Archief - Gaming Desktop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Papam

Legacy Member
Hallo, nu mijn pc wat verouderd raakt, ben ik op zoek naar een nieuwe gaming desktop. Ik heb hem zelf samengesteld maar weet niet goed of alle onderdelen wel goed zijn. Daarom vraag ik maar eens aan jullie wat je er van vindt of hoe jij het anders zou doen. De huidige prijs bedraagt €1003 maar kan nog maximum tot ongeveer 1250 verhoogd worden:ALTERNATE

:cool:

TrsH

Legacy Member
Azerty

dit, enkel nog een dvd brander of als je die echt nodig hebt een BR bij steken, zit onder uw 1000€ en is een monster pctje

heb er 8 gig ram bij gestoken omdat de prijzen toch zo laag staan voor ram en het leuker te zeggen is dat je 8 gg zitten hebt in plaats van 4 gig, maar dit heb je eigenlijk totaal niet nodig.
later kan je hier een 2de 6950 bij steken als dit nodig wordt dus pc is nog eens future proof ook.

phate_13

Legacy Member
Kort: I7 is overkill. Veel te duur moederbord, veel te duur geheugen. Belachelijk goedkope case voor zo'n systeem.

Hetgene dat TrsH aanraadt is vele malen beter. Het enige waar ik nog aan twijfel is het moederbord. Dat is een zeer goed exemplaar maar voor het zelfde geld heb je ook een Z68 moederbord met bijna even veel functies.

TrsH

Legacy Member
phate_13 zei:
Kort: I7 is overkill. Veel te duur moederbord, veel te duur geheugen. Belachelijk goedkope case voor zo'n systeem.

Hetgene dat TrsH aanraadt is vele malen beter. Het enige waar ik nog aan twijfel is het moederbord. Dat is een zeer goed exemplaar maar voor het zelfde geld heb je ook een Z68 moederbord met bijna even veel functies.


z68 heeft geen enkele meerwaarde behalve dan SSD caching, en aangezien TS zelf geen SSD in zijn setup gestoken heeft betwijfel ik of hij deze zal gebruiken.

phate_13

Legacy Member
Dat kan handig zijn in het geval van een probleem met de grafische kaart.

Belangrijkste reden: Waarom zou je het niet doen indien het 0 euro meer kost? =)

TrsH

Legacy Member
phate_13 zei:
Dat kan handig zijn in het geval van een probleem met de grafische kaart.

Belangrijkste reden: Waarom zou je het niet doen indien het 0 euro meer kost? =)

Mobo dat jij erop gezet had kost 70 pleuro meer


Sent from my HTC Wildfire S A510e using Tapatalk

phate_13

Legacy Member
Ik heb in deze topic nog altijd geen specifiek moederbord aangeraden, hoe kan het dan nu al 70 euro meer kosten? Bekijk rustig de topic voordat je reageert...

TrsH

Legacy Member
phate_13 zei:
Ik heb in deze topic nog altijd geen specifiek moederbord aangeraden, hoe kan het dan nu al 70 euro meer kosten? Bekijk rustig de topic voordat je reageert...


sorry ik verwarde jou met topicstarter, was niet goed te zien op mijn smartphone, de zon zat verkeerd :P

phate_13

Legacy Member
Geen probleem, maar dus even kort, voor hetzelfde budget kun je oftewel een P67 moederbord hebben of een Z68:

Intel Quick Sync
Gebruik maken van onboard GPU
SRT (SSD caching)

Oftewel

Een extra pci-e 16x slot (aan 4x snelheid)

Ik geloof dat dat de belangrijkste verschillen zijn?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan