Archief - Gaming headset (de zoveelste)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MrKrusty

Legacy Member
Ik ben dus opzoek naar een nieuwe gaming headset, ik heb wat rondgekeken op het forum en zag dat er nergens iets stond over de Turtle Beach headsets.
Dus ik vraag me af of deze headsets goed zijn, ik spreek voornamelijk over de Ear Force Z2 en de Ear Force Z6a.
De headsets moeten vooral op game gericht zijn, ik ga deze in principe niet gebruiken om muziek te beluisteren, maar het kan geen kwaad dat de muziek goed klinkt :p.

Wat raden jullie me aan?

Budget: max. € 100

Alvast bedankt!

Syphon007

Legacy Member
Heb de Corsair 1500 die is namelijk super, vandaag gekocht maar omdat nu juist de Logitech g930 binnengekomen is mag ik deze ruilen en ga ik eens voor draadloos.
Groeten

HansP

Legacy Member
kheb de corsair HS1 , zeer comfortabel door de stoffen oorpads ( vervangbaar ) en zeer goede mic zeggen ze me :)

dawnzolino

Legacy Member
Ik persoonlijk zou wegblijven van logitec prullen als het aankomt op audio.
Als het voor games is kan je gaan:

Steelseries
  • 5H V2 (uitstekend! voor games, niet voor muziek)
  • 7H (same)
  • Siberia V2 (uitstekend voor games en muziek)
Corsair
  • HS1
  • Vengeance 1300
  • Vengeance 1500
Sennheiser
  • PC350 (iets duurder maar beter kan bijna niet voor die prijs)
  • PC360 (same)

Een heel arsenaal aan merken en headsets

Er zitten er nog enkele goede bij razer maar ikzelf hecht nogal veel belang aan audio in games en muziek en blijf toch liever weg van die overpriced razer prullen ;)

Ik bezit zelf de steelseries siberia en dit is al mijn tweede exemplaar op 6-7jaar. nog nooit zo content geweest van een headset als deze. games klinken er ongelooflijk goed op en muziek zit ook dik in orde!

Waar ik ook nogal op let is het comfort van de headset. op een koude winterdag kan ik toch ettelijke uurtjes voor de pc zitten tot s'avonds/snachts en dan nog doet de headset geen pijn aan de oren.

Als het wat meer mag kosten zou ik zeker voor de sennheiser pc350 gaan .. meerdere reviews wordt hij erg hoog gewaardeerd qua bouwkwaliteit en geluidskwaliteit. is een uitstekende gamingheadset dat ook enorm goed klinkt als er muziek wordt opgezet.

Als je graag in je prijsklasse van 100€ wil blijven raad ik je de siberia aan. anders ga voor de sennheiser.

phate_13

Legacy Member
De siberia is toch niet denderd te noemen qua geluidskwaliteit voor muziek hoor. Wel zeer comfortabel en ideaal voor games. Maar als ik het ga vergelijken met niet game headsets (met gewone headphones dus, van dezelfde prijsklasse ed.), dan merk ik toch zeer snel dat deze niet even goed mee kan. :)

dawnzolino

Legacy Member
phate_13 zei:
De siberia is toch niet denderd te noemen qua geluidskwaliteit voor muziek hoor. Wel zeer comfortabel en ideaal voor games. Maar als ik het ga vergelijken met niet game headsets (met gewone headphones dus, van dezelfde prijsklasse ed.), dan merk ik toch zeer snel dat deze niet even goed mee kan. :)

tuurlijk, maar is toch superieur aan vergelijkbare gameheadsets qua muziekkwaliteit ;)
moest ik nu upgraden ga ik voor de sennheiser PC350/360 maar die kost wel meer dan 100€

Syphon007

Legacy Member
Heb nu van vandaag de logitech G930 en moet zeggen ben er heel tevreden van, prullen zou ik het niet noemen, en het draadloze vind ikzelf een groot pluspunt. Had hiervoor een Corsair 1500 en geluidverschil is er zeker geen verschil.
Wel vindt ik de Corsair sterker en kwaliteit meer gebouwd.
Groeten

dawnzolino

Legacy Member
Syphon007 zei:
Heb nu van vandaag de logitech G930 en moet zeggen ben er heel tevreden van, prullen zou ik het niet noemen, en het draadloze vind ikzelf een groot pluspunt. Had hiervoor een Corsair 1500 en geluidverschil is er zeker geen verschil.
Wel vindt ik de Corsair sterker en kwaliteit meer gebouwd.
Groeten

welke audiokaart heb je?

Syphon007

Legacy Member
Ik gebruik de onboard soundcard maar logitech gaan via usb zo heb ik de andere vrij voor gewone luidsprekers. Maar de sound met de logitech is echt zeer goed geen verschil met de corsair. En het draadloze werkt perfect en gaan 10uur mee zonder opladen. En je hebt sneltoetsen op de headset zelf. Zou het verschil tussen onboard en soundcard no zo groot zijn? dacht dat deze tegenwoordig onboad al zo goed waren?
Groeten

dawnzolino

Legacy Member
onboard en (deftige) soundcard hoor je toch wel verschil op zowieso

phate_13

Legacy Member
Meh, I have to disagree.
Zonder deftige audio-apparatuur om er op aan te sluiten zal je het verschil niet horen. Hedendaagse(!) onboard geluidskaarten zijn zeer deftig!

Johnson2004

Legacy Member
Wat kost de G930 eigenlijk in de winkel (bv Mediamarkt)?

Mijn broer heeft voor mijn kerst mij een F540 aangeschaft maar deze is eigenlijk meer bedoeld voor PS3 en XBOX, aansluiten op PC gaat wel maar ik vind de gebruiksvriendelijkheid niet zo goed, en soms werkt ofwel de Mic of de audio niet (mede omdat deze niet bedoeld is voor PC)

Iemand enig idee?

Iemand enig idee, ik zou dat graag weten voor ik morgen vertrek

Niet dat ik daar sta en hij is mij veel te duur

Mee

Legacy Member
Ik heb mij vorige week een Tritton PC510 aangeschaft en ben daar voorlopig heel content van. Goede geluidskwaliteit en comfort, hoewel hij - doordat hij niet de lichtste is - na een tijdje bovenaan toch begint door te wegen. Maar dat kan de gewoonte zijn, ik ben het niet gewoon om een headset te dragen.

Gurt11

Legacy Member
Ik kan alleen maar positief spreken over mijn Razer Carcharias ^^ als je daarover evt. iets wil weten...

El Shampo

Legacy Member
Ik heb de corsair 1500 en ben heeeeel tevreden, geluidskwaliteit is fantastisch.

Hiervoor had ik de corsair hs1a en ik moet zeggen dat ik daar ook geen klachten over had.

Beiden zijn zeer comfortabel.

Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

HansP

Legacy Member
idem , die stoffen earpads ARE SO FLUFFEEEEH
lekker warm in de koude wintermaanden :D

Syphon007

Legacy Member
Ja wel en ik heb weel last van stoffen earpads, blijkbaar gevoelige huid en bij mij jeukt het.
Al zet ik ze dan af dan blijf ik eerste half uur nog voelen dat ik deze ophad, (was ook de corsair 1500) maar dit ligt dan ook puur aan mijzelf want is een pracht headset maar wou een voor draadloze gaan, bij fnac mediamarkt saturn verkopen ze de G930 niet alleen maar in pc winkels bv Tones, wallabie, Forcom (nog 1 in stock in Gent) enz maar overal uitverkocht en leverbaar vanaf eind januari terug. Prijs goedkoopste tones 129euro.
Groeten
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan