Archief - gamepc samenstellen advies voor een newb ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ginger gamer

Legacy Member
ik ben opzoek naar een pc van +- 850 euro opvoorhand al in elkaar gestoken ..
moet dienen voor gaming maar ook om gewone schooldingen , sociale netwersites enz ..

ik had hier al iets gemaakt ALTERNATE - BUILDERS ,

gebruik aub niet teveel moeilijke termen :doh:


advice plz .. :D

mdgf

Legacy Member
We kunnen die builder niet zien en gebruik die niet want er zitten bugs in en niet alle odnerdelen zijn selecteerbaar.

Hier kun je bv vanuit beginnen: Game pc Best Buy Guide | 4tech
Systeem 3 zonder ssd, met een 6870 en nog wat hoekjes afgeknipt (optie tot crossfire laten vallen, gelockte cpu,...) zou inclusief windows wss rond de 850€ kunnen uitkomen.

ginger gamer

Legacy Member
nog advies waar te kopen ? woonplaats = westvl .

( bedoelde site )

Vic 40+

Legacy Member
Via afuture in Nederland kan je best een aardige pc in elkaar laten zetten.Zie het volgende systeem,
Bestelkosten berekenen | Tweakers.net Pricewatch
De prijs van de onderdelen is dan €791,50
Daar zit wel een ssd in.Ik weet niet wat de assemblage zal kosten,daar zou je eens naar kunnen informeren bij ze.De transportkosten naar Belgie zijn dacht ik €12.
Ik denk dat je hiermee aardig rond de €850 zal zitten.

Je kan natuurlijk zelf altijd zaken aanpassen als je dat wilt (niet in mijn link,maar op de site van afuture dan),hou wel je budget in de gaten.

ginger gamer

Legacy Member
dus deze zou de perfecte pc zijn voor mijn 850 euro , nog tips voor een goed bijpassend scherm ? keyboard en muis ?

Vic 40+

Legacy Member
Hoi

Welk scherm je kiest is aan jou.|Hier opvolgend en rijtje,deze zijn allemaal ips schermen wat een betere weergave zou moeten betekenen.
Monitoren | Core | Tweakers.net Pricewatch Prijzen
Kijk ook even of ze via afuture te bestellen zijn (scheelt weer in transportkosten) en hou daarbij wel de prijzen in de gaten,met b.v. dell zijn ze niet echt de meest goedkope.
Kijk voor de schermen anders ook eens in Belgie wat mogelijk is.


Qua muizen ben ik niet zo bekend,toetsenborden idem dito.Ik weet ook niet wat je daar voor over hebt.

Koop deze gewoon in Belgie en ga daar als het kan voor bij een winkel langs zodat je die kan bekijken en vasthouden.

Wil je toch via internet bestellen,kijk dan eens bij de volgende,
Voor muizen,
ALTERNATE - HARDWARE - Invoerapparaten - Muizen & Trackballs - Gaming
een voorbeeld (de corsairs doen het goed heb ik begrepen),
ALTERNATE - HARDWARE - Invoerapparaten - Muizen & Trackballs - Gaming - Corsair Vengeance M60 FPS
Voor toetsenborden,
ALTERNATE - HARDWARE - Invoerapparaten - Toetsenborden
een voorbeeld,
ALTERNATE - HARDWARE - Invoerapparaten - Toetsenborden - Microsoft Wired Keyboard 600

Maar die voorbeelden zijn keuzes waar ik naar zou kijken.Kijk zelf eens en zoek reviews op over wat je aanspreekt.

Extrizyo

Legacy Member
of eventueel samenstellen en laten in elkaar steken door een winkel zoals alternate? dan kan je wat kiezen wat je allemaal wil
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan