Archief - Grafische Kaart

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

str0ntj3

Legacy Member
Dag mensen,

Aangezien mijn 8800GTS (640Mb) niet meer presteert in de laatste games (o.a. BF3) denk ik eraan deze eens up te graden naar een ander niveau :evil:

Ik speel BF3 toch liefst in 1920x1080 en met toch wat settings op high :)
Graag zou ik terug een nVidia kaart hebben of is ATi nu toch ineens 100x keer beter?

Ik heb ook nog een Thermalright HR-03 op mijn 8800GTS hangen. De temperaturen en vooral de stilte is wel een must. Dus ik zou die graag ook willen gebruiken op mijn volgende kaart. ramsinks & bolt-thru kit moet normaal gezien wel voor die GTX-en te vinden zijn zeker?

Welke raden jullie aan?

(ps: pc specs in mijn handtekening te vinden)

ASUSTeK Computer Inc. - Graphics Cards- ASUS MATRIX GTX580 P/2DIS/1536MD5
529 euro bij Tones.be
Lijkt dit iets wat lang meegaat & al standaard goed gekoeld enz...?

Twinturbo

Legacy Member
Met een AMD 6950 of een GTX 560 Ti kan je BF3 op high spelen, een GTX 580 is echt niet nodig.

Snap ook niet echt het nut van een kaart met een niet-referentie koeler te nemen (en hiervoor bij te betalen) als je daarna de koeler toch weer vervangt.

str0ntj3

Legacy Member
Als ik de asus neem ga ik niet de koeler vervangen he!
De 560ti is niet zo schitterend in hoge resoluties. Ik wil ook een kaart die ffkes meedraaid, zoals mijn huidige 8800gts 640. Die draait zeker al 3 jaar mee en kostte toen ook 430 euro...

laurievl

Legacy Member
Gtx580 is mss wel wat overkill en veel geld , gtx560ti is nipt voor ultra op bf3 , best high. Ik zou zelf indien NVIDIA een gtx570 nemen rond de 330euro en oc'n,die komt al.aardig in de buurt van een 580 en perfect vr ultra ;)

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

str0ntj3

Legacy Member
ASUS GTX580 DCII/2DIS/1536MD5 lijkt mij bijna dezelfde als die andere die ik had getoond, maar die kost maar 459...
Blijkt dat de koeling zo goed als identiek is, enkel wat lichter geclockt op de GPU en gewoon die fancy overclock-tools zitten er niet bij... misschien is dit een betere oplossing?

FlameDB

Legacy Member
ik heb een reference gtx580 met een arctic cooling accelero extreme plus II koeler erop, koeler en stiller dan dat zul je niet vinden (tenzij je gaat waterkoelen)

edit: als je op alternate.be wilt kopen:

http://www.alternate.de/html/product/KFA2/GeForce_GTX_580/888552/?

zij kunnen ook aan die kaart geraken, zal wel iets duurder uitkomen dan op de duitse site (andere btw);

gewoon mailtje sturen met link van die grafische kaart.

b0rn2die4

Legacy Member
ik heb maand geleden de sapphire hd 6950 2gb dirt 3 edition gekocht. Die steekt nu in mijn pc gecombineerd met een intel i5 2400 cpu en 4gb ddr3 ram op een p67A-c43 moederbord van MSI. ik speel bf3 op max settings op een resolutie van 1920x1080. Deze kaart hoor ik amper. Dit mss ook dankzij mijn Antec p160 case. maar al bij al, is die kaart echt een topper voor die prijs hoor.

phate_13

Legacy Member
Indien je performanter wilt dan een HD6950 of GTX560Ti. Neem dan HD6950 2GB Crossfire, zelfde geld als een GTX580, maar wel een stuk(!) performanter.

str0ntj3

Legacy Member
Bon, blijkt dat mijn Thermalright op de 8800GTS 640Mb wel goed presteert. Na wat overclocking krijg ik al vrij deftig speelplezier met wat settings op medium en de GPU komt nog altijd niet boven de 50 graden..., Ik ga toch kijken om na verloop van tijd die thermalright te kunnen monteren op de nieuwe 580GTX (omdat die zo stil is & verschrikkelijk goed koelt). Naar het schijnt waren die 8800GTS'en ook al zo een heetlopers, hoe zit dat met die 580GTX'en?

Ondertussen is de ASUS Matrix GTX580 Platinum besteld ;).

phate_13

Legacy Member
phate_13 zei:
Indien je performanter wilt dan een HD6950 of GTX560Ti. Neem dan HD6950 2GB Crossfire, zelfde geld als een GTX580, maar wel een stuk(!) performanter.

Negeer dit anders? Ik snap niet goed waarom je advies komt vragen precies. Samen met een 5-tal andere mensen die iets anders aanraden...

phate_13

Legacy Member
Dan nog was een GTX560 Ti SLI opstelling interessanter geweest...

Alsook had het veel vriendelijker geweest indien je zo'n vermeldingen duidelijker doet in plaats van alle goed bedoelde posts te negeren. Een GTX560 Ti SLI opstelling was dan immers ook veel eerder voorgesteld geweest, welke ook zo'n 30% sneller is dan één GTX580.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan