Archief - G.E.I.L ddr ram geheugen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

the_vee

Legacy Member
Joo ik bezit momenteel

P4 3.0Ghz
2x 512mb ddr 400 Elixir, timings: 3-3-3-8
ASUS AX850XT PE
200gig Seagate Barracuda

ik zou overschakelen naar G.E.I.L. 2048 (2 x 1024) Ddr 400 Dual Channel Kit:

184pin, Non-ECC, Un-buffered, high performance DDR memory modules.

GeIL 5ns 32x8 & 64x8 Density DDR Chip.

6 Layers Ultra Low Noises Shielded PCB.

Optimized SPD for Dual Channel DDR motherboards.

Blue Aluminum Heat Spreader.

Lifetime Warranty .

CAS 2.5 - 8 - 4 - 4

2.55V-2.95V


Gaat dit veel prestatiewinst opleveren? In games wel te verstaan.

Want van die specs en timings heb ik niet al te veel verstand, daarom graag jullie mening

Ps: gaan bekende mobo producenten mobo's blijven maken die zowel ddr als ddrII ondersteunen? ik spreek over nog een jaar

Greetz!!

neomitochondria

Legacy Member
nee ik denk niet dat het echt veel prestatie winst zal opleveren, denk dat die geheugentjes wel redelijk goed overklokken, aangezien er heat spreaders opzitten.

Davion

Legacy Member
Het feit dat ge 1 Gb meer hebt is goed, merken zul je echter alleen in games a la BF2.

presser

Legacy Member
Prestatiewinst ga je niet ondervinden, wel gaat alles vlotter verlopen.

Qua overclocken: deze latjes gaan alleszins verder dan mijn moederbord toelaat (220 MHz). Ik denk dat je wel aan 3.4 GHz kan geraken.

n0sTRa

Legacy Member
neomitochondria zei:
denk dat die geheugentjes wel redelijk goed overklokken, aangezien er heat spreaders opzitten.

Is al bewezen dat dit in de meestal niet veel uitmaakt. Het is trouwens value ram dus veel oc potentieel zit er niet in.

snake5555

Legacy Member
the_vee zei:
CAS 2.5 - 8 - 4 - 4

kga je moeten telleurstelen in die cas 2.5.heb net hetzelfde setje ook 2*1gig en dacht ook dta het 2.5 was maar als puntke bij paaltke komt was het maar 3
op website van geil staat ook dat 2gig aan cas 3 is

Havoc

Legacy Member
snake5555 zei:
kga je moeten telleurstelen in die cas 2.5.heb net hetzelfde setje ook 2*1gig en dacht ook dta het 2.5 was maar als puntke bij paaltke komt was het maar 3
op website van geil staat ook dat 2gig aan cas 3 is

Klopt, zelfde voorgehad. Ze draaien hier daarentegen wel zonder problemen aan cas 2.5 als ik het zelf manueel instel :)

snake5555

Legacy Member
ik krijg problemen als ik ze instel op 2.5 met dit systeem en niets anders veranderd
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan