Archief - Grafische kaart

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Michiel.

Legacy Member
Ik zit met een klein dillema. Ik ben van plan om begin volgende maand een nieuw systeem aan te schaffen nu twijfel ik tussen de grafische kaart.
De keus is ofwel een GTX580 3GB ofwel 2x een GTX560 !

Nu wat zouden jullie doen ? De bedoeling is dat deze pc toch ook terug een 3-4 jaar zou moeten meedraaien.

Alvast bedankt

Twinturbo

Legacy Member
Een 6950 2Gb crossfire geeft betere prestaties dan beide opties die je geeft.

Mad_piggy

Legacy Member
Persoonlijk zou ik gaan voor de GTX580 voornamelijk omdat je met deze nog een doorgroeimogelijkheid hebt. Mocht deze kaart niet meer voldoende zijn (lijkt me straf in de nabije toekomst) dan kan je een 2de GTX580 bijkopen en deze in sli steken.

Een single kaart geeft in het algemeen minder problemen dan een crossfire of een sli.
Dit gwn omdat niet alle games goed zijn geoptimaliseerd voor multi gpu.

Ben je niet van plan om in de toekomst een 2de GTX580 bij te kopen ben je idd beter met Een 6950 2Gb crossfire.

R3L4X

Legacy Member
@mad_piggy Een 2e GTX580 in SLI steken lijkt me ook niet zo slim, gewoon de 6950 in CF nemen, voldoen die nietmeer (wat niet voor de eerste 2 jaar zal zijn), koop je gewoon dan een nieuwe.

mdgf

Legacy Member
Persoonlijk zou ik gaan voor de GTX580 voornamelijk omdat je met deze nog een doorgroeimogelijkheid hebt. Mocht deze kaart niet meer voldoende zijn (lijkt me straf in de nabije toekomst) dan kan je een 2de GTX580 bijkopen en deze in sli steken.
Een 580 koop je enkel en alleen omdat je geen tweede kaart wilt (en omdat je geld te veel hebt).
SLI 580 is het domste dat je maar kunt doen, nauwelijks sneller dan CF 6950, minder geheugen en (bijna) dubbel zo duur.

Nu wat zouden jullie doen ? De bedoeling is dat deze pc toch ook terug een 3-4 jaar zou moeten meedraaien.
Nu 1 6950, later ofwel vervangen, ofwel één bijsteken.

Een enkele 580 gaat het NIET langer rekken dan een enkele 6950 (die 50% minder kost), dit omdat hij niet zoveel sneller is en de technologie veel te snel vooruitgaat.

Zarnikon

Legacy Member
Of wat langer wachten en kijken hoe de nieuwe HD7xxx's presteren. Die zouden nog dit jaar moeten uitkomen.

SpeedFreak.be

Legacy Member
Zarnikon zei:
Of wat langer wachten en kijken hoe de nieuwe HD7xxx's presteren. Die zouden nog dit jaar moeten uitkomen.

Idd de geruchten gaan dat de 79xx de vloer gaat aanvegen met de gtx580. :p

Zarnikon

Legacy Member
Johan tb zei:
Idd de geruchten gaan dat de 79xx de vloer gaat aanvegen met de gtx580. :p

Uhu, kging eerst in november een HD6950 kopen voor Skyrim te kunnen spelen, want kheb momenteel een zeer slechte GPU, maar kdenk dak meteen voor de HD7950 ga gaan als de prijs wat meevalt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan