Archief - Gaming-pc afbouwen: opinies?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

doldrums

Legacy Member
Gegroet forumvolk

Ik zit met een (toen toch) redelijk dure gaming-pc van even geleden die ik eigenlijk wil afbouwen omdat ik hem (veel) stiller en, misschien, compacter wil, en ik ook niet zoveel meer game.

Asus striker formula II
2x Nvidia 285GTX
4 Gig ram
Antec P180
Scythe Mugen II -- supere koeler, maar tikkeltje versleten. Doet zijn werk niet echt meer.
Intel Q9450
Een stuk of 4 HD's en 1 SSD.
1k watt voeding van hoge kwaliteit.

De bedoeling is dat ik er eigenlijk nauwelijks kosten aan doe, maar dat hij toch nog in staat is deze generatie games relatief goed te kunnen draaien (bf3, skyrim).

Hoe ik het zie:
1 x 285GTX verkopen en met dat geld gloednieuwe, stille ventilatoren (nu staan alle fans op laag, eentje af en ik vind hem nog veel te luid) en een nieuwe mid-end CPU-koeler kopen.

Iemand die dit anders ziet of een beter idee heeft? Andere opties om hem stiller te maken? Misschien twee of drie van die oude harde schijven vervangen door één enkele?

Dank!

phate_13

Legacy Member
Ik denk dat de beste keuze misschien nog gewoon is om het volledige systeem te verkopen en voor nieuwe en/of 2de hands onderdelen te kijken in de plaats.

Een µATX case + moederbord nemen. En een I5 2500K + HD6870.

Voor je case + voeding kun je sowieso al een mooi prijsje krijgen normaal, waardoor je als je enkel naar die onderdelen kijkt, wellicht zelfs al "winst" zou maken omdat je met een lager gewatteerde voeding en goedkopere case ook toekomt.

doldrums

Legacy Member
Aha, super man. :D

(Wat denk je dat ik voor dat boeltje nog krijg? Een euro of 350, 400?)

case: 30 euro (tikkeltje beschadigd)
2x 285gtx: 130 euro
voeding: 80 euro
moederbord: 50 euro
processor: 40 euro
Geheugen...

phate_13

Legacy Member
Voor de case zou je toch meer moeten krijgen dan 30 euro hoor... Is toch een case die bij mijn weten zo'n 120 euro heeft gekost nieuw? Ik zou die niet weg doen onder de 60 euro precies. Ook je processor is zeker een stuk meer waard. Dat is één van de snelste modellen beschikbaar voor het s775 platform, er zijn genoeg mensen die zo'n platform nog een deftige boost willen geven. Ik denk dat je daar zelfs zo'n 100 euro voor moet kunnen krijgen. Ik zou echter zeggen : Ga eens kijken op het "Prijsschatting" forum. ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan