Archief - Gigabitswitches

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BMF|Johan

Legacy Member
Hey,

Ik ben aan het overwegen om een kleine gigabitswitch te kopen. Via de pricewatch van tweakers.net heb ik gezien dat die prijzen binnen mijn budget beginnen te komen. Maar toch is er nog een vrij groot verschil in prijzen.

Bijvoorbeeld:

Edimax ES-5500P (5x 1000Mbps) € 43,96
(info op http://www.edimax.nl/html/english/products/ES-5x00P.htm )
Belkin F5D5141ea5 Gigabit Switch (5x 10/100/1000Mbps) € 66,11
(info op http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Merchant_Id=&Product_Id=193506 )

En ook voor de 8-poorts:
Edimax ES-5800P (8x 1000Mbps) € 60,96
(info op http://www.edimax.nl/html/english/products/ES-5x00P.htm )
Asus GigaX 1108 (8x 1000Mbps) € 81,71
(info op http://www.asus.com/products4.aspx?l1=4&l2=20&l3=90&model=67&modelmenu=1 )
Linksys SD2008 (8x 1000Mbps) € 109,-
(info op http://www.linksys.com/servlet/Sate...823003&pagename=Linksys/Common/VisitorWrapper )

Als ik die sites zo bekijk, kunnen ze allemaal wel hetzelfde, maar waar zit dan het prijsverschil? Ik weet dat voor netwerkkaarten bijvoorbeeld goedkope realtek-kaartjes niet zo interessant zijn omdat ze de cpu harder belasten, maar hoe zit dit bij switches?
Waarschijnlijk ga ik toch voor een 8-poortversie, tenzij jullie een goede reden hebben waarom 5 poorten beter zou zijn?

Iemand een suggestie voor een goed merk, of dingen waar ik op moet letten als ik zo'n gigabitswitch koop?

Lan

Legacy Member
Voor 80€ kan je al 8 poort vinden. Bekende merken in deze sector zijn:
- dlink
- linksys
- smc
...
Het prijsverschil zit hem vooral in marketing. Bijna al deze goedkope switches zitten op 16gbps bandbreedte.

Grutman

Legacy Member
Geen schrik hebben van die Edimax'en: werken perfect, zijn betrouwbare dingskes :p

Met DLink heb ik ook al heel goede ervaringen

BMF|Johan

Legacy Member
thanks!
Dus ik kan gaan voor het goedkoopste dat ik kan vinden, zonder da'k daar (normalerwijze) ne miskoop mee doe?

Grutman

Legacy Member
- tis toch maar ne switch, veel problemen kunt ge der niet bij hebben (routers daarentegen )

-mss dat de echt witte merken (niet de bovenstaande) wat aan snelheid en efficiëntie inboeten
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan