Archief - hd enclosure

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

daFour

Legacy Member
hoi

ik ben op zoek naar een enclosure voor deze hd , maxtor diamondmax plus sata
maar het moet ook een enclosure zijn die gewone IDE hd's ondersteund.Wat is de goedkoopste?

liefst usb 2.0 , firewire is overbodig

Insaniacx

Legacy Member
daFour zei:
is die dan ook SATA en IDE ? Want alsk later nog een grotere hd aanschaf dan word het terug ide

Denk niet dat je enclosures hebt van zowel SATA als PATA heb ze althans nog niet gezien... Waarom zou je trouwens terug een PATA nemen???

Mr. M

Legacy Member
Insaniacx zei:
Denk niet dat je enclosures hebt van zowel SATA als PATA heb ze althans nog niet gezien... Waarom zou je trouwens terug een PATA nemen???
ik heb altijd blijven IDE schijven kopen omdat ze niet trager zijn (alle in benches mss e beetje, ma ge merkt da ni tijdens ge aant werke zijt) en ze goedkoper waren dan sata's

ma nu zijn ze nimeer goedkoper (mijn IDE poorten zitte ook vol dus ja :p) dus dan zou k idd voor sata gaan, ga gewoon voor de goedkoopste van de 2 he

waarom moet ge persee een SATA nemen als een IDE zou goedkoper zijn??? niet voor de prestaties ze, da make ze u maar wijs (marketing noemt da) en voor de smallere kabels moet ge het ook ni doen in een enclosure

btw het is nog ma redelijk pas da er enclosures voor sata schijven zijn
want pas op he, bij sommige waar sata bijstaat zijn eigelijk geen enclosures voor sata, ma daar zit vanachter gewoon ne sata aansluiting op nog zoda ge daar eigelijk ni veel mee zijt (toch ni voor wa de meeste van ons ze wille gebruike)

Mr. M

Legacy Member
idd
die sata enclosures van nu wel
ma die van vroeger waren niet sata --> usb
maar sata --> sata

LethPhaos

Legacy Member
sata --> sata is anders wel wa ik zou kope, kheb externe sata aansluiting :)

Davion

Legacy Member
Wel rekening houden, daar hebde die dus voor nodig, als het is voor ALLEEN op u PC te gebruiken is dat goed ja, maar voor bij kameraden etc.. zou ik zeker nen USB pakken zenne.

LethPhaos

Legacy Member
Davion zei:
Wel rekening houden, daar hebde die dus voor nodig, als het is voor ALLEEN op u PC te gebruiken is dat goed ja, maar voor bij kameraden etc.. zou ik zeker nen USB pakken zenne.

op nen icy box me externe sata aansluiting is ook een usb aansluiting :)

Grutman

Legacy Member
Voorlopig heeft IcyBox alleen hetvolgende denk ik (check hun site):

SATA -> SATA

PATA->SATA+USB
PATA->USB+FireWire
PATA->USB

-geen combo PATA/SATA, zie ik ook niet zo direct gebeuren want zo een convertor pakt nog wat meer plaats in
-van de bovenstaande zou ik zeker de PATA->USB+FireWire nemen (meest flexibele)
-ik heb de PATA->SATA+USB en die SATA vermijdt ik want om die er lang aan te laten hangen zorgen die voor instabiliteit, heb dat ook al van andere mensen gehoord (oa verkopers), gebruik het alleen om een keertje heel grote bestanden over te zetten.

LethPhaos

Legacy Member
SATA->SATA+USB bestaat ook, ne maat van mij heeft da
een waar da ne pata of een sata schijf alletwee in kunne bestaat niet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan