Archief - Harde Schijf 240 gig of groter

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Analog

Legacy Member
omdat mijn WD's van 120 raar beginne doen (hangen blijve lezen zelfs na reboot en blijve dan hangen bij detecting IDE devices tot ik stroom uittrek, werken dan terug normaal)

zoek ik me een nieuwe harde schijf aan te schaffen

iemand die me op weg kan zette?

ik dacht eraan trug WDs te kopen maar aangezien deze nu raar doen :/
maxtor is nrt schijnt ook crap (ik zoek iets me redelijk wa garantie)

en bij tones en forcom hebbe ze bena enkel maxtor en wd

dus iemand advies type/ winkel?

alvast bedankt!

Frado2005

Legacy Member
samsung en seagate zijn de beste. Ik heb onlangs een samsung spinpint 300GB gekocht, en volgens mij is da ne goeie keus :) (99euro bij alternate, IDE)

Stre@mus

Legacy Member
frado2005 zei:
samsung en seagate zijn de beste.
Da zou ik toch niet zo sec durven zeggen...

Maar 't zijn zeker geen slechte schijven, daar moet ik je gelijk in geven. Ik geef zelf altijd de voorkeur aan maxtor (stil) en seagate (betrouwbaar). Met WD heb ik niet zo'n goeie ervaring, dus die zou ik afraden.

Frado2005

Legacy Member
Stre@mus zei:
Da zou ik toch niet zo sec durven zeggen...

Maar 't zijn zeker geen slechte schijven, daar moet ik je gelijk in geven. Ik geef zelf altijd de voorkeur aan maxtor (stil) en seagate (betrouwbaar). Met WD heb ik niet zo'n goeie ervaring, dus die zou ik afraden.

er zijn wel veel mensen die problemen hebben met Maxtor. Bij men vorige computer had ik ook een maxtor, en daar had ik geen problemen mee. Mja, de ene nie , de andere wel :p

Stre@mus

Legacy Member
frado2005 zei:
er zijn wel veel mensen die problemen hebben met Maxtor. Bij men vorige computer had ik ook een maxtor, en daar had ik geen problemen mee. Mja, de ene nie , de andere wel :p
Idd, met harde schijven weet je nooit. Zolang je bij de bekende merken blijft zal je niet gefopt zijn denk ik.
'k Heb nu onlangs ook een Maxtor schijf (250Gb - ATA) gehad die heel raar begon te doen. (Ze was hoorbaar tot 2 kamers verder.) Maar die heb ik mooi vervangen gekregen.

Mr. M

Legacy Member
frado2005 zei:
samsung en seagate zijn de beste. Ik heb onlangs een samsung spinpint 300GB gekocht, en volgens mij is da ne goeie keus :) (99euro bij alternate, IDE)
samsung schijven kome hier mijn huis nimeer binnen, kwil ni nog is data kwijt zijn
(nu ja ge kunt altijd pech hebbe natuurlijk)

ik ben een WD aanhanger geworden en heb daar nog nooit geen last mee gehad (5 schijven in deze pc en nog eentje in mijn pa zijn oude pc)
niks kapotte clusters ofzo, in tegestelling tot die samsung, amai wa was da

Cryp

Legacy Member
Ik heb ier een Samsung 120Gb zitn en een 200GB Seagate en ben daar toch vrij content van

Die Seagate heb ik nog maar 2 maand dus kan ni veel zegn derover:p

De Samsung zit er nu ruim een jaar nalf in denk ik en die doet het nog altijd even goed

Tis eerst keer dak iets slecht oor over die WD eig :p
Kheb der zelf geen ervaring mee dus kan it ni zegn

Maxtor vind ik ook ni echt eel goe kheb der ier al paar versleten ene verbrand en 2 gecrashed
Me pa is der ook ni echt content van eeft der ook al stuk of2-3 versleten
en eeft nu voornamelijk Seagate zitn

Stre@mus

Legacy Member
Moraal van het verhaal: vertrouw geen enkel merk van harde schijven voor 100%
Data backup is dus belangrijk. RAID-5 of RAID-1 olé olé

Als ik zo luister naar Cryp, dan zou 'k ook al minder maxtor-lover worden, want 2 chrashes vind ik toch al veel...
Anyway, (@ threadstarter) neem een schijf van een bekend merk en je zal er in principe geen problemen mee hebben.

Cryp

Legacy Member
Idd Stre@mus :p ier komt geen Maxtor meer binne kheb btw mijn 4 jaar oude 40gb vervangen met 200Gb seagate :p tis een wonder dat em 4 jaar mee ging
Ma kwas al bang aant worde straks was nog al mijn muziek kwijt.
Kd8 zo na 4 jaar hmm en 40gb was ook we te klein.

ma tis zoals Stre@mus zegt gekunt da nooit 100% vertrouwn der kan altijd een fout in zitn da weet ge nooit.

bon ff terug naar thread kzou een Seagate of Samsung nemen

Davion

Legacy Member
Maxtor schijven? STIL? ROFLLOL.

WD/Seagate/Hitachi/Samsung is allemaal goed, blijf gewoon weg van Maxtor.

Cryp

Legacy Member
lol idd Maxtor is totaal ni stil tis ier een stuk stiller zonder die MAxtor schijf in mijn pc
Mss dat de nieuwe Maxtor schijven stiller zijn kweetni nog nooit zo eentje horen draain aangezien da ier nimeer binnekomt :p

Nja al ge een van de merkn kiest die Davion zegt zit ge goed
Denk dat puur toeval was van u WD

Jense777

Legacy Member
Dan hebben jullie toch een ander Maxtor merk om het zo te zeggen, want ik hoor die schijf hier totaal niet (200 GB).

't Wordt wel echt zielig hoor al dat anti-Maxtor gedoe...

Mr. M

Legacy Member
Jense777 zei:
Dan hebben jullie toch een ander Maxtor merk om het zo te zeggen, want ik hoor die schijf hier totaal niet (200 GB).

't Wordt wel echt zielig hoor al dat anti-Maxtor gedoe...
ge kunt toch ni ontkennen dat ge maxtor schijven kei hard hoort "kraken" als ge er op opzoekt ofzo
ik hoor da genoeg bij ne maat die er een paar heeft steken, bij mijne pa die er een heeft steken (en ik had vroeger die pc en ik heb het dus zelf ook gemerkt) en toen mijn zus overschakelde van maxtor naar WD (omdat haar maxtor naar de zak was gegaan) zei ze direct dat ze verschoten was van hoe stil die WD was

dus luister is ff naar pc's met een andere schijf in en hoor het verschil (want idd, ge merkt da ni echt als ge het gewoon zijt van met een maxtor te werken)

en nee, ik ben ni echt anti-maxtor, heb zelf er nog geen prob mee gehad
ma ik raad gewoon zowiso WD aan omdat ik daar super content van ben

Jense777

Legacy Member
Mr. M; ik kan u best geloven, maar bij mij hoor ik hem totaal niet, da's niet om te zeveren of om "anti" te doen, maar als hij geen lawaai maakt, maakt hij geen lawaai hé. Ik kan best geloven dat WD ook stil en betrouwbaar en bla bla bla is, maar 't is gewoon dikke zever dat iedereen hier altijd WD WD WD roept terwijl er 1000-en anderen content zijn van Maxtor. Zoals eerder ook al gezegd is het waarschijnlijk ook kwestie van geluk te hebben.

Davion

Legacy Member
Tja, als je hier alle Hardware Forumbezoekers afgaat hebben de meeste al problemen met Maxtor gehad, niet moeilijk dat mensen daar een afkeer van krijgen.

Analog

Legacy Member
ff ter update

kga voor een WD 320 GIG gaan SATAII 300

had nog 1 vraagje
gaat mijn SATA150controller da aanvaarden? (abit NF7-S REV2 mobo)

iig al bedankt voor de goede raad kerels!

Mr. M

Legacy Member
Analog zei:
ff ter update

kga voor een WD 320 GIG gaan SATAII 300

had nog 1 vraagje
gaat mijn SATA150controller da aanvaarden? (abit NF7-S REV2 mobo)

iig al bedankt voor de goede raad kerels!
ja hij gaat dit aanvaarden ma ge gaat wel een jumper op de schijf moete (juist) zetten (ik denk ni da er een opstaat standaard)
ge moet namelijk een jumper zetten om aan te geven dat hij op SATAI modus moet werken ipv SATAII

en @ Jense777
ik ben akkoord dat er hard op maxtor wordt, ma ik snap ook wel dat er een afkeer is van een merk schijven waar (zeker een bepaald moment met een bepaalde reeks) veel probleem mee zijn en omdat veel volk ze koopt leest ge er mss ook veel van
ma bv mijn zus haar maxtor is ook kapot gegaan (alle ze tikt en moet nog kapot gaan, ma ik heb haar direct vervanging doen kopen en de schijf zit nu wat te sterven in die pc denk ik :p)

ik ben daardoor ook minder geneigd van een maxtor nog te kopen (ook omdat ik vreselijk content ben van WD)
al snap ik als ge niks probs hebt me maxtor gehad da ge da ook zeer goede schijve vindt, tis ni da die veel slechter zijn ofzo he
ma bv samsung schijven moet ik ook nimeer hebben omda ik er dataloss door gehad heb (samsung schijf van 40 gig gecrashed en alles kwijt en niks dan probs mee gehad)

dus ik persoonlijk raad da meer af dan maxtor omda ik daar zelf veel probs heb mee gehad, ma k kan me goe voorstellen da veel volk die schijven wel goe vind dus ja :)

achja, ik probeer ni te veel zelf te zeiken op maxtor (snap da ge u er aan stoort) ma ik snap de mensen die er probs hebbe mee gehad (zoals davion) ook heel goed da ze iedereen ze afraden (ge wilt het echt ni voorhebbe van dataloss te hebben, da suckt echt serieus hard)

Lan

Legacy Member
Maxtor kiezen is geen optie meer hé, die zijn overgenomen door Seagate als ik me niet vergis. Het merk verdwijnt dan ook als naam ...

Analog

Legacy Member
ik heb persoonlijk nog geen probs gehad met maxtor,
maar die WDs hier hebbe echt verschrikkelijk afgezien (veel HD intensive jobs tegelijk etc)
en nog ni echt "kapot"
dus gaat men vertrouwe gewoon naar WD,
kheb die schijf van like 2001 en is nog altijd niet kapot na echt zwaar gebruik.
maarja dinge verslijten he :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan