Archief - Hardware samenstelling checken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DeMoN

Legacy Member
Hi guys,

De laatste tijd werk ik wel wat meer met 3dsmax maar merk ik dat het met m'n vorig jaar geupgrade systeem daarvoor niet zo vlot gaat als ik zou willen. Dus tijd voor een upgrade.

Momenteel heb ik AMD Phenom II X4 965 processor steken die aan 3.64ghz draait samen met 8 GB Corsair XMS3 DDR3 1600. Grafische kaart Radeon HD5870 (1gb gddr3)
De grafische kaart behoud ik voorlopig nog aangezien ik daar wel content van ben en hij na dat jaar nog steeds bij de beteren scoort.
'k Heb altijd AMD gehad, maar wil nu Intel wel eens een kans geven.

Vroeger was ik veel meer op de hoogte, maar nu laat ik het toch graag eens dubbelchecken door de kenners hier ;)

Budget is zo'n € 800 voor cpu, mobo, mem & hdd. Dus géén grafische kaart.
Nieuwe onderdelen waaraan ik dacht zijn:

CPU: Intel® Core™ i7-2600K (Scoort wel heel hoog voor z'n prijs)
MOBO: ASUS P8Z68-V (Z68 chipset zou supergoed zijn)
MEM: Corsair Vengeance 16Gb DDR3 1600 (4x 4gb)
WIN 7 64bit HDD: Crucial M4 SSD 128Gb 2,5"

Voeding is ne Corsair 650W. Daar kom ik nog wel mee toe, niet?

Wat denken jullie? Wordt da ne goeie combinatie?

R3L4X

Legacy Member
Ik gok dat 3dsmax die i7 wel gebruikt? Anders kan je beter een i5-2500K nemen. Voeding zal zonder problemen toekomen, er zou perfect nog een, zelfs twee graka's bijkunnen :).

DeMoN

Legacy Member
Aan mij moete da ni vragen. Ik weet ni eens het verschil tussen i7 en i5, maar het klinkt wel cool en prijsverschil valt nog mee. Mag wel wa beter zijn zoda ik er toch efkes mee toe kom. En binnenkort Battlefield3 er nog eens bij :)

hehe merci. 'k Zie al voedingen staan van 1000W dus begin je toch te twijfelen ;)

TrsH

Legacy Member
ja die i7 zal prachtig werken in 3Dsmax

verschil tussen een i5 en een i7 is de hyperthreading die een i7 heeft.
deze word vooral gebruikt in programmas zoals 3Dsmax, cinema4D, photoshop enzovoort.
dus daar zal die i7 zich goed thuisvoelen.

voeding is idd ook goed en zal idd 2grakas aankunnen.
ga voor de corsair TX650 v2

uw rams zou ik aanpassen naar veeeeeeeeeel goedkopere rams, daar deze identiek hetzelfde zullen presteren als rams met nutteloze heatsinks op.

en steek nog een scythe mugen rev2 koelertje op dat ding, de stock koeler trekt op de kloten.

Twinturbo

Legacy Member
Ik zou wachten tot AMD bulldozer volgende maand. Als dat programma van meer cores gebruik kan maken kan de octocore van AMD wel eens interessanter zijn dan een i7.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan