Archief - goede graka?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sireentje

Legacy Member
Draai momenteel op mobo: asus P5Q-E en een cpu: E5200 op 4GB RAM.
Daar mijn graka de geest gegeven heeft zoek ik een nieuwe, of 2de hands.
Toepassingen die ik veel draai zijn o.a: videosoftware, audiotoepassingen, en de gekende andere spullen.
Voor een budget van max 200€, en rekening houdende dat een mogelijkheid tot installeren van waterblok mogelijk is op de graka, welke is dan heden ten dagen aanbevelenswaardig?

Pedroo

Legacy Member
Nvidia:
- GTX560 kost 170 euro (ALTERNATE - HARDWARE - Grafische kaarten - PCIe kaarten NVIDIA - GeForce GTX - ASUS ENGTX560 DC/2DI/1GD5)

- GTX560Ti (Twin Frozr kost 210 euro, absolute waar voor't geld)
(ALTERNATE - HARDWARE - Grafische kaarten - PCIe kaarten NVIDIA - GeForce GTX - MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC)

ATI:
- HD6870 kost 160 euro (ALTERNATE - HARDWARE - Grafische kaarten - PCIe kaarten ATI - Radeon HD6000 - XFX HD6870 Dual Fan (HD-687A-ZDFC))

- HD6950 (Kost 230 euro, maar zijn dan ook bangelijke kaarten) (ALTERNATE - HARDWARE - Grafische kaarten - PCIe kaarten ATI - Radeon HD6000 - SAPPHIRE HD 6950)

Maar als 'k u was zoeken naar een tweedehands vervangerke en wanneer de nieuwe generatie uitkomt uzelf een goei aankopen... Er staan er hier geregeld te koop op 't forum..
Als't enkel voor BF3 is, zou ge me deze kaarten het spel op goed moet kunnen spelen, weet alleen niet hoe CPU-intensief BF3 is ...

Hoeveel watt is u voeding en van welk merk? Van een goed merk (antec, corsair, ...) kom je met 500 watt ruimschoots toe..

MrBungle

Legacy Member
In de bios update van je mobo best eens kijken of er geen compabiliteitsproblemen zijn met ATI graka's. Een GTX 560 is eigenlijk het maximum voor zo'n systeem als het jouwe..
Hopelijk heb je ook een LCD monitor minimum 1680*1050 anders heeft een upgrade gewoon geen nut..

Pedroo

Legacy Member
MrBungle zei:
In de bios update van je mobo best eens kijken of er geen compabiliteitsproblemen zijn met ATI graka's. Een GTX 560 is eigenlijk het maximum voor zo'n systeem als het jouwe..
Hopelijk heb je ook een LCD monitor minimum 1680*1050 anders heeft een upgrade gewoon geen nut..

Wat zegde gy nu? :p gy kunt elk type graka op dat moederbord gebruiken, als het een pci-e aansluiting heeft.. Uiteraard zal de rest van het systeem zijn gpu bottlenecken, maar toch vind ik dit bijna verwaarloosbaar. Hij zal enorm veel verbetering hebben. Upgrade heeft wel nut, voor alsem bv binnen een jaar de rest upgrade. Ik heb ook heel m'n pc in stukken gekocht, kon da ni allemaal in ene keer kopen..
Gwn kaartje kopen, en in de toekomst eventueel verder upgraden wanneer nodig. Met een GTX560 komt ge nog wel even toe :)

MrBungle

Legacy Member
Denkte dak zever Pedroo...? Voor de zekerheid kijkt ie beter eerst eens of zijn mobo compatibel is met ATI graka's van de nieuwere generatie, ik kan hier een shortlink plaatsen met het bewijs, mr heb geen zin. En idd, meer dan een GTX 560 gaat bottlenecken

MrBungle

Legacy Member
Kopie uit BIOS update van een asus mobo :


Description

P5N-E SLI BIOS 1406
Fix it takes long time to show up on screen with certain AMD graphic card when booting up the system.


File Size

447,42 (KBytes)

2009.11.30 update

SXe

Legacy Member
Dan WERKT het wel nog. En daar kan AMD ook niet aan doen als de BIOS "slecht gemaakt" is.

Zo kan je wss 10214552 voorbeelden vinden met nVidia kaarten ook...

SpeedFreak.be

Legacy Member
Raar dat ik een p5N-E sli heb gehad icm met 3 amd grafische kaarten en nooit problemen heb gehad ... Ik moet wel zeggen dat het niet het meest stabiele mobo was dat ik gehad heb.

MrBungle

Legacy Member
Tja Johan, zal aan het merk of de reeks amd kaart gelegen hebben dan, want van het moment dat ik een Nvidia kocht en installeerde was het probleem opgelost. Je moet gewoon dikke pech hebben, dat had ik danook.

Heb nu een HD 6950; weliswaar bedoeld voor een ander systeem en even getest, en die werkt er dan weer wel op. (op die P5N-E SLI) :)

en idd, kutmobo, blij als ie weg zal zijn

SXe

Legacy Member
Zowel Johan als jij zeggen dat dat een slecht mobo is. Maar TOCH is het de schuld van AMD?

Hoe idioot...

SpeedFreak.be

Legacy Member
SXe zei:
Zowel Johan als jij zeggen dat dat een slecht mobo is. Maar TOCH is het de schuld van AMD?

Hoe idioot...

Dat zeg ik dus niet heb nog nooit problemen mee gehad, maar er waren gewoon een paar kleinere issues die ik met andere mobo's niet heb gehad. Btw ik geef AMD niet de schuld, maar een P5N_E sli is met bepaalde zaken gewoon erg kieskeurig er zijn bv tich posts te vinden van mensen waarbij bepaalde merken Ram geheugen niet werkt ik kan me dus goed voorstellen dat dit met bepaalde graka's van AMD ook het geval kan zijn. Let wel dit is niet de schuld van AMD, maar eerder van ASUS (meer bepaald dat type mobo).

Pedroo

Legacy Member
Heb zelf ook de P5N-E SLI gehad icm. vooral HD4890, ook een HD4870,... Was een zalig bordje vond ik :) IK zal chance gehad hebben...

-BVR-

Legacy Member
Heb ook een P5N-e sli, wat is daar mis mee? Nog nooit problemen mee gehad en ben al van ne p4 naar ne Q6600 gegaan, van 6800 naar 7950GT naar HD4850, verscheidene keren ram geheugen bijgestoken en/of vervangen en al verschillende keren in een nieuwe case geïnstalleerd of er moeten uithalen. Werkt nog altijd flawlessly na al die jaren (zal nu zo'n 5 jaar zijn)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan