Archief - gezocht: tablet voor multimedia

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

V3ndetta

Legacy Member
Hallo,

Ik ben opzoek naar een degelijke tablet. Het is vooral bedoeld voor films op te kijken, maar ook voor muziek, browsing, games en ander tijdverdrijf. Mijn oog was gevallen op de Asus EEE pad Transformer. Deze heeft een betere schermresolutie dan een ipad, maar blijkt al wel weinig videoformaten af te spelen en bovendien hebben HD-films meestal een te hoge bitrate.
Ook een Sony S tablet leek mij handig, maar misschien zijn er nog anderen die beter geschikt zijn voor mijn doeleinden.

Hebben jullie andere voorstellen?

Simpeler

Legacy Member
Ik kan je niet echt helpen want heb er niet zoveel verstand van.. maar heb zelf een Archos tablet, en daar ben ik niet echt tevreden over. Ik zou die even overslaan dus..

kakature

Legacy Member
Voor een goeie tablet moet je al wat geld uitgeven vind ik. Je hebt die goedkopere instapmodellen van 200 Euro of die modellen die Aldi of zo verkoopt, maar dat is meestal brol.

Ik zou voor een iPad gaan, denk dat dat momenteel wel de beste tablet op de markt is, ook qua prijs/prestatie.

Heb ook al vaak met een Samsung Galaxy Tab gewerkt en dat is gewoon te vermijden. Zeer traag, lomp, slecht scherm. Geen idee hoe het zit met de Galaxy 10.1, ik vermoed dat dat wel al een stuk beter zal zijn (ik hoop het toch :p).

V3ndetta

Legacy Member
Een ipad is inderdaad denk ik wel geschikt om films op te kijken, aangezien er talloze apps zijn, waarmee je (bijna) alle videoformaten kan afspelen, maar misschien zijn er andere tablets die ook geschikt zijn en mss wat goedkoper zijn.

V3ndetta

Legacy Member
kakature zei:
Die Asus EEE pad Transformer kost toch meer dan een iPad? :p

Hangt er vanaf. Een ipad 16Gb kost inderdaad misschien 479 euro, maar een 32GB 579 euro en een 64Gb 679 euro. De transformer 32Gb kost 450 euro en met docking station 550 euro. Een ipad kan dus inderdaad goedkoper zijn dan een asus transformer, maar aangezien ik toch wel minstens 32Gb wil en misschien het docking station, zal een transformer toch voordeliger zijn.

Matey

Legacy Member
V3ndetta zei:
Hangt er vanaf. Een ipad 16Gb kost inderdaad misschien 479 euro, maar een 32GB 579 euro en een 64Gb 679 euro. De transformer 32Gb kost 450 euro en met docking station 550 euro. Een ipad kan dus inderdaad goedkoper zijn dan een asus transformer, maar aangezien ik toch wel minstens 32Gb wil en misschien het docking station, zal een transformer toch voordeliger zijn.

Ik heb een transformer (met keyboard) van 16 gig. Voordeel t.o.v. iPad is dat je perfect (micro)SD-kaarten en USB-stick kunt aansluiten. Wanneer je een tablet vooral voor multimedia wilt gebruiken, kan dit wel tellen. Je hoeft tevens uiteraard niet alles via iTunes importeren, vind ik ook een voordeel.

Enige echte nadeel vind ik het scherm. Binnen is dit scherm van uitstekende kwaliteit, maar wanneer je buiten de Eee pad wilt gebruiken valt dit dik tegen. We wonen in België en niet in een tropisch paradijs, dus dit valt wel nog mee.

Er zijn apps beschikbaar met welke je films perfect kunt afspelen.

Ik had ook getwijfeld tussen een iPad en TF. Ik heb een iPod touch en vind die wel zeer soepel werken maar ik vind het irritant om altijd met die fysieke 'knop' te werken. Bij Android tablets bevinden de 'knoppen' zich op het scherm.

Ga 'ns naar 'n winkel en test beide tablets en overweeg ook de praktische kant en niet enkel looks ;).

kakature

Legacy Member
V3ndetta zei:
Hangt er vanaf. Een ipad 16Gb kost inderdaad misschien 479 euro, maar een 32GB 579 euro en een 64Gb 679 euro. De transformer 32Gb kost 450 euro en met docking station 550 euro. Een ipad kan dus inderdaad goedkoper zijn dan een asus transformer, maar aangezien ik toch wel minstens 32Gb wil en misschien het docking station, zal een transformer toch voordeliger zijn.

My bad, had niet gezien dat het 32 GB was.

Maar inderdaad, ga anders eens naar de winkel (Saturn, MediaMarkt, etc) waar ze enkele tablets hebben waarmee je even kan spelen. Dat kan al veel doen.

MrKend54l

Legacy Member
Galaxy tab 10.1 werkt ook zeer soepel en vlot hoor.
Echt een goede tablet wel.

Matey

Legacy Member
MrKend54l zei:
Galaxy tab 10.1 werkt ook zeer soepel en vlot hoor.
Echt een goede tablet wel.

Idd, maar deze heeft minder 'aansluitingen' dan een TF zeker? Het feit dat de keyboard dock een USB-poort en SD-slot herbergt is een pluspunt van de TF.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan