Archief - Gaming PC - Enige tips

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Molletje

Legacy Member
Hey, hebben jullie enige tips op deze samenstelling?




Grafische kaart (PCIe) ASUS ENGTX580 DCII/2DIS
Processor Intel® Core™ i7-2600K
Processor koeler Scythe Mugen 3 SCMG-3000
Voeding Antec High Current Gamer HCG-750
Behuizing Antec Eleven Hundred
Moederbord GIGABYTE GA-Z68A-D3H-B3
Geheugen Corsair DIMM 16 GB DDR3-1333 Quad-Kit
Harddisk (SSD) OCZ RVDHY-FH-1T

Of kijk hier *(updated): http://www.alternate.be/html/tu.html?sc=1989351619

Dus, enige opmerkingen?

Ik ben ook op zoek naar fans die ik in de case kan steken, zo veel mogelijk.
Enig idee?

Sonina

Legacy Member
Wat is je doel? Enkel gaming? En je budget?

Lees de andere topics anders gewoon even door. Dan kan je over een half uur met een heel aangepaste setup nog eens terug komen. :)

Andere cpu, andere SSD, ander geheugen,...

Molletje

Legacy Member
Sonina zei:
Wat is je doel? Enkel gaming? En je budget?

Lees de andere topics anders gewoon even door. Dan kan je over een half uur met een heel aangepaste setup nog eens terug komen. :)

Andere cpu, andere SSD, ander geheugen,...

Je wilt dat ik dit allemaal verander?

Sonina

Legacy Member
Moet voor mij niet, maar je komt om advies vragen voor een gaming pc?

Als je alle andere topics er op naleest met dezelfde titel hebben die bv. allemaal een I5 2500K. Waarom neem jij dan een I7?

phate_13

Legacy Member
Zoals hierboven reeds gevraagd? Is het doel enkel gaming? Immers zoja: Dan is een I7 weggegooid geld. In games biedt deze immers geen meerwaarde over een I5.

Daarnaast, inderdaad:
- Ik zou een andere ssd nemen. Een Samsung 830 of Crucial M4 is toch wat betrouwbaarder. In de praktijk even performant.
- Voeding is zware overkill. Goed dat je er in investeert, dat is belangrijk, maar met 650Watt heb je al genoeg marge zelfs. (Verbruik ligt zo rond de 450-500Wat.)
- Waarom zo'n raid opstelling?
- GPU: Waarom de GTX560Ti opstelling? Het is niet echt zo'n goede moment om een nieuwe high-end GPU opstelling te steken met de nieuwe HD7xxx kaartjes die er bijna zijn. (Alsook is een HD6870 CF opstelling 100 euro goedkoper en weinig trager.)

@mdgf : Is dat niet een beetje overdreven die uitspraak? :)

verreckie

Legacy Member
Een i7 geeft geen meerwaarde tegenover een i5 in een game pc. Met een i5-2500k zit je goed.
Die voeding kan een heel stuk minder. Een degelijke 650W voeding is ruim voldoende voor een GTX560ti SLI opstelling. Denk aan een XFX XXX/ Core - Corsair TX650v2

Geheugen kan ook iets goedkoper.

mdgf

Legacy Member
@mdgf : Is dat niet een beetje overdreven die uitspraak?
Goh, de case kan blijven natuurlijk, maar voor de rest? Het geheugen is te duur, de ssd kan beter, de cpu wordt een i5, de mugen 3 ben ik geen fan van (te luid), maar qua koeling is die wel superb natuurlijk. 2x560ti heb je zelf al besproken, mobo kan goedkoper voor quasi exact hetzelfde (Z68-G45), PSU véél goedkoper (en gezien de prijs: ook beter (niet veel wel te verstaan, maar de hcp's zie ik als een trapje lager dan Corsair AX en consoorten, is ook niet full modular)). RAID0 is in mijn ogen belachelijk als normale gebruiker.

Dus neen, ik zou zeggen van niet :).

Uiteraard heb ik het over een game pc. Maar gezien post #3 zal dat wel zo zijn.

Molletje

Legacy Member
Naast gamen word er ook gewerkt, uiteraard.
Er draait constant een Webserver met sql server, een IDE en ook vaak meerdere virtuele machines.

Ik ga NIET wachten op onderdelen, slecht moment? Pech, PC is stuk en moet ASAP een nieuwe hebben.

Waarom GPU opstelling? Aangeraden door Tweakers.
Qua harde schijf zat ik er inderdaad dik naast, ik had geen idee dat er snelle, goedkope SSDs van 1GB zijn.

Qua voeding weet ik niet veel, ik wou graag een paar fans en heb geen idee wat die zoal verbruiken.

phate_13

Legacy Member
Met VM's kan een I7 zijn nut wel hebben. Met meerdere virtuele machines, dan zou ik overigens opteren voor 16GB ram. De huidige prijzen staan zo laag, en voor wat VM's kan dat zeker geen kwaad.

Qua GPU's zou ik overwegen nu 1 HD6870 te kopen, en dan bij het uitkomen van de HD7xxx kaartjes te bekijken of je deze vervangt oftewel een 2de steekt. Is een stuk interessanter dan nu 2 kaarten steken.

Hoe bedoel je precies met je voorlaatste zin?

Fans verbruiken niet veel hoor.

Molletje

Legacy Member
phate_13 zei:
Met VM's kan een I7 zijn nut wel hebben. Met meerdere virtuele machines, dan zou ik overigens opteren voor 16GB ram. De huidige prijzen staan zo laag, en voor wat VM's kan dat zeker geen kwaad.

Qua GPU's zou ik overwegen nu 1 HD6870 te kopen, en dan bij het uitkomen van de HD7xxx kaartjes te bekijken of je deze vervangt oftewel een 2de steekt. Is een stuk interessanter dan nu 2 kaarten steken.

Hoe bedoel je precies met je voorlaatste zin?

Fans verbruiken niet veel hoor.

Ik vind een computer altijd behoorlijk warm worden, en van die gekleurde fans zijn toch best graaf :3

Momenteel heb ik een 580 GTX ipv een 560 GTX SLI.
Ik denk niet dat SLI het waard is voor het moment, ik kan later ook een 580 GTX bijsteken? (Kan iemand dit aub dubel checken?)

Van ati ken ik niet veel, altijd een nvidia man geweest.

phate_13

Legacy Member
Blijf dan zeker bij je GTX580 ja!

Al zou ik zeker geen GTX580 bijsteken. Dat verbruikt belachelijk veel. Dan gaat je pc ook het geluid van een opstijgend vliegtuig nabootsen. ;)
Als je persé meer kracht zou nodig hebben, wacht dan eerder op de HD7970 en zet er zo 2 in crossfire als geld geen issue is. Maar dat is gewoon belachelijk overpowered.

Enkel voor een eyefinity opstelling zou dat echt nuttig zijn.

phate_13

Legacy Member
Zie mijn edit. :)

Ik zou dat zeker niet doen. Dat verbruikt zo'n 800Watt. Dat is echt belachelijk veel. Een HD7970 crossfire setup, welke zo'n 30% performanter zou moeten zijn dan een GTX580 SLI opstelling, zou zo'n 600Watt moeten gebruiken.

Molletje

Legacy Member
phate_13 zei:
Zie mijn edit. :)

Ik zou dat zeker niet doen. Dat verbruikt zo'n 800Watt. Dat is echt belachelijk veel. Een HD7970 crossfire setup, welke zo'n 30% performanter zou moeten zijn dan een GTX580 SLI opstelling, zou zo'n 600Watt moeten gebruiken.

Zoals ik het nu zie wil ik graag een PC waar ik later een CPU upgrade kan doen, de rest zal wel meekunnen.

Die 800watt en 600watt, gaat dat alleen over de GPU's?
Heb namenlijk 750Watt in de huidige config.

phate_13

Legacy Member
En tja, cpu upgrade, tegen dat een cpu upgrade weer de moeite is, moet je wellicht toch ook weer een nieuw moederbord aanschaffen.

Dat gaat over het volledige systeem.

Molletje

Legacy Member
phate_13 zei:
En tja, cpu upgrade, tegen dat een cpu upgrade weer de moeite is, moet je wellicht toch ook weer een nieuw moederbord aanschaffen.

Dat gaat over het volledige systeem.

Dus, het is mogelijk om later bv een duo HD7970 te steken?
Zonder een andere aanpassing?

phate_13

Legacy Member
Met bovenstaande voeding is dat mogelijk ja. Al zie ik daar niet direct het nut van in. Zeker als je nu reeds een GTX580 hebt, dan zou ik ook op zijn minst wachten tot de nieuwe Nvidia kaarten die uitkomen voordat je hier iets aan veranderd.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan