Archief - Grafische kaart advies

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Boddah

Legacy Member
ik zit met een budget van rond de 300€ voor een grafische kaart. (laten we zeggen dat ik eventueel niet op 30€ meer kijk)
(volgens een benchmark test die ik eens gelezen heb, heb je hiervoor de beste prijs/kwaliteit)

welke is de beste kaart die ik daarvoor kan hebben?
mijn vraag is ook hoe het dan zit met de rest van mijn pc. of zo'n nieuwe kaart wel op volle capaciteit kan werken met een iets ouder systeem (+/- 1.5 jaar)?

huidige processor: Intel P4 2.6GHz
huidig moederbord: MSI 865PE Neo2-P

bedankt :)

Yank

Legacy Member
Hoeveel geheugen heb je? Indien je nog niet 1GB hebt, zou ik een 6800GS kopen (+-260) en de rest gebruiken voor geheugen bij te kopen.

7800GS vind ik trouwens ook niet echt interessant qua prijs/kwaliteit, daarvoor is 6800GS beter.

Boddah

Legacy Member
ik heb nu 768MB ram, maar ik ben wel van plan een latteke van 1GB bij te kopen.

zijn er ook interessante ATI kaarten in deze prijscategorie?

saikoboarder

Legacy Member
de 6800GS vult het gat tussen de 6600GT en de 6800GT.
de 7800GS vult het gat tussen de 6800GT en de 7800GT.

de 7800GS beschikt over de nieuwste technieken
ik zou dus voor de 7800GS gaan.

Yank

Legacy Member
- 6800GS is zo goed als even snel als 6800GT. De GS is nu eerder vervanger voor GT omdat die nu moeilijker te vinden is.
- Welke technieken heeft de 7800GS die de 6800GS niet heeft?

Boddah

Legacy Member
wat is het verschil tussen 7800GT en 7800GS. qua prijs zijn deze quasi hetzelfde?

Davion

Legacy Member
GS is op AGP, GT op PCI-E, De AGP variant heeft wel maar 16 pipes tegenover 20 voor de PCI-E variant, maar heeft dan ook iets meer speed op de core (25Mhz) en op de mem (50Mhz)

dawN_-

Legacy Member
Davion zei:
GS is op AGP, GT op PCI-E, De AGP variant heeft wel maar 16 pipes tegenover 20 voor de PCI-E variant, maar heeft dan ook iets meer speed op de core (25Mhz) en op de mem (50Mhz)
7800GS komt toch ook op PCI-E ?

Boddah

Legacy Member
tis wel raar dat de PCI versie voor de AGP versie is verschenen dan..
maar dan geeft het dus weinig dat ik wacht op de GS, niet?

Davion

Legacy Member
Wat ik van de test heb overgehouden is het volgende: de 7800GS is niet echt merkbaar rapper dan een 6800GT (check www.guru3d.com 's review). Dus een 6800GS is zeker een goede keuze.

Leperchan

Legacy Member
ik heb een vraag die hier sterk bij aan leunt dus,
is er eigenlijk veel verschil tussen een 6800gt & 7800gt?
speelt het merk van graka een rol en wat is jullie voorkeur?

SMa

Legacy Member
@Leperchan
http://www.siliconfactor.com/article.php?aid=14&page=1
lees dit eens (wel jammer dat er geen algemene benchmarks zijn zoals 3D Mark 05/06)
er is dus wel degelijk verschil :)

merk speelt imo geen rol
momenteel biedt Nvidia in zowat alle prijsklassen de beste kaart aan
als je de snelste kaart van dit moment wilt moet je wel bij ATI zijn (X1900XTX)

Boddah

Legacy Member
ok dan is mijn besluit hierbij genomen :)
bedankt voor het advies!

Boddah

Legacy Member
ik kom pas van de pcpartner, en daar hadden ze de 7800GT niet meer én konden ze die ook NIET meer bestellen :wtf:

is die kaart kwalitatief dan toch niet zo in orde of wat?

is het mss aangeraden om nog een paar weken te wachten totdat er iets beters uitkomt? (wel rond dezelfde prijs)

Davion

Legacy Member
Lijkt me niet echt goede winkel dan, 7800GT is een zeer goede kaart, maar jij hebt de 7800GS nodig btw.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan