Archief - Gaming PC, beperkt budget

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

zodiiac

Legacy Member
Hallo,
Ik ben van plan een nieuwe pc aan te schaffen omdat mijn oude pc de laatste games niet meer vlot speelt.
Ik heb één samengesteld op alternate.be en zou graag jullie mening horen hierover. Ik beschik over een budget rond de €1000 dus dit is wat ik ervan gemaakt heb:

CPUs Koelers
Scythe Mugen 3 SCMG-3000
€39.99

Grafische kaarten NVIDIA GeForce GTX
MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC
€209.90

CPUs Socket 1155
Intel® Core™ i5-2500K
€197.90

Voedingen tot 600 Watt
OCZ ModXStream Pro 600W
€64.90

Behuizingen Midi Tower
Zalman Z9 Plus ATX
€54.90

DVD-reWriters Serial-ATA
ASUS DRW-24B3ST
€24.99

Moederborden Socket 1155
MSI P67A-GD65 (B3)
€134.90

Harddisks 3,5 inch SATA
Western Digital Caviar SE16
€129.90

Geheugen DDR3-1333
GeIL 8 GB DDR3-1333 Kit
€42.99

Windows 7 Home
€179.90

Prijs: €1065.27

Laat maar iets weten of ik iets beter kan doen. Ik ben geen PRO in pc's samenstellen, maar weet er wel een beetje van.

Infect3d

Legacy Member
Maak van die 8GB Geil geheugen maar 4GB Kingston valueRAM 1333MHz van, is meer dan genoeg voor games en dagelijks gebruik.
En i.p.v. die GTX560 een 6950 2GB.(om veiliger te zijn voor de toekomst)

phate_13

Legacy Member
Met een hoger budget en de lage geheugenprijzen kun je even goed 8GB nemen. Maar kun je de prijzen eens bij de individuele onderdelen zetten? :)

Mr.Hankey

Legacy Member
Ziet er allemaal goed uit
Zou persoonlijk wel een andere case nemen...
Bv. Antec 300 of een cooler master om in uw prijsklasse te blijven ;)

Xylan

Legacy Member
Infect3d zei:
Maak van die 8GB Geil geheugen maar 4GB Kingston valueRAM 1333MHz van, is meer dan genoeg voor games en dagelijks gebruik.
En i.p.v. die GTX560 een 6950 2GB.(om veiliger te zijn voor de toekomst)

Waarom zou die GTX560 beter zijn voor in de toekomst dan de 6950 2GB?

Ben zelf van plan pc samen te stellen, maar door kennis die nogal vrij veel weet van hardware zei hij dat de GTX560 beter is.

MaximumOfBass

Legacy Member
Illani zei:
Waarom zou die GTX560 beter zijn voor in de toekomst dan de 6950 2GB?

Ben zelf van plan pc samen te stellen, maar door kennis die nogal vrij veel weet van hardware zei hij dat de GTX560 beter is.

verbeter me als ik verkeerd ben maar volgens mij heeft de 6950 meer Vram en is hij daardoor beter voor de toekomst.

Musk

Legacy Member
Onderandere,


Ook als je later Crosssfire/SLI wil gaan zal de 6950 de 560Ti wegblazen.

zodiiac

Legacy Member
Mr.Hankey zei:
Ziet er allemaal goed uit
Zou persoonlijk wel een andere case nemen...
Bv. Antec 300 of een cooler master om in uw prijsklasse te blijven ;)

Deze case is ongeveer even duur en heeft minder voorgeïnstalleerde koelers (Zalman heeft er 4x 120mm en de Antec 1x 120mm en 1x 140mm)
Hierdoor dacht ik voor de Zalman te gaan...

Lan

Legacy Member
In een gebalanceerde gaming pc is de prijs van de videokaart ongeveer gelijk aan de som van de cpu+mobo. In uw geval is dit helemaal niet zo. Je hebt een top cpu met een middelmatige gpu. Een cpu van 120 € met een videokaart van 250 € wint het makkelijk van jouw config in gaming.

Je vindt al treffelijke moederborden rond de 100 € en de cpu kan ook wat minder.

Een 6950 met 2GB ram is beter en stukken sneller. Bovendien zoals al gezegd werkt xfire (2 kaarten samen) bij ATI beter dan SLI bij nVidia.

zodiiac

Legacy Member
Lan zei:
In een gebalanceerde gaming pc is de prijs van de videokaart ongeveer gelijk aan de som van de cpu+mobo. In uw geval is dit helemaal niet zo. Je hebt een top cpu met een middelmatige gpu. Een cpu van 120 € met een videokaart van 250 € wint het makkelijk van jouw config in gaming.

Je vindt al treffelijke moederborden rond de 100 € en de cpu kan ook wat minder.

Een 6950 met 2GB ram is beter en stukken sneller. Bovendien zoals al gezegd werkt xfire (2 kaarten samen) bij ATI beter dan SLI bij nVidia.



Ik heb alles eens herbekeken en zou nu gaan voor:

Grafische kaarten ATI Radeon HD6000
XFX HD6950 Dual Fan
€274

CPUs Socket AM3
AMD Phenom II X4 955
€104,90

Moederborden Socket AM3
ASRock 870 EXTREME3 R2.0
€76,90

Geheugen DDR3-1333
Kingston ValueRAM 4 GB DDR3-1333
€20,99

Zou dit beter zijn? Ik heb ook de OEM windows 7 genomen en kom nu op een totaal van €891,37

phate_13

Legacy Member
Als het budget toch 1000 euro is, dan zou ik toch eerder voor een i5 gaan in combinatie met de HD6950 hoor. :)

phate_13

Legacy Member
Dat kost geld, maar belachelijk veel. Dat is gewoon een paar stappen overlopen, kan het kleinste kind. :) Dus beter zelf doen.

Twinturbo

Legacy Member
Aangezien er assemblage en configuratie bijzit, lijkt het mij logisch dat als je er W7 bijkoopt dat ze dit ook installeren. Maar zelfs dan, het kleinste kind kan het installeren...

GoofyStoefy

Legacy Member
zodiiac zei:
wordt die W7 dan ook onmiddelijk geïnstalleerd vooraleer ik hem thuis krijg?

Bij deze staat het er in de kleine lettertjes bij dat software (indien aangekocht) ook mee word geïnstalleerd , is ook reeds in de prijs inbegrepen. Voor de rest is het een heel goede config.

Lan

Legacy Member
Ik zie geen enkele reden waarom je geen i5 kan nemen in een budget van 1000 €, inclusief de windows. Op sommige webshops misschien nipt maar doenbaar.
Een X4 955 is ook prima trouwens, niet zo snel maar wel zeer correcte prijs/kwaliteit en imho prima te combineren met een 6950

FlameDB

Legacy Member
als je met hetzelfde budget voor sandybridge kunt gaan niet twijfelen he... 2500k maakt korte metten met een x4 955, zowel niet-oc'ed als oc'ed.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan