Archief - graka vraag

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

keN ^

Legacy Member
iemand had me deze kaart aangeraden te kope:
Asus extreme Geforce 6800XT SE 256 MB

Trekt diee op iet? Ik weet dat 7800 etc beter is, maar ik hoef alleen te weten of dit een fatsoenlijke kaart is die toch iet of wat detige games kan draaien. Ik vind die kaart precies in zo weinig inetshops terug, dermee da'k het maar ff hier kom vrage :)

de volledige setup zou de volgende zijn @ 690€:
- Maxtor 160GB,buf:16 mb Sata 2 generatie 7200 tps
- Geheugen Consair DDR2 B type 2x512MB
- Moederbord Asus A4N-SLI SE compact. PC-Express proc:soc: 939
- Processor AM Athlon 64 -3200 +Venice 32 compact.
- Cooler master voor "939 "soc processor AMD
- case cooling
- PCI express type Asus extreme Geforse 6800XT SE 256 MB,DVI enz..
- Voeding 550W
- DVD-RW x2 ( eentje had ik nog)

SF|.MoRPHeuS

Legacy Member
over die kaart weet ek niet zo veel , maar euhm

DDR2 en amd 64-bit processor = no go

nog niet bestellen dus, maar ff wachten op raad van mensen hier
(kan zijn da'k fout ben ook ze, dan zal je het wel lezen :))

Davion

Legacy Member
- Neem ander merk HDD
- Neem DDR1 RAM voor een A64, PC3200
- SLI hebde niet echt nodig, pak een MSI K8N Neo4-FI
- Cooling zit bij de proc
- Kzou uitkijken voor een 6800NonUltra ofzo
- Welk merk?
- 1 DVDRW is toch genoeg? Als ge der toch een bijkoopt, pak dan de BenQ DW-1650

keN ^

Legacy Member
waarom geen DDR2 bij deze proc? Vriend van me heeft bijna zelfde pc, op HD na, en is er toch tevreden over

merk voeding no idea

keN ^

Legacy Member
euh nee, dees is echt wel de config da em gebruikt, +3200 en DDR2 ^^ en da werkt al een tijdje ^^

Davion

Legacy Member
Dat kan niet jongen :)
Het zal wel DDR1 zijn :)
En indien toch: Geeft CPU-Z screen tabblad Memory van die gast.

-Clocker-

Legacy Member
een A64 3200+ kan NIET met DDR2;) dat is gewoon zo, punt uit.

6800XT heeft weinig waarde, ge pakt dan beter een 6600GT...is goedkoper en sneller.

Davion

Legacy Member
Sneller? rofl, een 6800XT staat ongeveer op het niveau van een 6800NU, dus rapper dan een 6600GT.

keN ^

Legacy Member
wa zou er dan gebeure moest ge toch DDR2 in deze config gebruike? Werkt pc dan gewoon ni, of ni maximaal en eigelijk op nivo van DDR1? of...?

keN ^

Legacy Member
hmpf, ben toch eens benieuw wa diee gast morge dan gaat late zien, want em blijft volhoude da het da is :D morja, em zal zich vergisse zeker :/

-Clocker-

Legacy Member
Davion zei:
Sneller? rofl, een 6800XT staat ongeveer op het niveau van een 6800NU, dus rapper dan een 6600GT.


6800XT(325/600) en 6600GT(500/1000) hebben evenveel pipelines(8) maar de 6600GT draait wel aan hogere clocks...

enige verschil is dat de 6800XT over een 256bit geheugenbandbreedte beschikt tov de 6600GT met 128bit. en dat de 6800XT 1 vertex pipeline(4) meer heeft dan de 6600GT(3)

in sommige gevallen zijn ze evensnel, meestal zijn dit gevallen waar er opgedreven versies van de 6800XT gebruikt worden met sneller geheugen en dergelijke...

Davion

Legacy Member
Oei, kdacht dat een 6800XT ook 12 pipes had ;f, blijkbaar niet dus.

keN ^

Legacy Member
ok daarjuist met mijn eigen ogen gezien dat die configuratie dus WEL DEGELIJK werkt. 2 blauwe ramslots voor DDR2 en 2 zwarte voor DDR1.

AMD 64 +3200 gaat dus wél samen met DDR2, als ge me ni gelooft, probeer deze config dan zelf maar eens uit

RealFlub

Legacy Member
Asus A4N-SLI SE
bestaat die wel? of bedoel je: Asus A8N-SLI SE ?

dan kun je voor geen geld ter wereld DDR2 ram opsteken..
en dat wat jij zegt, kzou daar graag eens foto's van zien.. ;)

Davion

Legacy Member
Kwil een foto uit alle perspectieven van die DDR2 RAMLAT, volgens mij heeft u maat een PIV config met een Dual Mobo (zoals Gigabyte er heeft), die DDR en DDR2 aankunnen, maar AMD kan dat NIET, zo een mobo's KUNNEN NIET bestaan, enanders wil ik foto's van alles, want dan heeft u maat dinges die AMD nog moet uitbrengen.

keN ^

Legacy Member
lol 'k zal eens rap zijn mij daar mee bezig te houden XD

en dan hou ik mij nu er ni meer mee bezig

slu
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan