Archief - GPS ( Budget >= 300 euro )

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TekkaBlade

Legacy Member
Altijd handig zo'n hebbedingetje...

Heb al gekeken naar http://www.luckys.be/prodinfo.asp?NR=24729&Preview= en http://www.luckys.be/prodinfo.asp?NR=25888&Preview=

Indrukken...
Acer
Goede service van Acer... toestel is enkel voor GPS doeleinden ( expertise )... slechts benelux kaarten => mogelijkheid tot upgraden?
Palmtop
mij onbekend... multifunctioneel toestel dat GPS aankan ( maar het moet enkel GPS'en dus wat het extra kan kan me niet schelen )... EU kaart...

Als jullie nog andere toestellen kunnen aanraden en liefst ook met een reden waarom... Het moet ook wat gebruiksvriendelijk zijn, etc... Zo'n TomTom One spreekt me niet aan omdat het precies zo "basic" is...

R-evolution™'

Legacy Member
Die 2de zou ik al zeker niet nemen . Het scherm is eigelijk iets te klein voor gps . Mijn pa gebruikt altijd z'n hp ipaq 6340 samen met een bluethoot GPS muis . Dit gaat heel goed . Moest ik jouw zijn zou ik een goedkope pda kopen met een gps muis erbij zoals bv :

http://www.pdashop.be/product/11890
+
http://www.pdashop.be/product/19348

= 302 euro . Hiermee kan je veel meer dan met zo'n acer en je hebt een groter beeld .

R-evolution™'

Legacy Member
TekkaBlade zei:
en heeft er iemand ervaring met deze? http://www.pdashop.be/product/15923

Geen problemen met ontvangst?

Ik denk dat je dan beter die hp neemt .
Qua snelheid en scherm enz is die hp kwalitatief beter . En die gps ontvanger lijkt op de foto veel groter dan em is . Die past gemakelijk in u zak .

Als ze hem op stock hebbe en ge besteld er bv nu ( 2 uur ) heb ge die morge ten laatste 12 uur middag . Heb daar al 4 of 5 ding besteld en 2 pda's . Die zijn mega snel :niceone:

Lan

Legacy Member
Niet zo veel mogelijkheden ????

Je neemt die Acer en zet daar Tomtom5 op, dan heb je alles wat je wil.
SD kaartje erin voor de kaarten... In dat pakket zit normaal ook zuignap om in auto te bevestigen.

Is je budget hoger, ga dan zowiezo voor een PDA met VGA resolutie (Dell X51V of Acer 311) en een treffelijke autolhouder (vb. Seidio). Eens je Tomtom zien draaien hebt op een VGA scherm (met 4x zoveel pixels als de gewone pda's of de tomtom go'tjes) dan wil je niks anders meer ....

Controleer op voorhand of je auto een thermische voorruit heeft want dan zal een externe antenne echt wel nodig zijn.

PDAshop.be is idd een heel degelijke winkel, heb er zelf al vanalles besteld (oa acer n35 en mio 168, nu ook juist acer 311)

R-evolution™'

Legacy Member
Lan zei:
Niet zo veel mogelijkheden ????

Je neemt die Acer en zet daar Tomtom5 op, dan heb je alles wat je wil.
SD kaartje erin voor de kaarten... In dat pakket zit normaal ook zuignap om in auto te bevestigen.

Is je budget hoger, ga dan zowiezo voor een PDA met VGA resolutie (Dell X51V of Acer 311) en een treffelijke autolhouder (vb. Seidio). Eens je Tomtom zien draaien hebt op een VGA scherm (met 4x zoveel pixels als de gewone pda's of de tomtom go'tjes) dan wil je niks anders meer ....

Controleer op voorhand of je auto een thermische voorruit heeft want dan zal een externe antenne echt wel nodig zijn.

PDAshop.be is idd een heel degelijke winkel, heb er zelf al vanalles besteld (oa acer n35 en mio 168, nu ook juist acer 311)

Ik heb gisteren mijn dell axim x51v naast onze pa zen HP ipaq 6340 gezet in de auto met gps op . Dat is idd een heel groot verschil .
Maar die n35 heeft geen wlan , wat toch wel heel interesant is .

CobraX

Legacy Member
Ik heb sinds september een Mitac Mio 168 (DirectQ.be of PDAShop.be). Heb onlangs dezelfde besteld voor een kameraad bij DirectQ (was op 2 dagen hier).

Wat mij aansprak aan de Mio 168 is dat hij compleet (op de software na) geleverd wordt. Dus hetvolgende zat er allemaal bij: opberghoesje, externe antenne (mocht de antenne die eraan hangt niet voldoende zijn, maar deze heeft voor mij nog nooit gefaald), carholder, lader, lader voor in de auto, usb datasync kabel (hoop dat ik niks vergeten ben). Het enige wat ik dus nog moest hebben, was een SD kaartje en de TomTom software.

Ik kan maar 3 nadelen opnoemen in feite: geen bluetooth (geen ramp), geen wifi (ook geen ramp), ingebouwde accu (vind ik altijd een minpunt want als de accu versleten/kapot is, kan je het toestel opsturen). Voor de rest is hij niet de snelste onder de PDAs, maar voor die prijs kan je niet klagen (Intel Xscale 300 of 312 mhz cpu dacht ik).

En voor flitspalen kan je het best hier terecht (hoewel dit ook een mogelijkheid is, maar volgens mij meer geheugen vreet).

R-evolution™'

Legacy Member
CobraX zei:
Ik heb sinds september een Mitac Mio 168 (DirectQ.be of PDAShop.be). Heb onlangs dezelfde besteld voor een kameraad bij DirectQ (was op 2 dagen hier).

Wat mij aansprak aan de Mio 168 is dat hij compleet (op de software na) geleverd wordt. Dus hetvolgende zat er allemaal bij: opberghoesje, externe antenne (mocht de antenne die eraan hangt niet voldoende zijn, maar deze heeft voor mij nog nooit gefaald), carholder, lader, lader voor in de auto, usb datasync kabel (hoop dat ik niks vergeten ben). Het enige wat ik dus nog moest hebben, was een SD kaartje en de TomTom software.

Ik kan maar 3 nadelen opnoemen in feite: geen bluetooth (geen ramp), geen wifi (ook geen ramp), ingebouwde accu (vind ik altijd een minpunt want als de accu versleten/kapot is, kan je het toestel opsturen). Voor de rest is hij niet de snelste onder de PDAs, maar voor die prijs kan je niet klagen (Intel Xscale 300 of 312 mhz cpu dacht ik).

En voor flitspalen kan je het best hier terecht (hoewel dit ook een mogelijkheid is, maar volgens mij meer geheugen vreet).

Jij gebruikt je pda dan ook maar in zeer beperkte maten .
Alleen voor gps ...
Wlan en bluethoot zijn zeer interesant voor mensen die hun pda volledig benutten . Ik gebruik wlan zeer veel om te surfen , msn , downloaden , ...
Bluethoot gebruik ik ook elke dag voor draadloos headphones op de fiets enz ... Op je pda kan je bijna alles wat je op pc kan , misschien niet zo uitgebreid en niet zo snel maar de meeste dingen gaan goed .

ComputerVISTA

Legacy Member
thread ook maar volgen want zoek een compacter en veiliger alternatief dan mijn laptop met nokia gps ontvanger.

Bluekes

Legacy Member
de tom tom one krijgt lovende reviews...

De enige goede keus imo

CobraX

Legacy Member
R-evolution™' zei:
Jij gebruikt je pda dan ook maar in zeer beperkte maten .
Alleen voor gps ...
Wlan en bluethoot zijn zeer interesant voor mensen die hun pda volledig benutten . Ik gebruik wlan zeer veel om te surfen , msn , downloaden , ...
Bluethoot gebruik ik ook elke dag voor draadloos headphones op de fiets enz ... Op je pda kan je bijna alles wat je op pc kan , misschien niet zo uitgebreid en niet zo snel maar de meeste dingen gaan goed .

Ik plaats dan ook een reply in functie van de topicstarter z'n post. Hij wil GPS, de rest kan hem precies niet veel schelen. In dat geval is wifi en/of bluetooth echt overbodige luxe. Surfen en msn'en hoort voor mij sowieso niet thuis op een pda (heb msn en surfen getest toen pda via usb kabel aan de desktop pc hing). Alles letter per letter intikken via de stylus pen of via ocr woorden schrijven op zo'n klein schermpje... nee dank u.

R-evolution

Legacy Member
surfen en chatten gaat zeer goed , alleen verschilt dit heel erg van toestel tot toestek .

deze reply is trouwens op pda gemaakt .
en tom tom aparaten hebben nogal klein scherm .

TekkaBlade

Legacy Member
Surfen en chatten is iets wat we niet nodig hebben in de wagen :p

CobraX

Legacy Member
R-evolution™' zei:
maar thuis in de zetel wel :D lui als we zijn :p

Om eerlijk te zijn? Als jij 10 zinnen getypt hebt met je PDA dan heb ik er al 30 getypt met mijn wireless laptop :p. Ik blijf erbij: een PDA is niet praktisch om te chatten.

R-evolution™'

Legacy Member
CobraX zei:
Om eerlijk te zijn? Als jij 10 zinnen getypt hebt met je PDA dan heb ik er al 30 getypt met mijn wireless laptop :p. Ik blijf erbij: een PDA is niet praktisch om te chatten.

da wil ik wel eens zien dan .
Iemand die voor de eerste keer op een toetsebord typt die typy ook heel traag . ik typ nu sneller als gij met 1 vinger op u toetsebord kunt type , mede doordat de letters dichter bij1 staan .
Waarom ik pda neem en niet laptop ? Steek je laptop maar eens in je zak ;) .
Pda heb ik altijd bij in men zak , laptop is een heel gesleur . Ook als je snel ff e-mail wil binnehale moet je een minuut wachte eer dat laptop opgestart is en dan nog is 30 seconde voor afsluite .

CobraX

Legacy Member
R-evolution™' zei:
da wil ik wel eens zien dan .
Iemand die voor de eerste keer op een toetsebord typt die typy ook heel traag . ik typ nu sneller als gij met 1 vinger op u toetsebord kunt type , mede doordat de letters dichter bij1 staan .
Waarom ik pda neem en niet laptop ? Steek je laptop maar eens in je zak ;) .
Pda heb ik altijd bij in men zak , laptop is een heel gesleur . Ook als je snel ff e-mail wil binnehale moet je een minuut wachte eer dat laptop opgestart is en dan nog is 30 seconde voor afsluite .

Ik typ al jaren met 10 vingers mijn beste ;). Daar kan iemand die met een pennetje op een onscreen toetsenbord de toetsen met aantikken nooit tegenop.

Jij had het trouwens over chatten en surfen in de living. Als ik dan moet kiezen tussen een mini-schermpje met een onscreen toetsenbord of in de zetel zitten met mijn laptop op m'n schoot en een "kingsize" 15" scherm en een toetsenbord waar ik met 10 vingers op kan typen, dan weet ik het wel.

Maar de topicstarter wil dus eigenlijk enkel GPS, de rest is bijzaak als ik hem goed begrijp. Als hij dan al voor een PDA zou gaan dan heeft zo goed als niets aan Bluetooth en/of Wifi. In de auto zie ik hem immers niet surfen :) (Bluetooth zou nog gaan voor een Bluetooth gps muis, maar bij all-in-one PDAs is zoiets niet nodig).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan