Archief - Gaming (desktop) pc van rond de 1200 euro

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FUNcandykilla

Legacy Member
Hey, ik zou graag een nieuwe gaming pc kopen voor kerst, mag rond de 1200 euro kosten en heb zelf al iets samengesteld, of dit nu goed is of niet dat weet ik niet:help:.

CPUs Koelers
Cooler Master Hyper212 Evo
775, AM2+, 1366, 1156, AM3, 1155, AM3+, FM1, 09 - 31 dB(A), 42,3 - 112,6 m³/h € 29,99*

Grafische kaarten nVidia PCIe
EVGA GeForce GTX 580 DS SC
NVIDIA GeForce GTX 580, 1536 MB, 384 Bit, PCIe x16 v2.0
€ 519,-*

Software System Builder Besturingssystemen
Microsoft Windows 7 Home Premium 64-Bit
€ 99,90*

CPUs Socket AM3+
AMD FX-4100
4x 3600 MHz, 2x 2048 kB, 8192 kB, Zambezi
109,90*

• Boxed Koeler (ATX Layout, PWM) 1
Voedingen meer dan 600 Watt
XFX PRO850W Core Edition
850 Watt, ATX 2.03, EPS, ATX12V 2.3, 11
€ 104,90*

Behuizingen Midi Tower
Sharkoon T5
5x 5,25" extern, 5x 3,5" intern, ATX
€ 39,99*

• Koeler 120mm 120 mm1
• Laufwerksrahmen 2,5"-Laufwerk op 3,5"-Schacht 1
• 3,5"-Floppy op 5,25"-Schacht 1

Behuizingen Koelers
Scythe Ultra Kaze 3000
120x120x38 mm, 227 m³/h, 45,9 dB(A), tot 3000 rpm
€ 8,99*

Moederborden Socket AM3+
ASRock 990FX Extreme3
AMD 990FX, ATX, 3x PCIe 2.0 x16, SLI, CrossFire, AM3+
€ 104,90*

• AMD SB850 Southbridge maximaal 6 apparaten, RAID 0, 1, 5, 0+1, 600 MB/s1
• USB 2.0 Controller 60 MB/s, USB 2.0, maximaal 127 apparaten1
• USB 3.0 Controller 600 MB/s, USB 3.0, maximaal 127 apparaten1
• Realtek ALC892 4 x Line-out, 1 x Optisch-Uit, Realtek ALC8921
• Broadcom BCM57781 1 x RJ-45, 10/100/1000 Mbps1

Harddisks 3,5 inch SATA
Samsung HD103SJ
€ 129,90*

Geheugen DDR3-1866
GeIL 8 GB DDR3-1866 Kit
8192 MB, CL10 10-10-32, 2 stuk(s), PC3 14900
€ 64,90*

DVD-drives Serial-ATA
LG DH-18NS
18 / 52 speed, 5 speed, Serial ATA/150
€ 13,99*

Subtotaal:€ 1.226,36*
ik weet niet of dit goed is of niet^^

phate_13

Legacy Member
Zeer ongebalanceerd. Neem een deftige cpu, zoals de I5 2500K en een GPU die zijn geld waard is, zoals de HD6950. Ook te duur geheugen, te goedkope case. Te zware voeding.

Matey

Legacy Member
Voor die prijs kun je er normaal ook wel een SSD bijvoegen. Kijk even naar andere threads, daar wordt uitgelegd wat het voordeel van zo'n SSD is.

FUNcandykilla

Legacy Member
ok dr zit nu een Club 3D CGAX-68748X2(AMD Radeon HD6870 X2), Cooler Master CM690II Advanced, ASUS SABERTOOTH P67, i7-2600k, OCZ AGT3-25SAT3-60G, Corsair 8 GB DDR3-1333 Kit, Corsair CMPSU-700GS in is dit een betere keuze ?ALTERNATE - BUILDERS
is dus andere case, ander moederbord, andere graphische kaart, ander geheugen, andere harddisk en andere voeding^^

verreckie

Legacy Member
Azerty
Een voobeeld.

Een i5-2500k is even goed voor een game pc. De i7 heeft als extra hyperthreading, waar games geen gebruik van maken.
Een HD6870 is geen slechte kaart, maar met dit budget kan je zeker voor een HD6950 2Gb gaan.
OCZ SSD's maken gebruik van sandforce controllers, maar die zijn niet even betrouwbaar en vermijd je dus beter.
Een degelijke 650W voeding zal ook al ruim volstaan voor Crossfire en overclocken.
Je moederbord kon iets goedkoper voor dezelfde eigenschappen (kan trouwens nog iets goedkoper als hier gekozen mobo).

FUNcandykilla

Legacy Member
Thx zou ik met deze setting BF3 en MW3 op hoogste settings kunnnen spelen? (zie Azerty voorbeeld hierboven)

zou ik ook misschien een nvidia geforce gtx 580 kopen ipv van die HD6950 is dan wel 190 euro meer en is dat dan ook 190 euro meer waard?

FUNcandykilla

Legacy Member
zie Azerty link
over de verzending: zorgt azery voor goede verzending want ik heb eens op een forum iets gelezen dat bij de verzending van 1 of andere site de pc's werden beschadigd ofzo en ik denk niet dat azerty je pc in elkaar zet?

verreckie

Legacy Member
Azerty heeft ook een assemblage service, wel redelijk duur.
Azerty Montage Volledig Systeem 1 Jaar Garantie @ Azerty

De meeste kans op beschadigingen is bij het transport. Sommigen durven wel nog eens onvoorzichtig te werk gaan, en ook hoe de pc gestapeld is (altijd transporteren op de zijkant waar het mobo aan hangt).
Nu is er wel een nadeel als je het laat samenstellen, als er ergens iets fout loopt of iets sneuvelt, moet je de hele pc terug sturen.
Als je alles apart koopt, hoef je maar dat ene onderdeel terug op te sturen.

Een pc in elkaar steken is zeker niet moeilijk, kan makkelijk zelf gebeuren.

FUNcandykilla

Legacy Member
Nog een vraagje: een SSD zorgt er alleen voor dat je pc sneller opstart(als je het voor je besturingssysteem gebruikt) en dat eventuele progamma's of games sneller opstarten, juist?
dan is dit min of meer toch overbodig of niet?

Extrizyo

Legacy Member
FUNcandykilla zei:
Nog een vraagje: een SSD zorgt er alleen voor dat je pc sneller opstart(als je het voor je besturingssysteem gebruikt) en dat eventuele progamma's of games sneller opstarten, juist?
dan is dit min of meer toch overbodig of niet?

geloof me het verschil met of zonder ssd is groot..

met win7 erop loopt alles supersnel en start alles direct, het systeem draait ook stabieler, en het is gewoon een zeer handige luxe dat alles zo snel werkt :)

phate_13

Legacy Member
Als je ENKEL EN ALLEEN gamed op je pc, dan zal een ssd inderdaad weinig nut hebben, want tijdens het gamen zelf zul je er inderdaad weinig van merken. Eenmaal je echter ook je pc gewoon aan het gebruiken bent, zul je merken dat een ssd een enorme meerwaarde is!

FUNcandykilla

Legacy Member
Kan dees ng verbetert worden(max. 2300€)
Azerty[252897]=1&product[398967]=1&product[436516]=1&product[363903]=1&product[280241]=1&product[451916]=1&product[245679]=1&product[405098]=1&product[403634]=1&product[394013]=1

Extrizyo

Legacy Member
FUNcandykilla zei:
Kan dees ng verbetert worden(max. 2300€)
Azerty[252897]=1&product[398967]=1&product[436516]=1&product[363903]=1&product[280241]=1&product[451916]=1&product[245679]=1&product[405098]=1&product[403634]=1&product[394013]=1

is een zeer deftige setup :) wel 1 ding vergeten is een hdd, want met 64gb zal je niet toekomen :) een samsung f3 zijn zeer goede hdd's maar die kosten nogal veel voor de moment, als je eventueel nog kan wachten kan je er voorlopig een oude hdd insteken en dan later die f3 kopen als de prijzen wat gezakt zijn.
en als je echt nog meer geld wil spenderen kan je eventueel een grotere ssd insteken en naar 8gb ram gaan, maarja dat is zeker niet nodig, die setup die je nu toonde is al zeer goed :)

wat aangepast om ' nog beter te gaan ' en met een hdd erbij bekom ik tot dit : Azerty

want je had ook een 3,5 ' houder vergeten bij die ssd, die zit er nu wel bij :) maar kan ook eventueel met een 64 gb versie

verreckie

Legacy Member
Extrizyo zei:
en als je echt nog meer geld wil spenderen kan je eventueel een grotere ssd insteken en naar 8gb ram gaan, maarja dat is zeker niet nodig, die setup die je nu toonde is al zeer goed :)

wat aangepast om ' nog beter te gaan ' en met een hdd erbij bekom ik tot dit : Azerty

want je had ook een 3,5 ' houder vergeten bij die ssd, die zit er nu wel bij :) maar kan ook eventueel met een 64 gb versie

Goed kijken, daar zat al 8Gb Ram in ;)

En in de CM 690 II Advanced zit een bracket bij waar je een ssd kan opbergen.

@FUNcandykilla; das ook geen slechte setup.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan