Archief - Gamepc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

RpR

Legacy Member
Ik ben op zoek naar een nieuwe gamepc.
Dit is mijn lijstje tot nu toe:
Azerty

Pc moet compact zijn vandaar uatx. SSD heb ik al en een extra schijf heb ik niet nodig. Wat heb ik dus nog nodig van advies:
  • Is de keuzen van een Z68 moederbord goed of neem ik beter de P67 of H61?
  • Voeding. Indien niet te duur een modulaire voeding. Ook geen overkill voeding.
  • GFX. Ik hoor veel van de HD6950. Graag toch een goede gfx want ik ga nooit crossfire steken. Games die ik zeer goed wil kunnen draaien SC2 & BF3. Lukt het nog steeds om de HD6950 te flashen naar een 6970 zoals staat beschreven in deze link --> http://www.techpowerup.com/articles/overclocking/159


Alvast bedankt!

Twinturbo

Legacy Member
Als je toch een kleine behuizing wilt, kijk eens naar een Silverstone GS05 met 450W voeding inbegrepen.

Daar dan een i5 quadcore met een H67, P67 of Z68 itx moederbord naargelang je wilt overklokken of niet en een GTX 560 ti insteken.

RpR

Legacy Member
Reden voor de SG05 niet te nemen:
- Beperkte koeling mogelijk. Ook voor gfx komt de airflow niet echt ten goede.
- Geluid. Met de H100 kan je al overclocken zonder een straaljager te hebben.

Twinturbo

Legacy Member
De grafische kaart zit recht tegen het gaas aan de linkerkant van de kast over de volledige lengte. Nu ga je mij niet vertellen dat die geen frisse lucht krijgt... CPU net hetzelfde. Langs alle kanten is airflow.

RpR

Legacy Member
Jawel maar meer dan in de huidige behuizing? Ook de H100 kan maar in die kast. Rest van de behuizingen zijn atx behuizingen. Ik draai nu een h60 en zeer tevreden over en ik kwam van een TRUE.

Ook heb ik trouwens 2 DVD's stations die ik echt nodig heb.
Ik stel de tips op prijs maar de behuizing staat redelijk vast. Niet te groot ANTEC P180 momenteel en die is te groot.

Niemand advies?

RpR

Legacy Member
Ik dacht het wel.
Wel met 1 hd tray eruit maar ik heb juist 1 ssd dus dat geeft niet.
Zonder de hd tray is het 40cm. De hd5950 is er slechts 38

RpR

Legacy Member
GFX staat vast nu nog juist een antwoord vinden op volgende vragen:
- Is de keuzen van een Z68 moederbord goed of neem ik beter de P67 of H61?
- Voeding?

mdgf

Legacy Member
Met h61/67 mobo's kun je niet overklokken.
Z68 heeft als voordeel dat je onboard hebt voor het geval er wat zou schelen met je gpu (alsook ssd caching en quick sync).
PSU: Iets als een xfx core 450, of als je gedeeltelijk modulair wilt een OCZ modxstream pro 500W. Volledig modulair gaat heel duur worden (>100€, genre seasonic X-400/460 (zijn wel fanless en immens efficient)).

FlameDB

Legacy Member
indien effectief nooit een tweede graka steken: ja, meer dan voldoenden, zelf als je ooit beslist wat vitaminetjes wilt geven aan die 2500k
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan