Archief - HD5850 nergens meer te koop in winkels?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Reborn

Legacy Member
Hey

Ik heb dit jaar een 5850 gekocht op het forum en nu wil ik nog ene kopen voor in crossfire maar ik had geen idee dat die uitverkocht waren! Ik volgde niet mee ..... Blijkbaar vind je ze nergens meer in pc winkels of online shops zoals alternate en 2de hands is het ook zo erg. Waarom kan je ze nu moeilijk vinden? Snap het niet zo goed en wrm verkopen ze die niet meer in winkels?

Als ik dan iemand vind die het 2de hands verkoopt dan vraagt die daar 100 euro (gij weet wie ge zijt ;) geldwolf) ofzo voor wat te duur is aangezien deze maand iemand ene heeft verkocht voor 75 euro op dit forum!

Mijn enigste optie is een 6850 te kopen en in crossfire te doen met mijn 5850 maar gaat dat wel en gaan de prestaties hetzelfde zijn of nog slechter? Aangezien een 6850 trager is dan een 5850 wat velen niet weten ;) de 5850 is 6% sneller dan een 6850.

Ga ik die 6 % merken in crossfire? Als da ni zo een groot fps verlies is dan ga ik mss overwegen om een 6850 nieuw te kopen die zijn toch niet meer zo duur. Wat denken jullie?

Het liefst van al zou ik uiteraard nog een 5850 bijkopen maar ja ik vind ze nergens ....

EDIT: lol wat zeg ik nu da ga sowieso ni, een 5850 en 6850 in crossfire, 5850 en 5870 bv ga wel lol dus mijn geweldige idee kan ik al vergeten :D sigh

Da gaat dan dik tegen mijn goesting zijn een 5850 kopen op ebay voor 150-180 euro :s zwaar overpriced ......

Mvg

Gladz0r

Legacy Member
Zelfde probleem hier met de HD 5870. Zou graag BF3 op high draaien maar dan moet ik echt wel upgrade van GPU doen.

GaMe®

Legacy Member
Worden gewoon niet meer gemaakt. Ofwel goed zoeken ;) Ofwel tweedehands kopen.

silent785

Legacy Member
das wss om de 69xx serie te promoten da ze die deruit hebben gehaald
wou hem ook hebben :(

SpeedFreak.be

Legacy Member
Levertijd +10 dagen/ niet meer voorradig maw kans dat als je bestelt dat je te horen krijgt dat hij niet meer gelevert kan worden. Natuurlijk kun je altijd even bellen/mailen. :p

Justchill

Legacy Member
Maar kon je zo'n 6850 niet overklokken/flashen naar een 6870?

Yank

Legacy Member
tjah, 2 jaar na de introductiedatum verkopen ze die kaarten idd niet meer, zo verwonderlijk is dat toch niet.
en 2dehands is er nog altijd niet zo'n overvloed van die kaarten omdat de meesten daar nog meer dan tevreden van zijn.

als ge altijd een high-end systeem wil, ben je imo beter af van altijd een nieuwe single GPU kaart te kopen ofwel crossfire/sli te gaan voor de kaarten vervangen worden door nieuwe modellen.

PS: prijzen 2dehands staan niet vast he, 't is niet omdat een paar man die rap rap verkoopt aan een lage prijs dat iedereen dat moet doen.

SpeedFreak.be

Legacy Member
Justchill zei:
Maar kon je zo'n 6850 niet overklokken/flashen naar een 6870?

De 6950 kon je idd door een andere bios er op te zetten unlocken naar een 6970, maar inmiddels kan dat niet meer (wat betreft andere series weet ik het niet).

ATI

Legacy Member
Johan tb zei:
De 6950 kon je idd door een andere bios er op te zetten unlocken naar een 6970, maar inmiddels kan dat niet meer (wat betreft andere series weet ik het niet).

Bij dirt 3 van sapphire lukt het ,maar niet altijd heb ik op tweakers gelezen.

jm188

Legacy Member
dit kon alleen bij de kaarten die vlak na de release gefabriceerd zijn, ondertussen zijn alle kaarten die je nog kan kopen al aangepast zodat dit niet meer mogelijk is (spijtig genoeg)

ATI

Legacy Member
michielsjoris zei:
dit kon alleen bij de kaarten die vlak na de release gefabriceerd zijn, ondertussen zijn alle kaarten die je nog kan kopen al aangepast zodat dit niet meer mogelijk is (spijtig genoeg)

Nope op tweakers is het ene paar dagen geleden nog gelukt,maar werkt meestal niet meer.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan