een wireless adapter geconnecteerd is op de router.

Thnx!
grtzzz

Davion

Legacy Member
Lian-Li zei:
US robotics is zeer goe voor telenet ..

Voor ADSL ook hoor (USR999105 ^^) ;)

@EagleEye: Ligt het niet aan u lijn ipv aan de routers? Al eens de firmware geupdate?

EagleEye

Legacy Member
normaal ni,

bij de oude router reageert 192.168.123.254 niet meer,
bij de nieuwe wel, maar dan komt er enkel "Busy" op het scherm, echt belachelijk

firmware heb ik al kapot gemaakt van de oude router -> firmware van een andere gelijkaardige router eropgezet :p maar hij macheert nog, behalve dat em reset om de paar uur

en voor de nieuwe is er geen nieuwe firmware

yannick

Legacy Member
Juist gelezen dat die linksys routers (ale ja, toch niet de Linksys BEFSR81) niet goed is voor internet games (helemaal ni goe zelfs).

Tis juist voor dat dat ik deze router nodig heb (voor de game pc).

Weet er iemand misschien een router/switch die aan deze noden voldoet?

EDIT

Kheb ene gevonden, weet iemand waar ge deze router kunt kopen?
"DLink DGL-4300"

mvg

CobraX

Legacy Member
yannick zei:
Juist gelezen dat die linksys routers (ale ja, toch niet de Linksys BEFSR81) niet goed is voor internet games (helemaal ni goe zelfs).

Tis juist voor dat dat ik deze router nodig heb (voor de game pc).

Weet er iemand misschien een router/switch die aan deze noden voldoet?

EDIT

Kheb ene gevonden, weet iemand waar ge deze router kunt kopen?
"DLink DGL-4300"

mvg

Niet alle Linksys routers over dezelfde kam scheren hé. Ik heb nu nog een oude Linksys BEFSR41 (versie 2 dus een oude versie nog) en mits de juiste firmware erop nog geen problemen gehad met games. Zelfs Xbox Live bolde prima. Games die ik getest heb online zijn dan wel allemaal FPS games.

Voor de rest denk ik wel dat elke router zijn kwaaltjes heeft (ja zelfs de peperdure Cisco routers). Ik zou sowieso voor Linksys of Zyxel gaan. Het voordeel aan die Linksys WRT54GL is dat je kan kiezen welke firmware je gebruikt. Ofwel de "relatief eenvoudige" van Linksys zelf ofwel de onofficiële firmwares (die veel meer features bevatten en bvb het wireless bereik kunnen verbeteren).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan