Archief - Grafische kaart, Mobo, CPU

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dark_One

Legacy Member
Ok sommigen onder jullie zullie meschien men thread gelezen hebben maar dus, men grafische kaart ligt op sterven... Tijd voor vernieuwing dacht ik zo maar dat brengt weer keuzes teweeg.

Mijn systeem:
3 Ghz P4 intel (533 mhz fbs nogsteeds)
Ati Radeon 9700 PRO (die dus op sterven ligt)
... (de rest doet er ni zo toe eigenlijk)

Ok, dus zoals je ziet hebbek hier nog een AGP masjien staan.
En ik dacht http://tones.be/shop_product.php?idx=100930 deze dan maar te bestellen.
Maar ik heb dus toch men twijfels zou ik ni beter overschakelen op PCI - E (veel meer keuze en sneller en toekomstgerichter)
Indien ja dachtek dus ook nog een AMD X2 erin te rammen in plaats van men intel P4 ?!
Goeie keuze, ja / nee of tochnog maar door doen met men huidig systeem en dan die ene ATI AGP kaart
Of indien ik toch voor de PCI - E ga, welke grafische kaart raden jullie mij aan want ik ben de tel wat kwijt (ATI of Nvid maakt ni uit)

thx

Yank

Legacy Member
Persoonlijk zou ik nog bij AGP blijven, je systeem is nog zwaar genoeg imo.
Die X850XT is z'n geld niet waard.
Bij alternate.nl verkopen ze een 6800GS voor 260€, die bijna even snel is.

R.Winters

Legacy Member
Van mobo's kenk maar weinig, dus daar gak nie over beginnen.

Uw PC is al een krachtig ding, zeker die CPU, ge hoeft nie noodzakelijk ne X2 erin te steken zolang het nie nodig is.
Kwa grafische kaart zouk toch voor PCI-E gaan (meer keuze om te beginnen al), afhankelijk van uw budget zouk gaan voor ofwel en 6600GT (mid-range) of iets in dien aard of een 7800GT(X) (high-end).
De 6600GT is iets van een €180 en de 7800GT €400, de GTX €500 (afgerond natuurlijk, denk dat het iets meer is)
Kzou in ieder geval voor Nvidia gaan, want in de recente benchmarks worden de ATI kaarten afgemaakt door die van Nvidia. (gotta love the benchmarks)

Als nu iemand u kan helpen met uw mobo (probably ondersteunt uw mobo geen PCI-E, shoot me if I'm wrong)

Lamsednav

Legacy Member
Ik heb ook hetzelfde probleem, aangezien mijn systeem nog AGP is, is het lastig om vandaag de dag een goeie 3d-kaart te vinden die niet te duur is aanschaf (dus max 250€), dus verander ik naar een andere mb met pci-e..

Zou het nuttig zijn moest ik veranderen van:

P4 2,6 Ghz 800 Mhz FSB Socket 478
MB Asus
3D kaart XFX FX5600 128 MB AGP

naar:

AMD 3,7 GHZ Socket 939
MB Asus
3D Asus 6600 GT PCI-E

Dark_One

Legacy Member
R.Winters zei:
Als nu iemand u kan helpen met uw mobo (probably ondersteunt uw mobo geen PCI-E, shoot me if I'm wrong)
Dat is het probleem dus, Kheb idd geen PCI-E en alsk wel PCI-E moetek heel men mobo vervangen en dan dachtek datk dan ook beter de rest ookis kon oplappen.
Btw kan iemand mij vertellen of die FBS een grote bottleneck is vermits mijne maar een 533 mhz is tegenover een 800 mhz

R.Winters

Legacy Member
Wat ik wel weet over die mobo's is dat ge tegenwoordig voor een 80-90€ al een deftig mobo hebt dat zowat alle nieuwe dingen ondersteund (PCI-E, SLI, ...)

Lamsednav zei:
Ik heb ook hetzelfde probleem, aangezien mijn systeem nog AGP is, is het lastig om vandaag de dag een goeie 3d-kaart te vinden die niet te duur is aanschaf (dus max 250€), dus verander ik naar een andere mb met pci-e..

Zou het nuttig zijn moest ik veranderen van:

P4 2,6 Ghz 800 Mhz FSB Socket 478
MB Asus
3D kaart XFX FX5600 128 MB AGP

naar:

AMD 3,7 GHZ Socket 939
MB Asus
3D Asus 6600 GT PCI-E

Ik denk het wel, alhoewel ge met een 2.6 voorlopig toch wel verder geraakt, maar als ge toch bezig zijt :p
Op het gebied van die graka zijde zeker op vooruitgang, iedereen heeft zowat een 6600Gt tegenwoordig, dus meeste mensen kunnen beamen dat dit een zeer goede kaart is.

Yank

Legacy Member
@Lamsednav: ik zou eerder een lichtere cpu nemen (3200+, 3500+) en wat meer investeren in de grafische kaart, een 6800GS bvb is al een stuk sterker en kost nu ook niet zoveel meer.

@R.Winters: S478 mobo met PCI zijn heel schaars, als ze al bestaan en met SLI bestaat zeker niet. Doe aub eerst eens wat beter opzoekingswerk voor je iets antwoordt!

R.Winters

Legacy Member
Yankee zei:
@R.Winters: S478 mobo met PCI zijn heel schaars, als ze al bestaan en met SLI bestaat zeker niet. Doe aub eerst eens wat beter opzoekingswerk voor je iets antwoordt!

Als ge mij even kunt zeggen waar ik de term S478 gebruikt hebt, dank u :offtopic:

Yank

Legacy Member
Ik dacht dat je moederbord voor zijn huidige cpu bedoelt, die S478 is.

R.Winters

Legacy Member
Yankee zei:
Ik dacht dat je moederbord voor zijn huidige cpu bedoelt, die S478 is.
Ik zag het probleem terjuist, kgebruik mijn quotes precies nogal verkeerd vandaag, kheb het even gefixt in die post, mijn excuses :offtopic:

Dark_One

Legacy Member
Hmm ik heb presies toch het gevoel dat ik met een PCI-E systeem veel meer prestatiewinst ga hebben dan met AGP... Alsk zo wat comments lees op http://www.alternate.nl is het verschil met AGP x PCI-E tochwel redelijk groot!

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Dark_One zei:
Hmm ik heb presies toch het gevoel dat ik met een PCI-E systeem veel meer prestatiewinst ga hebben dan met AGP... Alsk zo wat comments lees op http://www.alternate.nl is het verschil met AGP x PCI-E tochwel redelijk groot!
Neen, het verschil is echt niet groot.
Enkel komen de nieuwste en beste grakas nu bijna alleen nog maar uit op PCI-E dus daarvoor is het wel de moeite.
6800GS AGP is goed genoeg en past imo wel goed bij de rest van de specs. Ik zou wachten met de rest te upgraden tot over een jaar ofzo. Dan is het mss wel de moeite, nu nog niet.

Dark_One

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
Neen, het verschil is echt niet groot.
Enkel komen de nieuwste en beste grakas nu bijna alleen nog maar uit op PCI-E dus daarvoor is het wel de moeite.
6800GS AGP is goed genoeg en past imo wel goed bij de rest van de specs. Ik zou wachten met de rest te upgraden tot over een jaar ofzo. Dan is het mss wel de moeite, nu nog niet.
oké, Volgent jaar it is dan ^^!

Bedankt voor de hulp allemaal!

Kleine edit: http://www.alternate.nl is het brouwbaar? En wat is de levertermijn naar Belgie ongeveer!?

Davion

Legacy Member
Zoek maar eens een deftig PCI-E mobo voor Socket478.
En idd als u kaart nog werkt zou ik niet upgraden, een 9700PRO is imo geen zwakke kaart.

Dark_One

Legacy Member
Davion zei:
Zoek maar eens een deftig PCI-E mobo voor Socket478.
En idd als u kaart nog werkt zou ik niet upgraden, een 9700PRO is imo geen zwakke kaart.
Tis wada je werken noemt vriend
https://www.beyondgaming.be/archive/hardware.21/grafische-kaart-dood.386992 (je hebt er zelfs in gereply'd ^^)
voor 1/2 werkt em nog

& euh ik denk dus ni echt da der PCI - E mobo's zijn voor mijn socket .. maar kga is kijken voor de zekerheid
edit: op tones.be verkopen ze zelfs al geen mobo's meer voor mij socket
edit 2: ASUS P4RD1-MX, s478, PCIe mATX,Xpress200,DDR,SATA,RAID (90-M8LHG0-G0EAYZ) is de enige die ik vind zo direct!

boostah

Legacy Member
kzou zeggen wacht nog effe

normaal zullen ati (90%kans) en waarschijnlijk zal nvidea volgen ook hun nieuwste kaarten naar agp brengen , wanneer is nog onduidelijk (maar ati heeft persbericht verspreidt dat ze deze zullen poorten via rialto chip, maar deze kaarten zullen vrij kostelijk zijn)

de rest van je systeem is nog meer dan zwaar genoeg in mijn ogen, dus een x1800xl (of zelfs x1600xt) of 6800gs agp of 7800gtx zal meer als voldoende zijn als upgrade

en inderdaad die x850xt is veels te duur tov van 6800gs of zelfs de x1800xl (die de nieuwe generatie is en toch een pak sneller)

Davion

Legacy Member
Kzou rechtstreeks goed upgraden dan, nieuwe CPU/mobo (mss RAM/graka.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan