Archief - headphone

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

_mocking][bird_

Legacy Member
Ik twijfel al een tijdje over het al dan niet aanschaffen van een degelijke headphone, maar nu ik deze vakantie weer veel meer tijd thuis zal doorbrengen (ik zit door het jaar op kot), zal ik tijdens de latere uurtjes weer gebruik moeten maken van een hoofdtelefoon als ik nog geluid wil.

Ik heb echter totaal geen kennis van headphones, en weet dan ook niet echt (tussen) dewelke ik moet gaan kiezen.
Momenteel denk ik eraan om me één of andere sennheiser HD aan te schaffen. Lijkt me één van de betere/betrouwbaardere merken. Heb sennheiser oortjes voor mijn mp3-speler, en daar ben ik in ieder geval altijd heel tevreden over geweest.
Ik had gedacht aan een prijs van rond de €70...

Wat ik mij ook afvraag is of het geen 'weggesmeten geld' is om zo'n dure headphone te kopen, wetende dat deze dient te worden aangesloten op een Acer Aspire 1692 WLMi, die bij mijn weten toch ook waarschijnlijk niet over een 'superieure' geluidskaart beschikt...

Mensen met ervaring met sennheiser? Welke types raden jullie mij aan? Jullie mogen me uiteraard ook andere (betere?) opties/merken aanraden...

Misschien ook eventueel plaatsen waar je die kunt kopen, want de sennheisers heb ik bijvoorbeeld enkel nog maar zien staan in de fnac :confused:

Dakantochnie

Legacy Member
De HD515 kost iets van een €100 en die vond zeer goed voor zijn prijs tbh.
Eigenlijk is de hele HD reeks een goede oplossing voor jouw budget.

Je kan ze eventueel ook in de Media Markt of natuurlijk in de betere audiozaak krijgen.

_mocking][bird_

Legacy Member
Lon$daLe zei:
< 70 € pc 150
>70 € pc 160

Ik ben op zoek naar een headphone, niet naar een headset. Over headsets zijn er intussen al ruim genoeg (lees meer dan genoeg) threads ;)

dakantochnie zei:
De HD515 kost iets van een €100 en die vond zeer goed voor zijn prijs tbh.
Eigenlijk is de hele HD reeks een goede oplossing voor jouw budget.

Je kan ze eventueel ook in de Media Markt of natuurlijk in de betere audiozaak krijgen.

Hmmm, dan zal het inderdaad heel waarschijnlijk sennheiser worden. Zal er waarschijnlijk dan toch maar naar de fnac omgaan, zal kwa prijs wss nog het best uitkomen.
Trouwens, waart ligt dan het grote verschil tussen de verschillende HD's? weet dat er in de fnac lagen van €60-100. (Types herinner ik me niet meer juist.) Is er dan zoveel verschil tussen die van 60 en 100 euro. Want ik vraag me af of ik als 'gewone' muziekliefhebber dat klein beetje verschil ooit zal merken?
En wat in verband met mijn geluidskaart'probleem'...

Dakantochnie

Legacy Member
_mocking][bird_ zei:
Hmmm, dan zal het inderdaad heel waarschijnlijk sennheiser worden. Zal er waarschijnlijk dan toch maar naar de fnac omgaan, zal kwa prijs wss nog het best uitkomen.
Zeker niet, de Fnac is een erg dure winkel.

_mocking][bird_ zei:
Trouwens, waart ligt dan het grote verschil tussen de verschillende HD's? weet dat er in de fnac lagen van €60-100. (Types herinner ik me niet meer juist.) Is er dan zoveel verschil tussen die van 60 en 100 euro.
Er is vanzelfsprekend een verschil, alleen moet jij uitmaken of dat verschil z'n prijs waard is. Ik vind de HD515 bijvoorbeeld een goed gemiddelde.

_mocking][bird_ zei:
Want ik vraag me af of ik als 'gewone' muziekliefhebber dat klein beetje verschil ooit zal merken?
Natuurlijk, iedereen (allee ja, toch velen) horen het verschil, alleen moet je zelf uitmaken of dat verschil de prijs waard is. :)

_mocking][bird_ zei:
En wat in verband met mijn geluidskaart'probleem'...
Een onboard geluidskaartje is nooit (of toch niet heden dagen) van erg goede kwaliteit. Maar, dan kan je die goede hoofdtelefoon nog wel voor op een andere bron gebruiken he. ;)

_mocking][bird_

Legacy Member
dakantochnie zei:
Zeker niet, de Fnac is een erg dure winkel.


Er is vanzelfsprekend een verschil, alleen moet jij uitmaken of dat verschil z'n prijs waard is. Ik vind de HD515 bijvoorbeeld een goed gemiddelde.


Natuurlijk, iedereen (allee ja, toch velen) horen het verschil, alleen moet je zelf uitmaken of dat verschil de prijs waard is. :)


Een onboard geluidskaartje is nooit (of toch niet heden dagen) van erg goede kwaliteit. Maar, dan kan je die goede hoofdtelefoon nog wel voor op een andere bron gebruiken he. ;)

oké, hartelijk dank voor je reacties. na de examens ga ik mij daar dan eens mee bezig houden
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan