Archief - Hd

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

neppi

Legacy Member
Ik zou graag 200GB bijsteken omdat ik met mijn huidige 120GB heel krap zit...

Heb nu al:
Maxtor 120GB DiamondMax, 8MB, SATA

Zou ik nemen:
Maxtor 200GB DiamondMAx 10 16MB Sata ROHS ::. (96,20 €)
of
W. Digital 200GB Caviar Se 8MB Sata ::. (99,60 €)

Vraag is dus een beetje of maxtor en wd veel verschil uitmaakt? en die 8mb cache verschil natuurlijk ook. (voor minder geld...)

Er staat ook:
Maxtor 200GB DiamondMax 10 8MB SATA ROHS ::. (101,80 €)

Dus ik ben een beetje in de war over de prijzen, hoeveelheid cache en welk merk.
Prijzen van http://www.compu-square.be

En wat raden jullie dan aan qua verdeling van alles:

-Heb nu 2 partities:
C: 10GB, windows en enkele programma's
D: 104GB, nog hoop programma's, enkele games en files (muziek, film etc...)

-Met 200GB erbij:
?

alvast bedankt :)

Davion

Legacy Member
8 of 16Mb maakt niet veel verschil uit.
Ik zou zeker een WD nemen :)

Indeling moet je zelf kiezen, de ene heeft graag 2 grote ofzo..

neppi

Legacy Member
En dit omdat ze echt beter/stiller/... is? Of uit eigen ervaring? (Want ik ben namelijk zelf heel tevreden over de maxtor die ik reeds heb..)
En met indeling bedoel ik meer: moest de schijf 16mb ipv 8mb cache hebben is het dan beter om windows, games of files op de 16mb schijf te zetten?

Davion

Legacy Member
Ze is beter, heb 3 kapotte maxtor's gehad, en er zijn er meerdere..
En die Cache maakt zeer weinig uit.

Mee

Legacy Member
Davion zei:
Ze is beter, heb 3 kapotte maxtor's gehad, en er zijn er meerdere..
Gebeurt ook met WD's :sleep:

Ik zou voor die Maxtor gaan: zoals de TS zelf zei: ge krijgt betere prestaties (16 mb cache) voor nen lagere prijs (een beetje, maar toch...).

Jense777

Legacy Member
Ik heb hier een Maxtor 200GB, 8 MB cache, 7200 rpm, S-ATA. Na heel wat slechte kritieken gelezen te hebben op dit forum moet ik zeggen dat ik daarvan nog niks gezien heb. Stil en snel.

Mr. M

Legacy Member
Mee zei:
Gebeurt ook met WD's :sleep:

Ik zou voor die Maxtor gaan: zoals de TS zelf zei: ge krijgt betere prestaties (16 mb cache) voor nen lagere prijs (een beetje, maar toch...).
ik denk ni da die cache veel maakt
nu ja merken van HD is ieder zijn keuze/persoonlijke voorkeur he

ik ben ook meer voor WD ma ni omda k al brol heb gehad me maxtor (wel ma samsung maja :p) gewoon omda ik vreselijk tevrede ben van WD en ook voor het geluid enzo

mijn zus heeft trouwens wel brol gehad me haar maxtor dus ja, geef mij toch ma een WD :)

en nog is, die cache is toch redelijk marketing weer ze, k betwijfel of ge da echt MERKT (ni in benches he, tzal daar mss wel ietsie pietsie beter prestere)

Mee

Legacy Member
Mr. M zei:
ik denk ni da die cache veel maakt
nu ja merken van HD is ieder zijn keuze/persoonlijke voorkeur he
True.
Ik heb ook al problemen gaat met twee Maxtorschijven, maar mijn broer heeft ook problemen gehad met zijn WD-schijven.
En ik heb hier maxtorschijven van +5 jaar oud en daar scheelt helemaal niks mee.
Nu heb ik trouwens ook 2*160 gig IDE Maxtor, en die gaan al lang goe mee...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan